  • 1. Data: 2005-09-20 09:43:49
    Temat: Czy można nie mieć zameldowania na pobyt stały?
    Od: "Celt" <c...@g...pl>

    Czy można zgodnie z przepisami nie być nigdzie zameldowanym? Sprzedaję teraz
    mieszkanie, w nowym zamelduję się pod koniec roku. Pomieszkiwał będę to tu,
    to tam. I jak to jest z nowymi dowodami osobistymi? Mam takowy, czy przy
    wymeldowaniu go stracę? Jak to ugryźć w sposób możliwie najmniej kosztowny? W
    najgorszym razie jakiś fake adres do zameldowania się znajdzie, ale trzeba
    będzie kilka osób zaangażowac w to, czego chcę uniknąć.

    Dzięki

  • 2. Data: 2005-09-20 22:26:48
    Temat: Re: Czy można nie mieć zameldowania na pobyt stały?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Celt" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    Można nie mieć nigdzie zameldowania. Jeśli zameldujesz się na
    tymczasowo, to do zimy powinno wystarczyć. W dowodzie zdaje się
    wpisują wówczas tymczasowy i tyle. A jeśli nie, to dostaniesz dowód
    bez adresu.

  • 3. Data: 2005-09-20 23:35:55
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Celt" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Można nie mieć nigdzie zameldowania.

    Tylko USTAWA z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych http://www.mswia.gov.pl/index_wai.php?dzial=57&id=16
    86 mówi:

    Art. 10. 1. Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym
    samym adresem dłużej niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się na
    pobyt stały lub czasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc
    od dnia przybycia.

    Więc teoretycznie należałoby co 3 dni zmieniać miejsce pobytu :)

    > Jeśli zameldujesz się na tymczasowo, to do zimy powinno wystarczyć. W
    > dowodzie zdaje się wpisują wówczas tymczasowy i tyle. A jeśli nie, to
    > dostaniesz dowód bez adresu.

    Dokładnie:

    Art. 37. 1. W dowodzie osobistym zamieszcza się:
    3) adres miejsca zameldowania na pobyt stały, a w razie jego braku -
    zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad dwa miesiące; w przypadku
    braku zameldowania na pobyt stały albo pobyt czasowy trwający ponad dwa
    miesiące, danych o adresie nie zamieszcza się,

    Inna sprawa że ta ustawa jest nieżyciowa i bez sensu, należałoby
    przynajmniej zlikwidować z niej to meldowanie czasowe, poniżej 2
    miesięcy, wiadomo że prawie nikt tego nie robi, nie przynosi to żadnej
    korzyści dla szczęśliwości społeczeństwa - a wprost przeciwnie. A tylko
    jest "hakiem" którym można komuś dowalić nieprzyjemności w przypadku
    jakiegoś konfliktu osobistego. Takich rzeczy nie powinno być.

    A gdyby to ode mnie zależało to bym meldowanie w ogóle zlikwidował, nie
    powinno być żadnego państwowego rejestru gdzie kto mieszka. Przede
    wszystkim dla bezpieczeństwa. Jeśli na przykład prowadzę jakąś
    działalność która się komuś nie podoba. Powiedzmy konkurencyjna firma
    której wejdę na rynek zabierając część dotychczasowemu monopoliście, czy
    też złożę zeznania obciążające jakąś grupę przestępczą. To Ci którym się
    to nie spodoba mogą przekupić urzędnika gminy i znając moje imię i
    nazwisko uzyskać dane o moim adresie zamieszkania i przyjść zrobić mi
    krzywdę.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 4. Data: 2005-09-21 14:06:17
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Miernik wrote:
> [...]
    > od dnia przybycia.
    >
    > Więc teoretycznie należałoby co 3 dni zmieniać miejsce pobytu :)

    Może wystarczy raz na 35 godzin pójść do sklepu (pod innym adresem) ;)

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>