  • 11. Data: 2006-11-28 18:15:36
    Temat: Re: Czy nagranie na plycie audio moze stanowić dowód w sprawie??
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Jeśli teraz dzwięk taki nagramy na nośnik analogowy, a biegły zsampluje
    > go z częstotliwością np. 200Khz to od razu zauważy, że dźwięk ten był
    > przetwarzany cyfrowo.

    Już ja widzę przenośny analogowy dyktafon czy zwykły magnetofon kasetowy
    z pasmem przenoszenia sięgającym w ultradźwięki ;->

    > Nigdy z zapisu cyfrowego nie zrobisz idealnej analogowej kopii,

    Sęk w tym, że żadne analogowe nagranie nie będzie idealne.

    > gdyż zapis cyfrowy charakteryzuje się tym, że
    > jego rozdzielczość nie jest nieskończenie mała.

    Raczej skończenie małą/skończenie duża.

    > Zapis analogowy jest ciągły, więc zawsze można z tego wyciągnąć więcej
    > danych, aż do osiągnięcia nieprzekraczalnego poziomu,
    > który wyznacza fizyka.

    Owszem. Fizyka. A teraz przypomnij sobie zasadę działania popularnych
    magnetofonów analogowych i wynikające z tego fizyczne ograniczenia.

    Jakbyś miał _idealne_ analogowe źródło, to może być i zauważył te
    "ząbki" kwantyzacji. Ale sprzęt popularny sam je swoją niedoskonałością
    zatrze.

    Pamiętaj, że w przybliżeniu pasmo przenoszenia amatorskich magnetofonów
    analogowych w porywach sięga do połowy częstotliwości próbkowania
    zwykłych płyt CD, a dyktafony na te małe kasetki to tak z 8kHz może będą
    mieć.