  • 1. Data: 2006-05-18 22:23:51
    Temat: zakup mieszkania a VAT
    Od: "Kuba-RPM" <kuba-RPM@PRZED_MALPA_TYLKO_IMIElife.pl>

    witam,

    Planuję zakup mieszkania na rynku pierwotnym. Mam wątpliwość dotyczącą ceny,
    a konkretnie VATu na mieszkanie jaki będzie obowiązywał. Developer planuje
    zakończyć inwestycję w 4Q 2007, a na chwilę obecną stawka 7% vat obowiązuje
    tylko do końca 2007 roku.

    Co jest momentem zakupu mieszkania? Wydaje mi się, że chwila podpisania aktu
    notarialnego, a z tym raczej w 2007 sie, w przypadku tej inwestycji, nie
    wyrobimy. Czy wobec tego będę musiał zapłacić 22% VATu? Zakładam wersję, że
    nie uda się do tego czasu zmienić przepisów definiujących budownictwo
    społeczne.

    Co ewentualnie musiałoby być napisane w umowie przedwstępnej, jakie
    sformułowanie dotyczące ceny, aby nie uległa ona dla mnie podwyższeniu w
    razie zmiany VATu na 22%?
    Czy harmonogram płatności za mieszkanie rozpisany w całości do końca 2007
    coś zmienia?

    z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
    Jakub

  • 2. Data: 2006-05-20 17:48:51
    Temat: Re: zakup mieszkania a VAT
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Kuba-RPM wrote:
    > Co ewentualnie musiałoby być napisane w umowie przedwstępnej, jakie
    > sformułowanie dotyczące ceny, aby nie uległa ona dla mnie podwyższeniu w
    > razie zmiany VATu na 22%?

    Najprościej umówić się na kwotę brutto. Przy okazji jest to dodatkowa
    motywacja dla dewelopera, żeby się nie ociągał.