  • 1. Data: 2005-10-19 16:11:50
    Temat: Czy można sprzedać samochód własnej żonie?
    Od: Artur Dębski <a...@a...pl>

    Witam wszystkich,
    W związku ze sporną sprawą w sądzie
    dotyczącą spadku mam pytanie -
    Czy mąż może sprzedać swojej żonie samochód
    gdy nie było między nimi (małżonkami) rozdzielności
    majątkowej?

    Małżonka chce wykluczyć samochód z masy
    spadkowej po nieżyjącym mężu.

    Jeżeli samochód został sprzedany
    (nieżyjący już mąż sprzedał żonie przed swoją śmiercią)
    to czy w świetle obowiązującego prawa umowa
    kupna sprzedaży między małżonkami bez rozdzielności
    majątkowej ma jakiekolwiek znaczenie
    dla sądu jako dowód.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam

    --
    Artur Dębski

  • 2. Data: 2005-10-19 19:18:13
    Temat: Re: Czy można sprzedać samochód własnej żonie?
    Od: "-+r-m-k+-" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Dębski" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dotyczącą spadku mam pytanie -
    > Czy mąż może sprzedać swojej żonie samochód
    > gdy nie było między nimi (małżonkami) rozdzielności

    Nie.

    > Jeżeli samochód został sprzedany
    > (nieżyjący już mąż sprzedał żonie przed swoją śmiercią)

    To czesty kruczek...umowa zawarta niby przed smiercia, zeby uniknac
    postepowania spadkowego. Tyle, ze nie powinna to byc zona, tylko inna osoba
    i powinny byc 2 podpisy na umowie.

    > to czy w świetle obowiązującego prawa umowa
    > kupna sprzedaży między małżonkami bez rozdzielności
    > majątkowej ma jakiekolwiek znaczenie
    > dla sądu jako dowód.

    Pewnosci nie mam, wiec nie bede Cie wprowadzal w blad, ale zawieranie takich
    umow podczas trwania wspolnoty jest niedopuszczalne, pewnie reguluje to k.c.

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 3. Data: 2005-10-19 21:07:40
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 19/10/2005 21:18, -+r-m-k+- wrote :

> [...]

    > postepowania spadkowego. Tyle, ze nie powinna to byc zona, tylko inna
    > osoba i powinny byc 2 podpisy na umowie.

    Od 20 stycznia 2005 r. wystarczy jeden. Art. 36 § 2 krio, art. 37 § 1
    krio a contrario.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have