  • 11. Data: 2009-11-16 16:45:19
    Temat: Odp: Czy nagranie z kamery byloby dowodem ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości
    news:hdrjmm$nm2$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Witam
    > Mam takie "milicyjne" pytanie :
    > jakbym zamontowal u siebie w aucie kamere video, i nagrywalyby sie przy
    > okazji jazdy rozne wykroczenia innych kierowcow, to czy moglbym potem
    > wziac takie nagranie i zaniesc na policje jako dzialanie obywatelskie (i
    > policja rozpoczela by sprawy w tym temacie) ?

    W wypadku wykroczeń często jest tak, że dane działanie formalnie stanowi
    wykroczenie, ale sensu ścigania tego nie ma. Choćby to przechodzenie na
    czerwonym świetle w środku nocy. Jakież to ztanowi zagrożenie. Co najwyżej,
    to można by się zastanowić, czy osoby odpowiedzialnej za niewyłączenie
    świateł w nocy nie ścigać za utrudnianie ruchu. Czemu Policja to ściga?
    Teoretycznie dlatego, że w w danym momencie uznaje się, że pieszy
    spowodował zagrożenie. W praktyce nie zawsze tak jest i niestety czasem za
    takim ściganiem stoi statystyka. Podobnie jest z szeregiem wykroczeń
    drogowych. Nikt, kto jeździ dłużej nie jest z ręką na sercu w stanie
    powiedzieć, że nigdy nie przekroczył żadnego przepisu dotyczącego ruchu
    drogowego. W praktyce to po prostu niemożliwe. Po prostu się nie da i już.

    Teraz taka osoba jeżdżąca i rejestrująca wykroczenia napędza czasem wiele
    bezsensownej roboty Policji. W wypadku policjantów po ujawnieniu przez nich
    wykroczenia mogą: nie zareagować, zareagować pouczeniem, mandatem, no a w
    wyjątkowych wypadkach skierować wniosek o ukaranie do sądu - ale i tu po
    ujawnieniu wykroczenia przez Policję sprawa idzie w trybie uproszczonym. A
    jak ujawni to obywatel, to do każdego wykroczenia jest tyle roboty, co do
    przestępstwa niemalże. Stąd ta niechęć.

  • 12. Data: 2009-11-16 17:11:00
    Temat: Re: Odp: Czy nagranie z kamery byloby dowodem ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > niewyłączenie świateł w nocy nie ścigać za utrudnianie ruchu. Czemu
    > Policja to ściga? Teoretycznie dlatego, że w w danym momencie uznaje
    > się, że pieszy spowodował zagrożenie. W praktyce nie zawsze tak jest i

    Praktycznie to mi policjant powiedział - podczas wlepiania mandatu -
    że oni mają tu stać i ścigać.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-11-16 17:21:35
    Temat: Re: Czy nagranie z kamery byloby dowodem ?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@p...onet.pl.skasujto napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > No fakt. Znalazlem.
    > Ale jak zobaczylem np tytul i podejscie policjantow do sprawy
    > ("Nienawidzą go łódzcy kierowcy, nie cierpią policjanci, sędziowie i
    > urzędnicy.") to wymieklem - chyba nie warto. Bo ja rozumiem, ze
    > nienawidza kierowcy takiego tematu. Ale aby policjanic mieli takie
    > podejscie ? I to "na glos" ? Pomijam temat urzednikow i sedziow bo tu
    > chyba faktycznie sie mocno czepia "niegroznych" wykroczen.

    podoba mi sie fakt, ze Pan Roman mowi, ze robi to w jakiejs sprawie (np.
    parkowanie nie dlatego, ze kierowcy zle parkuja tylko ze miast onie buduje
    parkingów), imo przyjał głupi sposób i bardzo upierdliwy, przede wszystkim
    dla kierowców, ale ma jakis cel.
    A głupki w komentarzach przy artykułach pisza ze robi dobrze bo prawo to
    prawo.
    A odpowiedzi policji... cóz, musza rzeczywiscie na kazde takie zgłoszenie
    wystawic mandat? Przeciez jak sami widza wykroczenie to nie maja
    *obowiazku* interweniowac.

    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu
    1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"

  • 14. Data: 2009-11-17 11:28:16
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Tak.
    >
    > Poczytaj o "szeryfie z Łodzi".

    A jeszcze jedno : czy potem osoba zglaszajaca musi byc np swiadkiem itp ?
    Czy moze byc zupelnie incognito i nie brac udzialu w jakims postepowaniu
    (nie marnowac czasu ani nie ujawniac swoich danych).

    Fantom

  • 15. Data: 2009-11-17 11:30:41
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 17, 12:28 pm, "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>
    wrote:

> [...]
    > Czy moze byc zupelnie incognito i nie brac udzialu w jakims postepowaniu
    > (nie marnowac czasu ani nie ujawniac swoich danych).

    Nie tyle "musi byc swiadkiem" tylko "jest swiadkiem" - skoro cos
    zglaszasz bo to widziales/zarejestrowales to jak inaczej wyobrazasz
    sobie swoja role? Chcesz wystapic w postepowaniu jako "Zorro -
    msciciel" ? :)