  • 1. Data: 2005-02-12 16:53:42
    Temat: Czas na uprawomocnienie sie wyroku itp.
    Od: alugastrin <...@...pl>

    Witam
    Pytanie pewnie trywialne:
    Jak dlugo trzeba czekac na uprawomocnienie sie wyroku (sprawa cywilna)
    oraz co oznacza termin "klauzula natychmiastowej wykonalnosci" ?

    pozdr
    --
    alugastrin || email: N/A
    "Moja twarz była w tym wszystkim najstraszniejsza bo moja"

  • 2. Data: 2005-02-12 18:22:10
    Temat: Re: Czas na uprawomocnienie sie wyroku itp.
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    alugastrin wrote:
    > Witam
    > Pytanie pewnie trywialne:
    > Jak dlugo trzeba czekac na uprawomocnienie sie wyroku (sprawa cywilna)

    Zalezy czy strona przeciwna bedzie sie chciala odwolywac i ile w danej
    sprawie jest dopuszczalnych instancji.

    > oraz co oznacza termin "klauzula natychmiastowej wykonalnosci" ?

    Nie wiem co oznacza. Gdyby chodziło o "klauzulę wykonalności" lub o "rygor
    natychmiastowej wykonalności", to moze cos bym wiedzial... - no coz, ale Ty
    o to nie pytasz...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-02-12 19:33:06
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    SDD napisał(a):
    > Zalezy czy strona przeciwna bedzie sie chciala odwolywac i ile w danej
    > sprawie jest dopuszczalnych instancji.

    wyrok w II instancji jest prawomocny

    KG

  • 4. Data: 2005-02-12 20:34:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > wyrok w II instancji jest prawomocny
    >
    > KG

    Ale dopiero od 5 lutego 2005 roku. Wcześniej od niektórych przysługiwała
    kasacja i nie były prawomocne.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 5. Data: 2005-02-12 21:22:46
    Od: alugastrin <...@...pl>

    Dnia 2005-02-12 21:34, Johnson napisał(a):

    > Ale dopiero od 5 lutego 2005 roku. Wcześniej od niektórych przysługiwała
    > kasacja i nie były prawomocne.

    Rozprawa miala miejsce 1 lutego, sprawa zostala rostrzygnieta zaocznie
    pod nieobecnosc pozwanego na jego niekorzysc, byla to pierwsza
    instancja. Poza tym sedzia mowil cos do protokolantki o natychmiastowej
    wykonalnosci. Sorry ze tak ogolnie ale nie bylem na sprawie, znam sprawe
    z relacji powoda (starszej osoby) ktora nie wie po jakim czasie ma z
    wyrokiem uderzyc do komornika.

  • 6. Data: 2005-02-13 00:16:00
    Od: "Sebastian Dziarmaga-Działyński" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Ale dopiero od 5 lutego 2005 roku. Wcześniej od niektórych przysługiwała
    > kasacja i nie były prawomocne.

    A to jak jest teraz z kasacjami cywilnymi, bo ja nie w temacie? :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2005-02-13 06:41:10
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sebastian Dziarmaga-Działyński napisał(a):
    > A to jak jest teraz z kasacjami cywilnymi, bo ja nie w temacie? :)

    Skarga kasacyjna albo ten drugi twór (skarga o stwierdzenie niezgodności
    z prawem prawomocnego orzeczenia) - choć tu są wyjątki - przysługują od
    prawomocnego orzeczenia sądu II instancji.

    KG.

  • 8. Data: 2005-02-13 08:01:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > Skarga kasacyjna albo ten drugi twór (skarga o stwierdzenie niezgodności
    > z prawem prawomocnego orzeczenia) - choć tu są wyjątki - przysługują od
    > prawomocnego orzeczenia sądu II instancji.

    Ta druga skarga - wyjątkowo od orzeczenia prawomocnego I instancji.
    A swoją drogą ze skargą o stwierdzenie niezgodności z prawem
    prawomocnego orzeczenia będzie się łatwiej dostać do Sądu Najwyższego
    niż ze skarga kasacyjną.