eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2006-12-22 11:51:17
    Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
    Od: Przemek V <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Przemek V napisa?(a):
    > Darius napisa?(a):
    >
    >> 4. czy wydzial komunikacji dopuszczajac taki pojazd do rejestracji i
    >> rejestrujac go, ma wiedze, ze nie jest to pojazd wyprodukowany w
    >> fabryce, a zmodyfikowany poza fabryka, a zatem nie bedacy zgodnym z
    >> homologacja fabryczna, a zatem nie podlegajacy rejestracji (dokumentem
    >> potwierdzajacym niezgodnosc jest zagraniczny dokument rejstracyjny -
    >> tutaj brytyjski dowod rejestracyjny V5c , na podstawie ktorego nalezy
    >> przyjac przekonanie, ze samochod ten jest przystosowany fabrycznie do
    >> ruchu lewostronnego, a zatem ma kierownice z prawej strony ?
    >
    > Po pierwsze w Wlk. Brytanii jest pe?no aut z kierownica; z lewej strony
    > wie;c domniemanie, z.e Anglik = RHD jest absolutnie b?e;dne. Po drugie w
    > V5C nie ma z.adnej wzmianki o miejscu kierownicy. Lez.y obok mnie na
    > biurku V5C od auta z kierownica; europejska; i NIE MA w nim z.adnej
    > adnotacji o tym czy kierownica jest z lewej czy z prawej. Polska stacja
    > diagnostyczna dokonuja;ca pierwszego przegla;du nie ma wie;c z.adnego
    > dokumentu, który stwierdza?by z której strony w aucie by?a kierownica.
    > Robi?em juz. 2 przegla;dy aut sprowadzonych z Anglii z oryginalna;
    > europejska; kierownica; i diagnosta tylko sie; pyta? czy by?o cos'
    > przek?adane - odpowiedz' brzmia?a nie i temat by? zamknie;ty.

    Sorry za kodowanie. Ktos' tu cos' wczes'niej w jakims' badziewiu wys?a?.


  • 12. Data: 2006-12-26 00:15:15
    Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
    Od: "see_you" <s...@g...pl>

    Uzytkownik "Darius" <d...@y...ie> napisal
    >a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji
    > moze byc pojazd mechaniczny wyprodukowany w fabryce ?
    > watpliwosci:
    > 1. anglik jest pojazdem wyprodukowanym w fabryce a nie samem, czyli
    > skladakiem, gdy spelnia homologacje i jest z nia zgodny.
    > ....

    Dobry czlowieku, cos takiego jak "fabryczne przystosowanie do ruchu
    ...stronnego"
    nie istnieje, to zwykly wymysl debinych urzedasow, ktorzy w zyciu swoim nie
    mieli
    mozliwosci prowadzic samochodu z kierownica po innej stronie niz
    w ich mniemaniu "wlasciwa".
    Od dawien dawna jezdza sobie ludzie pojazdami z kierownica po lewej, prawej
    i po srodku, i im to nie przeszkadza, bo na sprawnosc techniczna
    i bezpieczenstwo nie ma to wiekszego wplywu
    - obojetnie czy jezdza po prawej czy po lewej stronie.
    Zrozumie to kazdy kto sam uzywa samochodow RHD i LHD,
    wystarczy troche pojezdzic.
    Nie wiem co chcialbys domniemywac na podstawie dowodu rejestracyjnego z UK
    ale w swoim V5C nie znalazlem informacji o umiejscowieniu kierownicy
    - bo i po cholere mialaby tam byc, a dla odroznienia od naszych
    wszyskowiedzacych
    cieci malinowych, tamtejsi urzednicy nie interesuja sie takimi pierdolami.
    A na czesci zamienne to powinno sie przeznaczac urzedasow ktorym do glowy
    przychodza
    takie pomysly jak ograniczenia w rejestracji samochodow z przyczyny
    umiejscowienia
    kierownicy - no, moze za wyjatkiem mozgu, ten jest juz u nich bezuzyteczny.
    Wesolych Swiat.
    see_you



  • 13. Data: 2006-12-26 00:48:25
    Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
    Od: "flex" <b...@w...pl>


    "see_you" <s...@g...pl> wrote in message
    news:emppjp$gi9$1@inews.gazeta.pl...

    > Dobry czlowieku, cos takiego jak "fabryczne przystosowanie do ruchu
    > ...stronnego"
    > nie istnieje, to zwykly wymysl debinych urzedasow, ktorzy w zyciu swoim
    > nie mieli
    > mozliwosci prowadzic samochodu z kierownica po innej stronie niz
    > w ich mniemaniu "wlasciwa".
    > Od dawien dawna jezdza sobie ludzie pojazdami z kierownica po lewej,
    > prawej
    > i po srodku, i im to nie przeszkadza, bo na sprawnosc techniczna
    > i bezpieczenstwo nie ma to wiekszego wplywu

    widze ze chyba nie wiesz co mowisz, jestem posiadaczem toyoty RHD i jezdzac
    w irlandii
    nie wyobrazam sobie jezdzic normalnie autem LHD po pierwsze, zawsze bedzie
    cie sciagalo
    do osi jezdni, a czasem ci sie poje*ie strona i skonczysz jak wiele osob
    ktore pomylily strony jadac
    polskim autem, moge ci zapodac zdjecia jak kolesie z Pisza 2tyg. temu w
    pon. czy wtorek w okolicach Cork,
    bodajze 23 25 27 28 lat pomylili pasy i ciezarowka jadaca przepisowa
    uderzyla w nich wszyscy zgineli,
    smutne to ale tak to jest jesli ktos za bardzo chce oszczedzic i jezdzic
    autem polskim w panstwach takich
    jak japonia, irlandia anglia. ostatnio to widzialem juz asa takiego co na
    krakowskich blachach jeszcze
    czarnych przyjechal do irlandii zoltym maluchem, w sumie kazda blacha miala
    inny kolor oprocz dachu i blach
    mocowanych na stale :) przyjechac takim szrotem tu to jest wyczyn bezkitu :D
    po trzecie wyprzedzanie
    jest utrudnione a czasem niemozliwe bez pomocy drugiej osoby, po czwarte
    branie ronda z prawej strony tez slyszalem takie cos :)
    najgorsze jest to ze ludzie z polski litwy gina w autach z ich ojczyzny.
    wiec nie sadze ze nie ma róznicy po
    ktorej ma sie kiere. ja moge sie pochwalic takze ze jestem kozaczkiem co
    jezdzi z tej i tamtej strony
    i bez zadnego problemu, a balem sie ze bedzie mi sie mylilo :) przez
    pierwsze minuty szukalem biegow na drzwiach ;)
    minusem jest cofanie i lusterka, malo sie ich uzywa wiec czasami dluzej
    schodzi parkowanie w miejscu jakim
    bys autem z kiera po lewej stronie zrobil to na bank szybciej - takie moje
    odczucia.



  • 14. Data: 2006-12-26 11:18:27
    Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
    Od: "see_you" <s...@g...pl>

    Użytkownik "flex" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > "see_you" <s...@g...pl> wrote in message
    > news:emppjp$gi9$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> Dobry czlowieku, cos takiego jak "fabryczne przystosowanie do ruchu
    >> ...stronnego"
    >> nie istnieje, to zwykly wymysl debinych urzedasow, ktorzy w zyciu swoim
    >> nie mieli
    >> mozliwosci prowadzic samochodu z kierownica po innej stronie niz
    >> w ich mniemaniu "wlasciwa".
    >> Od dawien dawna jezdza sobie ludzie pojazdami z kierownica po lewej,
    >> prawej
    >> i po srodku, i im to nie przeszkadza, bo na sprawnosc techniczna
    >> i bezpieczenstwo nie ma to wiekszego wplywu
    >
    > widze ze chyba nie wiesz co mowisz, jestem posiadaczem toyoty RHD i
    > jezdzac w irlandii
    > nie wyobrazam sobie jezdzic normalnie autem LHD po pierwsze, zawsze bedzie
    > cie sciagalo
    > do osi jezdni, a czasem ci sie poje*ie strona i skonczysz jak wiele osob
    > ktore pomylily strony jadac
    > polskim autem, moge ci zapodac zdjecia jak kolesie z Pisza 2tyg. temu w
    > pon. czy wtorek w okolicach Cork,
    > bodajze 23 25 27 28 lat pomylili pasy i ciezarowka jadaca przepisowa
    > uderzyla w nich wszyscy zgineli,
    > smutne to ale tak to jest jesli ktos za bardzo chce oszczedzic i jezdzic
    > autem polskim w panstwach takich
    > jak japonia, irlandia anglia. ostatnio to widzialem juz asa takiego co na
    > krakowskich blachach jeszcze
    > czarnych przyjechal do irlandii zoltym maluchem, w sumie kazda blacha
    > miala inny kolor oprocz dachu i blach
    > mocowanych na stale :) przyjechac takim szrotem tu to jest wyczyn bezkitu
    > :D po trzecie wyprzedzanie
    > jest utrudnione a czasem niemozliwe bez pomocy drugiej osoby, po czwarte
    > branie ronda z prawej strony tez slyszalem takie cos :)
    > najgorsze jest to ze ludzie z polski litwy gina w autach z ich ojczyzny.
    > wiec nie sadze ze nie ma róznicy po
    > ktorej ma sie kiere. ja moge sie pochwalic takze ze jestem kozaczkiem co
    > jezdzi z tej i tamtej strony
    > i bez zadnego problemu, a balem sie ze bedzie mi sie mylilo :) przez
    > pierwsze minuty szukalem biegow na drzwiach ;)
    > minusem jest cofanie i lusterka, malo sie ich uzywa wiec czasami dluzej
    > schodzi parkowanie w miejscu jakim
    > bys autem z kiera po lewej stronie zrobil to na bank szybciej - takie moje
    > odczucia.

    Skoro widzisz jak widzisz to prawdopodobnie masz kiepski wzrok
    a objawia sie on tak jak choroba urzedasow
    - problemem ze zrozumieniem tematu.
    Przeczytaj co napisales - argumenty jakie podales
    nie maja zadnego zwiazku z umiejscowieniem kierownicy,
    za to wskazuja na przyzwyczajenia do ruchu po okreslonej stronie drogi.
    Tego problemu nie rozwiazesz technicznie.
    Osobiscie od roku jezdze samochodem sluzbowym po Londynie i okolicach,
    i prywatnym - angielskim, po Europie i nie mam z tym zadnych problemow.
    Problem z prowadzeniem innego auta zamyka sie w pierwszych kilku dniach
    i dotyczy jedynie wyczucia szerokosci samochodu po odwrotnej stronie
    niz zwykle, nic poza tym. Umiejscowienie kierownicy po stronie pobocza
    a nie srodka drogi utrudnia nieco jedynie wyprzedzanie ciezarowek
    i autobusow, nic poza tym - w UK prawo nie dyskryminuje
    kierowcow chcacych jezdzic takimi samochodami, dyskryminuje ich jedynie
    bezsensowne polskie prawo w Polsce.
    Codziennie po UK jezdza tysiace polskich i kontynentalnych ciezarowek
    z kierownica po lewej stronie i radza sobie bez problemow,
    tak samo w odwrotnym kierunku. Bo tu nie ma zadnego technicznego
    problemu, problem jest wylacznie mentalny, a moze nawet intelektualny...
    Aby sie przekonac, wystarczy sprobowac i pojezdzic przez kilka miesiecy
    autem z kierownica po drugiej stronie w ruchu prawo i lewostronnym.
    see_you












strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1