  • 11. Data: 2010-02-15 13:13:23
    Temat: Re: Crackowanie oryginalnej gry
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Z zastrzeżeniem, że art. 118(1) pr.aut. penalizuje obrót urządzeń
    > przeznaczonych do usuwania lub obchodzenia skutecznych technicznych
    > zabezpieczeń.

    Tylko to dotyczy obracającego.

    Po użyciu - kasujesz narzędzie i "samo się wyłączyło" ;)

    Plus dorzuciłbym brak szkodliwości społecznej oraz analogię to
    otwierania własnych drzwi wytrychem, bo klucz zatrzasnął się w środku ;)

  • 12. Data: 2010-02-15 13:42:08
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Olgierd rzecze:

    > Z zastrzeżeniem, że art. 118(1) pr.aut. penalizuje obrót urządzeń
    > przeznaczonych do usuwania lub obchodzenia skutecznych technicznych
    > zabezpieczeń.

    Jeśli zabezpieczenie dało się usunąć, to nie było skuteczne :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

  • 13. Data: 2010-02-15 14:02:14
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "Ajgor" napisał:
> [...]

    te wszystkie zabezpieczenia, patenty i podobne pierdoły to jest zwykły
    terror, wyzysk i złodziejstwo korporacyjne!!!
    kupujesz płytę (gra, film, coś tam) a te kutasy tak kombinują żeby ci
    utrudnić życie, kiedyś kupiłem grę, masa zabezpieczeń płyty powodująca
    szybkie niszczenie napendu, samej płyty, oraz żąglerkę pudełkami i płytami,
    koszmar,
    a gdy zabezpieczenia na płycie się uszkodziły od tego ciągłego wiropwania w
    napędzie i gra nie działała bo rozpoznawała oryginalną płytę jako
    nieoryginalną napisałem do sprzedawcy gry, okazało się że oni takie płyty
    "wymieniają" tylko trzeba oryginał im odesłać i opłacić im drobne
    kieszonkowe, po podliczeniu wychodził koszt porównywalny z zakupem nowej
    gry, to jawne i legalne złodziejstwo, więc jak masz doczynienia ze
    złodziejami to nie mjej skrupułów z jakimś tam krakowaniem!:O)
    ci craherzy i hakerzy to dzisiejsi robinhudowie:O) gdyby nie oni to nie
    używał bym większości legalnych zakupionych prtzeze mnie programów/gier,
    wtedy ściągam sobie cracka i mogę spokojnie urzywać tego badziewia:O)

  • 14. Data: 2010-02-15 15:55:34
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Olgierd wrote:

    > Z zastrzeżeniem, że art. 118(1) pr.aut. penalizuje obrót urządzeń
    > przeznaczonych do usuwania lub obchodzenia skutecznych technicznych
    > zabezpieczeń.

    A czy oprgramowanie jest urządzeniem albo komponentem urządzenia?

    Tym drugim to w komórce czy switchu to raczej tak, ale w pececie?

    gacek

  • 15. Data: 2010-02-15 16:43:27
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 15.02.2010 14:07, Olgierd wrote:

    > Z zastrzeżeniem, że art. 118(1) pr.aut. penalizuje obrót urządzeń
    > przeznaczonych do usuwania lub obchodzenia skutecznych technicznych
    > zabezpieczeń.

    Czyli komputery sa nielegalne (srubokrety zreszta rowniez)...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 16. Data: 2010-02-15 21:44:07
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> wrote in message

    > Czyli komputery sa nielegalne (srubokrety zreszta rowniez)...

    no raczej (pomijajac cala reszte jak szkodliwosci itd itp) niezbyt -
    domyslnym zadaniem komputera (i srubokreta) nie jest lamanie
    zabezpieczen chociaz moze byc do tego wykorzystany

    zas w przypadku cracka jest to jego glowna i jedyna funkcja

  • 17. Data: 2010-02-16 10:43:42
    Od: Al Kwasone <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof Jodłowski napisał(a):
    > "Licencja nie obejmuje prawa do (...) lub innych form przekazywania
    > oprogramowania bez pisemnej zgody Producenta."
    >
    > Wiec - nie.
    A gdzie tu "przekazywanie"? Powyższy opis jest źle skonstruowany bowiem
    błędnie pod względem logicznym łączy w sobie kwestie "kopiowania,
    rozprowadzania, wypożyczania lub innych form przekazywania
    oprogramowania" z zagadnieniem modyfikowania (w tym dekompilacji i
    deasemblacji), które z "przekazywaniem" nie muszą mieć nic wspólnego.
    Wyobraźmy sobie, że nabywcy samochodu zakaże się rozbierania i
    modyfikowania silnika - bzdura?
    AK

  • 18. Data: 2010-02-16 13:49:27
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 15 Feb 2010 04:12:51 -0800 (PST), Matt napisał(a):

    > Ale to już jest "tylko" złamanie licencji, więc grozi co najwyżej
    > proces cywilny wytoczony przez producenta. Nie będzie to przestępstwo
    > popularnie zwane piractwem.

    Hmm.. a idąc dalej tym tropem - korzystając w firmie z oprogramowania
    licencjonowanego dla użytkownika "domowego" też jest rozpatrywane w tej
    kategorii?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 19. Data: 2010-02-16 13:55:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kapsel pisze:

    > Hmm.. a idąc dalej tym tropem - korzystając w firmie z oprogramowania
    > licencjonowanego dla użytkownika "domowego" też jest rozpatrywane w tej
    > kategorii?

    POWINNO to być najwyżej naruszenie umowy cywilnej i policja NIE POWINNA
    w ogóle się tym interesować.

    Ale korporacje mają kasę... Resztę dopowiedz sobie sam.

  • 20. Data: 2010-02-16 14:02:08
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "tg" napisał w wiadomości

> [...]
    > zabezpieczen chociaz moze byc do tego wykorzystany
    >
    > zas w przypadku cracka jest to jego glowna i jedyna funkcja

    A dlaczego jedyna? Mi nie chodziło o złamanie pirackiej gry, tylko o
    ominięcie ograniczeń oryginału, który mam.
    A ktore to ograniczenia są niewygodne.