  • 21. Data: 2010-04-13 03:17:13
    Temat: Re: Czemu Unia zakazuje bananĂłw?
    Od: "AW" <o...@h...com>

    "Przemyslaw Adam Smiejek" <n...@s...pl> wrote in message
    news:hps882$uvd$3@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > wlasnie ogladam sobie Cejrowskiego z opowiesci Bananera z plyty DVD
    > Equador.
    > Gosc zachwyca sie róznymi gatunkami bananów i opluwa UE, która pozwala
    > tylko
    > te duze, proste i niesmaczne. I chlop ma racje, bo jedyne jadalne banany
    > (Fyffes) sa rzadkoscia, a wiekszosc to koszmarny szajs. A i te Fyffesy to
    > nic w porównaniu z porzadnymi bananami (rodzice takie jedli bedac gdzies
    > tam
    > na wakacjach).
    >
    > Dlaczego EU blokuje mozliwosc handlu porzadnymi smacznymi bananami malych

    A oto nieco szerszy kontekst:

    Warto poszperać.

    AW

    **************************
    ...mind over matter
    content over form
    gist over glitter
    exception over norm...
    **************************
    http://cmncore.org/pol/Lista1.htm

    .

  • 22. Data: 2010-04-13 06:34:37
    Temat: Re: Czemu Unia zakazuje bananów?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Arek pisze:
    > Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > [..]
    >
    > Już chyba nie.
    > Wcześniej to była czysta polityka.
    >
    > Problem leży w tym, że te inne banany nie wytrzymują transportu.
    > Jeżeli więc chcesz zjeść porządne i różne banany to pozostaje Ci
    > podróż do Ameryki.

    Nie - problem był w tym, skąd pochodziły akceptowalne przez unie banany
    - kwestia wpływów - czysta polityka niestety.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 23. Data: 2010-04-13 06:58:04
    Od: Kwiatek <m...@i...pl>

    On 11 Kwi, 12:28, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
    > Dlaczego EU blokuje możliwość handlu porządnymi smacznymi bananami małych
    > rozmiarów i wymusza duże niesmaczne?

    bo białasom spyla się masówkę?

  • 24. Data: 2010-04-13 09:42:14
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 12 Kwi, 14:28, "Papa5merf" <P...@o...eu> wrote:

    > nie lubisz bo nie jadłeś w życiu dobrego jabłka!:O)
    > jabłka są znacznie smaczniejsze od bananuf, ale niestety nasz rynek owocuf

    Kwestia gustu. Ja w swoim mlodym zyciu zawsze mialem (i wciaz mam) do
    niechemicznych jablek, z wlasnego drzewka (wzglednie u rodziny na wsi)
    - jablka te (w przeciwienstwie do marketowych) smakuja wszystkim tylko
    nie mi ;) Ja wlasnie wole banany (nawet te marketowe) :P

  • 25. Data: 2010-04-13 09:43:18
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 12 Kwi, 11:05, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > W Zabrzu nie ma rynku. W Gliwicach na rynku są same piwiarnie, więc
    > niespecjalnie to coś da.

    Sa miasta nieposiadajace rynku? nie mowie o rynku jako centrum miasta
    tylko o rynku jako placu targowym. Dziwne :)

  • 26. Data: 2010-04-13 10:05:58
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-13 11:43, badzio pisze:
    > Sa miasta nieposiadajace rynku? nie mowie o rynku jako centrum miasta
    > tylko o rynku jako placu targowym. Dziwne :)

    No to pisz, że chodzi o plac targowy... Tych w Zabrzu jest kilka. Zależy
    jak kwalifikować. Największe targowiska to M1, Platan i Kaufland. Są też
    dwa targowiska ze szczękami, ale tam się nie zapuszczam, bo jestem
    przywiązany do swoich nerek. :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2010-04-13 18:00:55
    Od: "Papa5merf" <P...@o...eu>

    Órzytkownik "badzio" napisał:

> [...]
    > - jablka te (w przeciwienstwie do marketowych) smakuja wszystkim tylko
    > nie mi ;) Ja wlasnie wole banany (nawet te marketowe) :P

    kwestia gustu by była kwestią odmiany, a co do ciebie to wątpię zebyś miał
    okazję zjeść dobre jabłko, bo jak wspominałem, u nas rynek owoców został
    skutecznie zniszczony dawno temu, a zostało co zostało i nie smakuje:O(

    natomiast bardzo dziwi mnie fakt że tobie smakują zielone, niedojrzałe
    banany oryskane gtóbo chemią żeby się nie psułu, natomiast dojrzałe i
    świerze jabłka nie smakują, to jakiś populizm:O)

  • 28. Data: 2010-04-13 18:01:03
    Od: "Papa5merf" <P...@o...eu>

    Órzytkownik "badzio" napisał:
    > Sa miasta nieposiadajace rynku? nie mowie o rynku jako centrum miasta
    > tylko o rynku jako placu targowym. Dziwne :)

    tak, są miasta nie posiadające rynków!:O(
    a te posiadające dąży się do ich stopniowej likwidacji i zastąpienie
    marketami, ostatni głośny przykład z warszawy znasz, w reszcie kraju
    większość rozgrywa się bezgłośnie!:O(