  • 1. Data: 2006-03-14 16:57:29
    Temat: Czy od apelacji przysługuje odwołanie?
    Od: "Stryjenka" <a...@w...pl>

    Odbyła się... (przepraszam za niefachowe słownictwo) "rozprawa apelacyjna",
    na której sąd podtrzymał wyrok niższej instancji.
    Czy istnieje coś takiego jak apelacja od apelacji?
    Jak długo czeka się na uprawomocnienie wyroku "apelacyjnego"?
    Czy strony dostają wyrok "apelacyjny" obligatoryjnie na papierze, czy też
    muszą o niego wystąpić z prośbą do sądu?
    Będę wdzięczna za odpowiedzi na moje pytania.
    Stryjenka

  • 2. Data: 2006-03-14 17:20:57
    Temat: Re: Czy od apelacji przysługuje odwołanie?
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    > Odbyła się... (przepraszam za niefachowe słownictwo) "rozprawa apelacyjna",
    > na której sąd podtrzymał wyrok niższej instancji.
    > Czy istnieje coś takiego jak apelacja od apelacji?

    nie istnieje. Jest, co najwyżej kasacja, ale to jest środek nadzwyczajny,
    więc jeśli podtrzymał to wyrok się uprawomocnił

> [...]
    > muszą o niego wystąpić z prośbą do sądu?
    > Będę wdzięczna za odpowiedzi na moje pytania.

    a jakie postępowanie? - cywilne czy karne?

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2006-03-14 19:00:08
    Od: "Stryjenka" <a...@w...pl>

    > a jakie postępowanie? - cywilne czy karne?

    cywilne

  • 4. Data: 2006-03-14 20:47:58
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Stryjenka napisał(a):

    > cywilne

    wyrok jest prawomocny
    ale być może przysługuje skarga kasacyjna
    po ogłoszeniu sąd pouczał, pouczenie jest też w protokole rozprawy
    z tym że nawet jeśli skarga przysługuje, to i tak musi ją sporządzić
    adwokat/radca prawny
    wyroku nie dostaniesz bez wniosku, jeśli apelacja została oddalona, to o
    sporządzenie uzasadnienia też musisz wnieść - w ciągu tygodnia

    KG