  • 11. Data: 2005-11-07 21:44:46
    Temat: Re: Czy komornik może tak postąpić...?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marta Wieszczycka napisał(a):

    > Pytanie miało taki sens, że komornik, *z sobie tylko znanych przyczyn*,
    > próbuje bezprawnie wchodzić na majątek osoby trzeciej.
    > Czy fakt, że dłużnik teraz już z teściową nie mieszka cokolwiek zmienia?

    Zmienia. Bo jakby mieszkał to w grę może wejść art. 845 kpc.

    1991.02.15 wyrok SN IV CR 550/90

    W razie, gdy rzecz ruchoma znajduje się w mieszkaniu lub innym miejscu
    zajmowanym przez dłużnika wspólnie z osobami trzecimi, zwłaszcza z
    członkami rodziny, to - gdy nic innego nie wynika z charakteru rzeczy
    lub innych szczególnych okoliczności - komornik może przyjąć, że jest
    ona co najmniej we współwładaniu dłużnika, co upoważnia go do jej
    zajęcia (art. 845 § 2 k.p.c.).

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 12. Data: 2005-11-07 22:04:43
    Od: " Anna" <m...@g...pl>

    Witam,
    mam 2 pytania zwiazane z tematem wątku:
    1/Jeśli dłuznik ma długi w US, i musiał się wymeldować z mieszkania w którym
    jest mniejszościowym udziałowcem to czy komornik ma prawo wejść do tego
    mieszaknia i zająć rzeczy innych osób, mimo,że dłużnik już tam nie mieszka?
    Mieszka jego rodzina - dziadek i dzieci dłużnika /wnuczki/? Czy małoletnie
    dzieci mogą być pozbawione dachu nad głową za długi ojca? Mieszkają na
    ułamkowej części domu /własność 11,5 m2 mieszkania na 3 osoby /

    2/ czy auto, kupione na kredyt bankowy/nie spłacone/, może byc zajęte przez
    komornika? Jak również jakakolwiek rzecz, będąca współwłasnością?
    Pozdr

  • 13. Data: 2005-11-08 08:52:34
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > 1/Jeśli dłuznik ma długi w US, i musiał się wymeldować z mieszkania w którym
    > jest mniejszościowym udziałowcem to czy komornik

    Nie komornik sądowy, tylko poborca skarbowy, często niesłusznie zwany
    komornikiem. To są zupełnie inne procedury.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 14. Data: 2005-11-08 12:19:22
    Od: " Anna" <m...@g...pl>

    Czapla <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie komornik sądowy, tylko poborca skarbowy, często niesłusznie zwany
    > komornikiem. To są zupełnie inne procedury.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Czapla

    Dziękuję za odpowiedż. Czyli - jak to może wyglądac w tym przypadku?
    Byłabym wdzięczna za sugestie.