  • 1. Data: 2007-05-22 19:13:24
    Temat: Cytowanie mediów elektronicznych
    Od: "Monter " <m...@g...pl>

    Witam,

    Drążę tak temat od kilku dni i nie wiem do końca...

    Czy to prawda że jeżeli chce przykleić np. cały news z internetowego wydania
    pewnej gazety do siebie na portal (dodaję jako news) to mogę to zrobić, pod
    warunkiem ze nie skopiuję więcej niż dwa akapity i dam odnośnik do całości
    artykułu na serwerze internetowej gazety?

    Z drugiej strony usłyszałem opinię że mogę kopiować cały tekst z medium
    elektronicznego (artykuł skopiowany z portalu internetowego portalu) do siebie
    na portal, ale muszę podpisać autora i podać źródło...? - To rozwiązanie by
    było zbyt piękne...

    Dzięki, pozdrawiam,
    Monter

  • 2. Data: 2007-05-22 21:58:47
    Temat: Re: Cytowanie mediów elektronicznych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 22.05.2007 Monter <m...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > warunkiem ze nie skopiuję więcej niż dwa akapity i dam odnośnik do całości
    > artykułu na serwerze internetowej gazety?

    W przypadku ogólnym nie prawda. Warunek podstawowy: musisz być prasą.

> [...]
    > na portal, ale muszę podpisać autora i podać źródło...? - To rozwiązanie by

    Forma zapisu egzemplarza utworu nie ma tu najmniejszego znaczenia.
    Podać autora musisz zawsze. Warunek podstawowy ten co powyżej.

    --
    Marcin