  • Data: 2002-09-10 12:02:43
    Temat: Czy istnieje obowiazek wystawiania rachunkow w Polsce?
    Od: a...@i...pl (Andrzej K) szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Od kilku miesiecy jestem uzytkownikiem telewizji kablowej firmy T,
    stalem sie nim tylko by kozystac z polaczenia do Internetu
    udostepnianego przez firme M w oparciu o instalacje CTV.

    Od kilku miesiecy domagam sie of firmy M wystawienia mi rachunkow
    (faktur) za instalacje sprzetu sieciowego oraz wystawiania rachunkow
    za "dostawe" Internetu. Prowadze dzialanosc gospodarcza i faktury sa
    mi niezbedne.
    Oprocz tego staram sie przekonac firme T (te od TV kablowej), ze jest
    taki zwyczaj, ktory nakazuje rozliczanie sie sprzedawcom z klientami
    poprzez dostarczanie wraz towarem lub uslugami rachunkow badz
    paragonow (dowodow sprzedazy) - firma T nie dostarcza mi niczego,
    owszem, sa dostepne w ich biurze BLANKIETY przelewow. To osobna
    sprawa.

    Po wyslaniu trzech pism do firmy M. Otrzymalem odpowiedz e-mail w
    ktorej napisano że:

    "...stosownie do zapisu art. 32 ust. 2 ustawy o VAT, podatnicy nie
    mają obowiązku wystawiania faktur VAT osobom fizycznym nie prowadzącym
    działalności gospodarczej."

    W wziazku z tym pytania:

    1. Czy rzeczywiscie w Polsce mozliwe jest odmawianie wystawiania
    kupujacemu imiennych rachunkow?
    Rozumiem, że pozbyto się tzw. rachunkow uproszczonych i zostaly tylko
    faktury, kupujacego moze jednak nie obchodzic cala kwestia podatkowa,
    chcialby miec RACHUNEK wraz z towarem lub usluga (jak ma wyjasnic
    ewentualne niejasnosci z uslugodawca gdy cala dokumentacja jest tylko
    u tego drugiego)

    2. Jak zmusic uslugodawce (firme M) do wystawiania faktur VAT za
    usługe, najlepiej co miesiac; na co sie powolac? _Zwykla_ grzecznosc i
    prosby nie skutkuja.

    3. Jak wymoc na TV kablowej regularne wystawianie rachunkow (ma tam
    byc podana cena uslugi i okres oplacany)?

    Dzieki z gory

    Andrzej