  • 11. Data: 2006-03-28 20:04:35
    Temat: Re: Czy nasz Rzad nie powinien zareagowac ?
    Od: SylwekK <s...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik Fantom napisał:

    > Ale inne kraje w reklamach MM byly pokazywane przyjazniej. Np Francuzi mysla
    > o seksie a Arabii lubis aie targowac. Sa to sprawy ogolnoswiatowe i
    > 'popularne' w 99 % krajow. A zlodziejstwo w 99% jest potepiane.

    Właśnie! Podobno Niemcy w reklamach MM z tej serii śmiali się nawet z
    samych siebie wykorzystując stereotyp Bawarczyka wiecznie żłopiącego
    piwsko. Niestety cos jest w naszym narodzie, że nie potrafimy śmiać się
    z samych siebie. Tak na marginesie reklamy MM u nas też są żenujące.

    Sylwek
    Veritatem dicam, qam nemo audebit prohibere.

  • 12. Data: 2006-03-28 20:04:35
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Może jestem zboczony, ale przeciwko tej reklamie powinni protestować wła?nie
    > Niemcy z których MM robi zwykłych idiotów a z Polaków kawalarzy.

    Hej ... poprawka: z Polaków robi idealnych złodziei.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 13. Data: 2006-03-28 20:07:36
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

    > My możemy sobie spoglądać z rozmaitych stron - a mnie cosik się zdaje, że
    > odbiór tego "dowcipu" jest w Niemczech jednak dość jednoznaczny... i
    raczej
    > nie pokrywa się z tak wyłożoną "interpretacją".
    > --

    Być może, ale gdybym zobaczył reklamę w której trzej rozrywkowi Niemcy
    zabierają trzem niezgułom Polakom (których zadaniem jest pilnowanie mienia)
    spodnie to byłbym bardzo oburzony. To utrwalałoby pewien stereotyp.

    Grzech - co reklamę oglądał w przeciwieństwie do wielu oburzonych

  • 14. Data: 2006-03-28 20:32:13
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 28.03.2006 Grzech <g...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Być może, ale gdybym zobaczył reklamę w której trzej rozrywkowi Niemcy
    > zabierają trzem niezgułom Polakom (których zadaniem jest pilnowanie mienia)
    > spodnie to byłbym bardzo oburzony. To utrwalałoby pewien stereotyp.

    No właśnie - WTEDY utrwalałoby. A stereotypu "Niemca-niezguły" jakoś nie ma,
    więc tym bardziej zaproponowana interpretacja raczej chyba nie może być
    brana pod uwagę.
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 15. Data: 2006-03-28 22:39:04
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 28.03.2006 Fantom <s...@S...poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Niby smieszne, ale wbrew pozorom, taka reklama :
    > http://strony.aster.pl/yoneq/MM_Polen.mpg

    Wszystkim "na odtrutkę" (trzeba znać angielski, żeby zrozumieć ;) -
    "Niemiecka straż przybrzeżna": http://jm.slove.org/gc/
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 16. Data: 2006-03-28 22:53:02
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Zbigniew B. napisał(a):
    > "Niemiecka straż przybrzeżna": http://jm.slove.org/gc/

    so, what are you "sinking" about MM_Polen.mpg now ? :-))

  • 17. Data: 2006-03-28 22:57:41
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Niby smieszne, ale wbrew pozorom, taka reklama :
    > http://strony.aster.pl/yoneq/MM_Polen.mpg
    > chyba jednak mocno poniza nasz kraj w oczach innych narodow.
    > Uwazam, ze nie powinna byc puszcana. To moze my neidlugo zaczniemy cos
    > rekalmowac a glownym motywem beda zbrodnie Hitlera

    A co, może powinni dać prawdziwe zdjęcia???
    np. http://arbiter.pl/galeria/MediaMarkt

    Ja uważam, że ta reklama jest śmieszna. Polacy niestety zapracowali sobie na
    taki stereotyp. Ale też uważam, że zdrowo myślący Niemiec zdaje sobie sprawę
    z tego że to tylko stereotyp.
    Od lat funkcjonują w Polsce dowcipy typu "Polak, Niemiec i Rusek jadą
    pociągiem....". Uważasz, że należałoby te kawały ocenzurowac?
    pozdrawiam

  • 18. Data: 2006-03-28 23:12:01
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 28.03.2006 news <color@#wytnij.to#gazeta.pl> napisał/a:

    > so, what are you "sinking" about MM_Polen.mpg now ? :-))

    Ja tam i tak nie kupuję (mam daleko, i w tym MM wcale nie tak tanio, jak
    twierdzą). Wiem, nie najlepiej to (ponoć) o mnie świadczy... :]
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 19. Data: 2006-03-29 05:34:56
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > A co, może powinni dać prawdziwe zdjęcia???
    > np. http://arbiter.pl/galeria/MediaMarkt

    Wiesz co. U nas (Szczecin) taka akcja byla tylko raz ze ludzie wszytsko
    porozwalalai. Potem jzu zmadrzeli. MM robil jakies wyprzedaze z 5 razy.
    Pustka wialo. Najczesciej kolo 16 jak ludzie konczyli prace to przychodzili
    a nie o 5 rano. Troche narod zmadrzal

    Fantom

  • 20. Data: 2006-03-29 06:53:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Hej ... poprawka: z Polaków robi idealnych złodziei.

    Ależ my tam często za takich uchodzimy.
    Niejeden ufający stereotypom Niemiec jak się dowie, że nie potrafiłbyś
    ukraść w 15 sekund każdego samochodu to się zdziwi ;)

    Powiedzonka "przyjedź do Polski, twój samochód już tam jest" to tam norma.

    Wielu z nich na prawdę sądzi że już każde polskie dziecko potrafi ukraść
    dowolnie zabezpieczony samochód, a jak ktoś widzi Polaka to powinien się
    łapać za portfel.