    From: "TG" <t...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy darowizna pozbawia prawa do spadku?
    Date: Thu, 28 May 2009 08:29:50 +0000 (UTC)

    http://www.rp.pl/
    artykul/64135,202818_Darowizna_dla_jednego_nie_pozba
    wia_bliskich_calej_schedy_.html

    chciałem się upewnić, czy w moim przypadku darowizna (zresztą dokonana
    perfidnie, bo ojciec nie bardzo kojarzył co się dzieje, ale od czego znajomy
    notariusz) pozbawia mnie prawa do spadku

    mieszkanie przepisano kilka miesięcy przed śmiercią taty droga darowizny na
    rzecz mojej siostry (opiekowała się nim ponieważ razem z nim mieszkała, ja
    byłem tam od czasu, do czasu - w razie potrzeb itp, ponieważ mieszkałem
    osobno; w czasie jego częstych, kilku-kilkunastotygodniowych pobytów w
    szpitalu odwiedzałem go codziennie, opiekując się nim, zmieniając ubrania,
    karmiac i dotrzymując towarzystwa - na tym min opieram swoje "moralne prawo"
    do części spadku)

    jak widzę z artykułu nadal mam prawo do zachowku - pytanie jak długo mi ono
    przysługuje, bo z jednej strony mieszkanie to cały majątek, jaki pozostał po
    rodzicach, z drugiej nie chcę mojej siostry stawiać pod ścianą pomimo jej
    głupiego zachowania (mogła w darowiźnie zastrzec, że mam prawo do połowy ale
    ona mieszka tam dożywotnio - ale tego nie zrobiła)