    From: Samotnik <s...@s...sdf>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy reklama wprowadzająca w błąd jest oszustwem?
    Date: Fri, 15 Dec 2006 18:18:31 +0000 (UTC)

    Tak z czystej ciekawości, bo na innej grupie rozpętała się spora
    dyskusja i padają mocne słowa :) Jak zakwalifikować coś takiego:
    na stronie http://www.jachting.pl/archiwum.php?id=103 napisane jest,
    że na płycie dołączonej do gazetki będzie film "Piraci z Karaibów".
    Ujęcie w cudzysłów sugeruje konkretny tytuł pewnej hollywódzkiej produkcji.
    Na płycie natomiast znajduje się jakaś lipna kreskówka dla dzieci,
    zatytułowana jakoś "Jolanda i piraci z Mokoibo" czy coś w tym stylu :)
    Co ciekawsze, wydawca na tejże grupie przyznał się, że to nie jest
    pomyłka, tylko celowe działanie. Spomiędzy wierszy można wyczytać,
    że w celu zwiększenia sprzedaży konkretnego numeru, że celem tego
    zabiegu było to, żeby się ludzie nabrali i kupili. Jak to
    zakwalifikować prawnie. Oczywiście szkodzić wydawnictwu z powodu tak
    błahej i w zasadzie niedotyczącej mnie (nie kupuję tego pisemka) sprawy
    nie zamierzam, ale człowiek przedstawiający się jako szef wydawnictwa
    dał taki pokaz arogancji, że aż mnie zaciekawiło, co mogłoby jego
    firmę za taki numer czekać.

    Dla ciekawych: http://tiny.pl/98l1
    --
    Samotnik