  • 1. Data: 2007-04-23 10:27:27
    Temat: Czy Prezes TK jest profesorem czy magistrem??
    Od: CC <o...@i...pl>

    Prezes Trybunalu Konstytucyjnego Jerzy Stepien jest w mediach
    powszechnie tytulowany Profesorem.

    Sprawdzilem jego notke biograficzna na stronie Trybunalu
    Konstytucyjnego i nie ma w niej slowa aby Jerzy Stepien zdobyl
    jakikolwiek tytul naukowy.
    Inni czlonkowie TK podaja w swoich biografiach swoje tytuly naukowe.

    W sylwetkach Wprost Stepien jest tytulowany Profesorem, podobnie w
    wielu innych informacjach prasowych.

    Jedynie Wikipedia podaje:

    4 listopada 2006 został powołany przez Prezydenta RP na stanowisko
    Prezesa Trybunału Konstytucyjnego. Funkcję tę pełni od 6 listopada
    2006 i najprawdopodobniej będzie ją sprawować aż do końca kadencji
    sędziego trybunału, która upływa 25 czerwca 2008. Jest pierwszym
    prezesem TK bez tytułu naukowego; dotychczasowi prezesi i wiceprezesi
    byli profesorami.

    W zwiazku z powyzszym warto zbadac czy prezes TK jest zwyklym
    magistrem czy tez profesorem poniewaz skoro media nadal tytuluja go
    profesorem moze wskazywac iz nie wystapila zadna proba za strony
    samego Stepnia zdementowania tej informacji.

    Polska nie zasluguje na to zeby o fundamentach jej ustroju desydowal
    czlowiek ktory, mowiac delikatnie przymyka oko na to iz przedstawia
    sie go jako Profesora mimo ze jest zwyklym magistrem.

    ### Obywatele musza zalozyc wladzy kaganiec
    i trzymac ja na smyczy ###

    CC

    "Obywatelskie nieposluszenstwo".

    http://www.obnie.info

  • 2. Data: 2007-04-23 12:07:17
    Temat: Re: Czy Prezes TK jest profesorem czy magistrem??
    Od: Michał <b...@s...com>

    CC napisał(a):
    > Polska nie zasluguje na to zeby o fundamentach jej ustroju desydowal
    > czlowiek ktory, mowiac delikatnie przymyka oko na to iz przedstawia
    > sie go jako Profesora mimo ze jest zwyklym magistrem.

    Z biografii na Wikipedii wynika, nie tylko, że nie ma tytułu ale także
    jakiegoś wyjątkowego dorobku zawodowego. Ot aplikacja, SR, radcowanie.
    Potem polityka: senatorowanie, urzędowanie ministerialne.

    Nie znam sprawy gruntownie, ale rzeczywiście zdobyte informacje
    przedstawiają go bardziej jako (spolegliwego?) urzędnika niż niezależną
    osobę, jedną z kluczowych dla ochrony demokracji.

    --
    pzdr

  • 3. Data: 2007-04-23 12:14:53
    Od: stern <s...@n...to>

    CC napisał(a):

    > Polska nie zasluguje na to zeby o fundamentach jej ustroju desydowal
    > czlowiek ktory, mowiac delikatnie przymyka oko na to iz przedstawia
    > sie go jako Profesora mimo ze jest zwyklym magistrem.

    skoro zasługuje (jak zdecydował Naród), żeby rządzili nim przestępcy, to
    wybór p. Stępnia nie wydaje się być najgroszy.

    FUT: pl.soc.polityka

  • 4. Data: 2007-04-23 12:42:36
    Od: "Jerzy" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <b...@s...com> napisał w wiadomości
    > CC napisał(a):
    > przedstawiają go bardziej jako (spolegliwego?) urzędnika niż niezależną

    Sorrry ale "spolegliwy " ma inne znaczenie - Spolegliwy godny zufania -
    pewny , a u Pana - ciura jakaś - Wł. Kopaliński Słownik Wyr. Obcych i
    Zwr.Obcojęzycznych PWN Wa-wa 1989 / a może już nieaktualne / a ja nie wiem i
    tez jestem ciurą wierutną - straszny jest ten J.Polski

  • 5. Data: 2007-04-23 12:52:42
    Od: Michał <b...@s...com>

    Jerzy napisał(a):
    > Sorrry ale "spolegliwy " ma inne znaczenie - Spolegliwy godny zufania -
    > pewny , a u Pana - ciura jakaś - Wł. Kopaliński Słownik Wyr. Obcych i
    > Zwr.Obcojęzycznych PWN Wa-wa 1989

    Ależ właśnie w takim znaczeniu użyłem tego słowa, jako, że większość
    urzędników nie bardzo może zostać nazwana spolegliwymi. :)

    Imho nawet spolegliwy urzędnik nie bardzo nadaje się na prezesa TK,
    kwestia doświaczenia, mentalności i przyzwyczajeń.

    --
    pzdr

  • 6. Data: 2007-04-23 14:18:55
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jerzy napisał(a) :
    > pewny , a u Pana - ciura jakaś - Wł. Kopaliński Słownik Wyr. Obcych i
    > Zwr.Obcojęzycznych PWN Wa-wa 1989 / a może już nieaktualne / a ja nie wiem i
    > tez jestem ciurą wierutną - straszny jest ten J.Polski

    Pan J. Polski jest redaktorem tego wydania? :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502

  • 7. Data: 2007-04-23 16:01:21
    Od: "tomek." <t...@p...fm>

> [...]
    > przedstawiają go bardziej jako (spolegliwego?) urzędnika niż niezależną
    > osobę, jedną z kluczowych dla ochrony demokracji.

    Do Kaczynskiego (prezydenta) tez mowia profesor,
    mimo ze jest on uczelnianym, a nie prezydenckim,
    a wiec nie powinno sie uzywac tytulu prof poza murami uczelni,
    lub nie wskazujac np. prof. UW

    tomek

  • 8. Data: 2007-04-23 23:10:25
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    Użytkownik "CC" <o...@i...pl> napisał w wiadomości >
> [...]
    > profesorem moze wskazywac iz nie wystapila zadna proba za strony
    > samego Stepnia zdementowania tej informacji.
    Do nauczyciela w gimnazjum czy w szkole sredniej też się mówi " panie
    profesorze". Nie słyszałem, zeby próbowali oponować, a wręcz byli
    zadowoleni.Jakos tak głupio do nauczyciela w-f mówić "panie magistrze",
    lepiej brzmi "panie profesorze".
    ZiPi

  • 9. Data: 2007-04-24 00:13:40
    Od: "Przemek" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > profesorze". Nie słyszałem, zeby próbowali oponować, a wręcz byli
    > zadowoleni.Jakos tak głupio do nauczyciela w-f mówić "panie magistrze",

    u mnie w gimnazjum sie mowilo 'prosze pana/pani', a w liceum 'sorze',
    'sorko'. Chyba ze byl doktorem to wtedy 'p. doktorze'
    przemek

  • 10. Data: 2007-04-24 16:10:45
    Od: "barteks " <b...@N...gazeta.pl>

    Zbyszek ZiPi <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl> napisał(a):

> [...]
    > profesorze". Nie słyszałem, zeby próbowali oponować, a wręcz byli
    > zadowoleni.Jakos tak głupio do nauczyciela w-f mówić "panie magistrze",

    Nie wiem jak na innych uczelniach ale u mnie do asystentów mówi się 'Panie
    magistrze' albo 'Pani magister' :)