  • 1. Data: 2006-05-19 08:00:30
    Temat: Czy prowadzę DG? Casus Dorna.
    Od: "pejurek" <j...@q...rq>

    Witam
    Sytuacja wygląda tak:
    W marcu w Urzędzie Gminy dokonałem wpisu do ewidencji działaności
    gospodarczej (jednoosobowa DG).
    Jako planowany termin rozpoczęcia DG wpisałem 15 kwietnia.
    Następnie w GUS otrzymałem REGON.

    I na tym koniec. Nie wykonałem żadnej innej czynności związanej z DG. (nie
    założyłem rachunku firmowego, nie byłem w US ani ZUS, nic nie kupiłem ani
    nie sprzedałem, nie wystawiłem żadnego dokumentu - absolutnie nic)
    Po prostu sytuacja życiowa się zmieniła i na pewno nie będę faktycznie
    prowadził DG przez co najmniej rok czy dwa.

    Teraz biorę kredyt i we wniosku mam rubrykę "czy prowadzę DG"
    Czy mogę zgodnie ze stanem prawnym i czystym sumieniem wpisać tam "nie" ?
    I ogólnie: Czy dalsze trwanie w takiej sytuacji może przynieść mi jakieś
    negatywne skutki? Może lepiej wyrejestrować?

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-19 08:07:02
    Temat: Re: Czy prowadzę DG? Casus Dorna.
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > I ogólnie: Czy dalsze trwanie w takiej sytuacji może przynieść mi jakieś
    > negatywne skutki? Może lepiej wyrejestrować?

    Nie prowadzisz dzialalnosci. Wg mnie mozesz smialo pisac, ze nie.