  • Data: 2006-06-28 07:04:09
    Temat: Czy przedwczesna wymiana części sam. jest zgodna z prawem ?
    Od: WiteX <"wsa[usun_to]"@[usun_to]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pewien producent samochodów oficjalnie publikuje informacje na temat
    programu wymiany poszczególnych części samochodowych. W tej informacji
    jest napisane, że pewną cześć wymienia sie po X latach eksploatacji lub
    po pewnym określonym przebiegu. Serwis tego producenta zaleca jednak
    taką wymianę wcześniej (bo niby w Polsce są gorsze warunki użytkowania)
    i twierdzi, że nie stosując się do tych zaleceń w przypadku uszkodzenia
    auta spowodowanego usterką tej części jest wolny od odpowiedzialności.

    Czy takie działanie jest zgodne z prawem?

    Czy rzeczywiście zalecenie serwisu na piśmie podczas przeglądu auta jest
    podstawą do odmowy wypłaty ewentualnych roszczeń przez producenta auta w
    przypadku uszkodzenia auta spowodowanego usterką tej części?

    Czy mogę twierdzić, że nie poinformowanie mnie o takich (nieoficjalnych)
    zaleceniach przed zakupem jest wprowadzeniem w błąd?

    Czy w naszych (polskich) warunkach lepiej dostosować się do tych zaleceń
    czy narażać się na ewentualny spór w sądzie.

    Pozdrawiam WiteX.