  • 11. Data: 2008-02-17 12:16:14
    Temat: Re: Cofanie liczników, immunitety
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    news:fp97s8$78u$1@inews.gazeta.pl...

    > trzynastka tak ale żadnych premii, dodatków motywacyjnych itp.
    > kary dyscyplinarne mogą odsunąć w czasie moment zwiększenia wynagrodzenia

    No i takie odsunięcie o kilka miesięcy, to znacznie więcej, niż mandat.

  • 12. Data: 2008-02-17 12:17:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ja we wszystkich umowach mam zapis, ze znany mijest stan techniczny auta
    > i nie wnosze zastrzeżen. czy taki zapis mozesz podwazyc mówiac ze licznik
    > był cofniety? przeciez jest podpis pod "znany mi jest... i nie wnosze
    > zastrzezen..."

    Ten zapis nie chroni w żaden sposób sprzedającego przed wadami ukrytymi.

  • 13. Data: 2008-02-17 13:12:39
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" napisał w wiadomości:

    > O pomysł w poście inicjującym wątek:
    >
    > "Immunitety zawodów** pozwalają zgodnie z zapisem prawnym odmówić poddania
    > się mandatowi drogowemu, który dotyczy przekroczenia prędkości i innych
    > wykroczeń drogowych (...)
    > **: sędziowski, adwokacki, prokuratorski, radcy prawnego "
    >
    > Dla mnie wynika z powyższego, że zdaniem wątkotwórcy radca/też ma
    > immunitet materialny w tym zakresie.

    Coś nie dokładnie cytujesz - przy radcy prawnym napisałem pytajnik bo nie
    byłem pewny ;)
    Jak już przy tym jesteśmy to w jakim zakresie obowiązuje immunitet radcy ?
    Chodzi mi o prawo ruchu drogowego podczas kontroli

    I jeszcze jedno czy immunitety wymienionych w moim wątku zawodów posiada się
    gdy pracuje się w sądzie (jako "praca" *państwowa*) czy też gdy ma się
    *prywatne* przedsiębiorstwo (kancelarie) ? Czy może otrzymuje się go *zaraz
    po ukończeniu studiów* z zakresu prawa ?

    --
    Bugatti

    V12 TDI

  • 14. Data: 2008-02-17 13:16:53
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ten zapis nie chroni w żaden sposób sprzedającego przed wadami ukrytymi.
    jesli tak jest to podaj podstawe prawna. mnie sie wydaje ze jak kupujesz
    np 10 letnie auto, to masz gwarancje? bo taką wada ukrytą moze byc
    lakier który bedzie odpadał, turbosprężarka.. bez sensu każd a częśc
    która jest niewidoczna! Niezłe jaja bedą na allegro i giełdzie jak tam
    50% samochodów powypadkowych to wypadkowe auta!

    ToMasz

  • 15. Data: 2008-02-17 13:22:11
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" napisał w wiadomości:

    > A adwokat, jak i radca, nie ma żadnego immunitetu, gdy chodzi o
    > wykroczenia drogowe.

    Aaa to już wiem...czyli tylko sędzia i prokurator może odmówić kontroli* ?

    1*odmówienie kontroli wiąze się z tym że Panowie z drogówki odnotowuja to
    sobie gdzieś i ta informacja idzie do sądu i są wszczynane jakieś kary wobec
    odmówienia kontroli ?

    lub

    2* czy po prostu zasłaniając się immunitetem Policjanci nie mogą sobie nic
    odnotowywać i rządać od sędziego jakiegoś podpisu i po prostu puszczają go
    wolno ?

    Przypominam iż cały czas mówimy o kontroli która dot. np. przekroczenia
    szybkości zarestrowanej przez: videorejstrator w samochodzie nieoznakowanym
    oraz fotoradarze umieszczonym na drodze.

    Pozdr.

    --
    Bugatti

    V12 TDI

  • 16. Data: 2008-02-17 13:29:32
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości:

> [...]
    > techniczny auta i nie wnosze zastrzeżen. czy taki zapis mozesz podwazyc
    > mówiac ze licznik był cofniety? przeciez jest podpis pod "znany mi jest...
    > i nie wnosze zastrzezen..."
    > proste rozwiazanie: jedna linijka więcej. szpedajacy oświadcza ze przebieg
    > na liczniku zgadza sie z rzczywistym...
    > pytanie jak to udowodznisz ze jest inaczej....
    > Drugi koniec tego samego kija. komis z zajebistymi, tanimi autami, ale
    > każde ma przebieg ZERO km na liczniku(pomimo kilku lat jazdy). kazda umowa
    > ma wbitą pieczątke: sprzedawca nie zna faktycznego stanu licznika....

    Jak już miałbym kupować auto to na pewno nie od handlarza...

    A jeśli sprzedawcą jest osoba prywatna i jest *I właścicielem* to mogę jego
    podać do sądu gdy udowodnie iż auto ma nieprawdziwy cofany przebieg i jest
    powypadkowe...wtedy IMHO moża wygrać sprawę. ;) Tylko pytanie ile czasu
    trzeba czekac na wyrok i ile mozna dostać zwrotu pieniędzy za
    "przewartościowany" samochód ?

    > ToMasz

    Pozdr.

    --
    Bugatti

    V12 TDI

  • 17. Data: 2008-02-17 15:03:14
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Bugatti pisze:
    > Jak już przy tym jesteśmy to w jakim zakresie obowiązuje immunitet radcy
    > ? Chodzi mi o prawo ruchu drogowego podczas kontroli

    w żadnym

    > I jeszcze jedno czy immunitety wymienionych w moim wątku zawodów posiada
    > się gdy pracuje się w sądzie (jako "praca" *państwowa*) czy też gdy ma
    > się *prywatne* przedsiębiorstwo (kancelarie) ?

    prywatnych sądów i prokuratur jeszcze nie mamy

    > Czy może otrzymuje się go *zaraz po ukończeniu studiów* z zakresu prawa ?

    :)

    KG

  • 18. Data: 2008-02-17 15:04:11
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > No i takie odsunięcie o kilka miesięcy, to znacznie więcej, niż mandat.

    kilka lat raczej
    z tym że za pojedyncze przekroczenia prędkości postępowania
    dyscyplinarnego raczej nie będzie

    KG

  • 19. Data: 2008-02-18 02:00:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam pisze:

    > trzynastka tak ale żadnych premii, dodatków motywacyjnych itp.
    > kary dyscyplinarne mogą odsunąć w czasie moment zwiększenia wynagrodzenia

    A czy takie kary dyscyplinarne wchodzą w grę, jeśli wyrok lub jego
    uzasadnienie stoją w sprzeczności z logicznym analizowaniem dowodów? ;->

  • 20. Data: 2008-02-18 22:31:21
    Od: "Jackare" <1...@2...com>

> [...]
    > ? Bo obecnie mozna to robić..jednakże nie można ukrywać tego faktu przed I
    > pytanko z innego troszkę marginesu strony:
    > Immunitety zawodów** pozwalają zgodnie z zapisem prawnym odmówić poddania
    > się mandatowi drogowemu, który dotyczy przekroczenia prędkości i innych
    > wykroczeń drogowych (oczywiście pomijam nietrzeźwość) nawet jeśi
    > zainstniało prawo sprzeciwu ze strony Policji, Straży Miejskiej, którzy
    > nagrali wykroczenie videorejestratorem ?
    > Czy także gdy zrobią zdjęcie fotoradarem na trasie to można skorzystać z
    > prawa jakie daje immunitet i odmówić zapłacenia mandatu ?

    Prawda jest taka że jak panowie policjancie się przypadkowo napatoczą na
    pana sędziego lub pana prokuratora, któy popełnił jakieś wykroczenie, to w
    momencie gdy się to tylko okazuje, okazuje się że wykroczenia nie było,
    szerokiej drogi, prosze uważać jest slisko, piękny wóz panie sędzio itp
    Jeżeli sprawa jest grubsza, tzn np pijany urzędnik kogoś potrąci lub nie daj
    Boże zabije - czasem nie udaje się ukręcić łba sprawie...
    --
    Jackare