    From: szkutnik <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy sąd może odmówić oskarżonemu obrońcy z urzędu?
    Date: Tue, 20 Sep 2005 21:21:44 +0200

    Witam grupowiczów.
    Czy sąd może j.w. ?
    Pomimo trudnej sytuacji finansowej - oboje małżonkowie na bezrobociu już
    bez prawa do zasiłku i dwoje małych dzieci na utrzymaniu?
    Sędzia motywuje swoją decyzję tym iż, cytuję:
    ..." Oskarżony jest z zawodu informatykiem a więc posiada atrakcyjny zawód
    i ma możliwość zarobkowania. Posiada również ziemię rolną...."
    koniec cytatu.
    Taaa. Niby racja, tylko że:
    1) NIKT nie zatrudni 40-o letniego informatyka - każdy woli studenta...
    2) Ziemia rolna to zaledwie 1,5 ha (poniżej 1 przeliczeniowego) i jak
    twierdzą inne urzędy (ZUS, Gmina itp) jest jej za mało aby być rolnikiem.
    Do tego ta ziemia leży odłogiem od 5 lat i jest to zachwaszczony ugór -
    niby czym mam ją uprawić?! Szpadlem i grabiami i ręczną kosą? To jest
    bowiem całe wyposażenie owego "gospodarstwa"

    Więc jak to jest?
    Obywatel w polsce ma prawo do obrońcy, czy nie...
    Czy mogę się jakoś odwoływać - i w ogóle co robić?

    Pierwsza rozprawa już się odbyła - Sędzia powiedział namoją ponowną prośbę
    o ustanowienie obrońcy że: ...ten wniosek został już odrzucony i nie
    będzie go rozpatrywał ponownie..." i dodał to co dałem w pierwszym cytacie.

    Dodam jeszcze tylko iż nastawienie jest oczywiste - aby mi "dokopać" choć
    sprawa wcale tak oczywista nie jest - bynajmniej.
    Sprawa z urzędu, pokrzywdzeni niby są, ale oświadczyli iż nie czują się
    pokrzywdzeni, że otrzymali pełne zadośćuczynienie i niczego więcej nie
    chcą.

    Więc raz jeszcze: CO ROBIC?