  • 51. Data: 2008-04-29 20:49:59
    Temat: Re: Czy można złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa w tej sprawie?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" napisał

    > z własnych obserwacji:
    > podczas słonecznej pogody czy samochód na światłach czy bez...
    > widzialność go jest praktycznie taka sama

    Chyba że jedziesz pod słońce a samochód z przeciwka to maluch
    w kolorze szarym zlewający się z tłem połyskliwego asfaltu...

  • 52. Data: 2008-04-30 08:08:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Tylko, czy to argument przemawiający za szkodliwością używania świateł?

    To jest argument że przepis jest bezsensowny i bezcelowy. W prowadzanie
    takich przepisów jest karygodne bo niszczy szacunek do prawa i ustawodawcy.
    Pomijam już nawet koszty po stronie tych co jeszcze wbrew swojej woli na
    światłach.

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 53. Data: 2008-04-30 08:31:16
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 29 Apr 2008 22:20:57 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > z własnych obserwacji:
    > podczas słonecznej pogody czy samochód na światłach czy bez... widzialność
    > go jest praktycznie taka sama

    Z moich obserwacji samochód na światłach jest lepiej widoczny w słoneczny
    dzień. Kiedyś jeżdżąc po niemieckich autostradach porównywałem widoczność
    i zdecydowanie jestem za jeżdżeniem na światłach.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 54. Data: 2008-05-05 08:46:07
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    W Austrii jakiś czas temu zlikwidowali nakaz jazdy na swiatłach podczas dnia po tym,
    gdy wzrosła im liczba wypadków z
    udziałem rowerzystów i pieszych.
    Oczywiście ani pieszy ani rowerzysta Twoimi "przeciwnikami" nie są, bo co ci moga
    zrobić - lakier porysować??
    JaC

    -----

    > Uważam to za świetny pomysł, a brak świateł u ,,przeciwnika'' bardzo mi
    przeszkadza.
    > Nie ma powodów do niemania świateł, za to wyraźnie widzę na własne oczy, że dużo
    one dają.

  • 55. Data: 2008-05-05 13:30:27
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 05 maj 2008 10:46
    (autor 666
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fvmhf9$kgc$1@news.wp.pl>):

    > W Austrii jakiś czas temu zlikwidowali nakaz jazdy na swiatłach podczas
    > dnia po tym, gdy wzrosła im liczba wypadków z udziałem rowerzystów i
    > pieszych.

    Gdyby tak było, to by wprowadzili zakaz. Inaczej to nie ma sensu. Bez nakazu
    ludzie nadal mogą jeździć i wg twojej wersji zabijać pieszych. Co prawda
    nie wiem jak światła na to mają wpływać.... Raczej samobójcy na drogach...
    W polsce takich sporo. Rower za 2kzł ma, ale lampki za 12zł już nie. Albo
    zapierdziela w lesie nocą w dresie w kolorze asfaltu.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 56. Data: 2008-05-05 16:17:54
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Pewnie nasz mózg działa tak, że jak jest obowiązek, to zdaniem mózgu po jezdni "nie
    ma prawa" jechać ani iść cokolwiek
    bez swiatel, a jakby nawet co to się takie małe g... przejedzie i po herbacie.

    Natomiast brak obowiązku czyli mozliwość spotkania vis-a-vis na drodze białoruskiego
    TIRa bez swiateł jakoś dziwnie
    wyostrza naszą czujność.
    JaC

    -----