-
1. Data: 2005-07-20 21:51:01
Temat: Czy firma telekomunikacyjna moze ?
Od: "User" <b...@a...net.pl>
..przestać świadczyć usługę o charakterze powszechnym,(telefon stacjonarny)
a firma przejmująca, może też nie podjąć świadczenia usługi (podłączyć
telefon) przez 1 rok czasu ?
Sam odpowiem- może- nawet skarga do URTiP nic nie dała.- co robić - może
przysługuje jakieś odszkodowanie ?
(słyszałem taką reklamę o prawach konsumenta w UE)
Pozdrawiam-User
-
2. Data: 2005-07-20 22:27:16
Temat: Re: Czy firma telekomunikacyjna moze ?
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
User napisał(a):
> ..przestać świadczyć usługę o charakterze powszechnym,(telefon stacjonarny)
> a firma przejmująca, może też nie podjąć świadczenia usługi (podłączyć
> telefon) przez 1 rok czasu ?
>
no... nie może.
> Sam odpowiem- może- nawet skarga do URTiP nic nie dała.- co robić - może
> przysługuje jakieś odszkodowanie ?
> (słyszałem taką reklamę o prawach konsumenta w UE)
mógłbys podesłać na priv jakieś szczegóły?
M.
-
3. Data: 2005-07-21 15:41:07
Temat: Re: Czy firma telekomunikacyjna moze ?
Od: leon <L...@n...interia.pl>
z Prawa telekomunikacyjnego z dnia 21 lipca 2000 r.
(Dz. U. Nr 73, poz. 852)
Art. 51.
1. Operator świadczący usługi powszechne nie może odmówić zawarcia umowy
o świadczenie tych usług, jeżeli użytkownik spełni warunki wynikające z
regulaminu wykonywania usług telekomunikacyjnych.
Art. 54.
1. Operator nie może zaprzestać świadczenia usług powszechnych do czasu
przejęcia ich świadczenia przez innego operatora.
i dalsze
UWAGA w zeszlym roku prawo telekominikacyjne uleglo zmianie
Dz. U. Nr 171, poz. 1800
i teraz
Art. 86. Przedsiebiorca wyznaczony nie moze odmówic
zawarcia umowy o swiadczenie uslugi powszechnej,
poszczególnych uslug wchodzacych w jej
sklad lub uslugi, o której mowa w art. 81 ust. 5, jezeli
uzytkownik koncowy spelni warunki wynikajace z regulaminu
swiadczenia uslugi powszechnej.
Art. 87. Umowa o swiadczenie uslugi powszechnej
lub uslugi, o której mowa w art. 81 ust. 5, powinna byç
zawarta w terminie 30 dni od dnia zlozenia wniosku
o jej zawarcie oraz okreslac w szczególnosci termin
rozpoczecia swiadczenia uslugi.
Art.102 2. Przedsiebiorca wyznaczony nie moze zaprzestaç
swiadczenia uslugi powszechnej do czasu przejscia jej
swiadczenia przez innego przedsiebiorcy wyznaczonego.
polecam rozwniez art105 oraz 106
pozdrawiam
leon
--
"Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
- Łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO
-
4. Data: 2005-07-26 21:53:01
Temat: Re: Czy firma telekomunikacyjna moze ?
Od: "User" <b...@g...pl>
> Art.102 2. Przedsiebiorca wyznaczony nie moze zaprzestaç
> swiadczenia uslugi powszechnej do czasu przejscia jej
> swiadczenia przez innego przedsiebiorcy wyznaczonego.
>
> polecam rozwniez art105 oraz 106
>
> pozdrawiam
> leon
Dzięki leon ale w moim przypadku sprawa z URTiP trwa już 2 lata i nie mam
telefonu stacjonarnego przez ten czas. Operator przejmujący nie podją
świadczenia usługi , a dotychczasowy zaprzestał jej świadczenia.
Po mojej skardze do URTiP przysłali mi jakieś papiery z przekazania
świadczenia usługi do drugiego operatora i na tym koniec. Kilka dni temu
wysłałem pisemko do URTiP:
Uprzejmie proszę o informację na temat wyników postępowania i
przeprowadzonych działań w sprawie skarg złożonych do URTiP.
W przypadku dalszego, nie licującego z prawem trybu załatwiania skargi,
będę zmuszony dochodzić swoich praw wynikających z:
1.. Art. 53. ust. 2, Ustawy z dnia 21 lipca 2000r "Prawo
Telekomunikacyjne"
2.. Punkt 16 Dyrektywy 2002/22/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia
7 marca 2002 r. w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i
usługami łączności elektronicznej praw użytkowników (dyrektywa o usłudze
powszechnej).
3.. Art. 35 §1 i § 5 oraz Art 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960
r. -Kodeks postępowania administracyjnego w związku z Art 111 ust.1 Ustawy
z dnia 21 lipca 2000r "Prawo Telekomunikacyjne"
Przed Sądem Administracyjnym oraz na drodze cywilnej.
Ciekawe czy to coś da.
Pozdrawiam-User
-
5. Data: 2005-07-27 05:05:43
Temat: Re: Czy firma telekomunikacyjna moze ?
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>
Użytkownik "User" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
news:dc6bc0$232d$1@news.mm.pl...
> > Art.102 2. Przedsiebiorca wyznaczony nie moze zaprzestaç
> > swiadczenia uslugi powszechnej do czasu przejscia jej
> > swiadczenia przez innego przedsiebiorcy wyznaczonego.
> >
>
>
Mam inny problem: Wśród wrzasków ATK zrezygnowałam z ich usług i
przeniosłam się do UPC. Po 2 latach zrezygnowałam i chciałam wrócić do ATK
na dostawę 6-ciu podstawowych programów TV, gdzie usługa jest o parę
złotych tańsza od UPC na zasadzie porozumienia ze Spółdzielnią
Mieszkaniową. Ci odmawiają pod pretekstem istnienia jakiegoś długu w "ich
komputerze". "Dług" ma ponad 3 lata. Swego czasu ATK usiłowała go windykować
przez jakąś firmę Kruk. W dodatku pismo przysłane przez firmę było podpisane
nazwiskiem /?/ Wróbel.. Olałam ptaszyska, a "dług" wynikał z tego, iż pomimo
moich pisemnych i telefonicznych wezwań, za cholerę nie chcieli mnie
odłączyć od swojej sieci.. Odłączyła mnie UPC a ci nadal usiłowali wysmędzić
opłatę za "abonament". Gdzie się odwołać? SM jest bezradna.
Anna
-
6. Data: 2005-08-04 05:25:47
Temat: Re: Czy firma telekomunikacyjna moze ?
Od: "Przemek" <p...@b...net>
Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dc7588$63u$1@nemesis.news.tpi.pl...
> >
> Mam inny problem: Wśród wrzasków ATK zrezygnowałam z ich usług i
> przeniosłam się do UPC. Po 2 latach zrezygnowałam i chciałam wrócić do ATK
> na dostawę 6-ciu podstawowych programów TV, gdzie usługa jest o parę
> złotych tańsza od UPC na zasadzie porozumienia ze Spółdzielnią
> Mieszkaniową. Ci odmawiają pod pretekstem istnienia jakiegoś długu w "ich
> komputerze". "Dług" ma ponad 3 lata. Swego czasu ATK usiłowała go
windykować
> przez jakąś firmę Kruk. W dodatku pismo przysłane przez firmę było
podpisane
> nazwiskiem /?/ Wróbel.. Olałam ptaszyska, a "dług" wynikał z tego, iż
pomimo
> moich pisemnych i telefonicznych wezwań, za cholerę nie chcieli mnie
> odłączyć od swojej sieci.. Odłączyła mnie UPC a ci nadal usiłowali
wysmędzić
> opłatę za "abonament". Gdzie się odwołać? SM jest bezradna.
> Anna
>
>
Znam podobną sytuację. Zajrzyj do regulaminu i sprawdź, w jaki sposób firma
nalicza opłaty. Możliwa jest sytuacja, że abonent zapłacił 16-tego danego
miesiąca, a firma nalicza od 15-tego do 15-tego i trzeba pokryć opłatę za
następny miesiąc.