  • 51. Data: 2006-01-22 18:52:56
    Temat: Re: Co zrobić z workiem danych osobowych?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    blogger [###r...@n...fr.###] napisał:

    > Czy chodzi o to?

    Dokładnie o to:

    > Art. 304. § 1. Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa
    > ściganego z urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym
    prokuratora
    > lub Policję. Przepis art. 191 § 3 stosuje się odpowiednio.

    > Gdzie tutaj wynika obowiązek zawiadamiania o worku?

    O worku nigdzie. Ale zgodnie z art. art. 52. ust. z dnia 29 sierpnia
    1997 r. o ochronie danych osobowych: "Kto administrując danymi narusza
    choćby nieumyślnie obowiązek zabezpieczenia ich przed zabraniem przez
    osobę nieuprawnioną, uszkodzeniem lub zniszczeniem, podlega grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku". Skoro
    worek zawierał dane osobowe i dostały się one w poniekąd niepowołane
    ręce, to nie trudno zauważyć, że ktoś naruszył obowiązek ich
    zabezpieczenia.

  • 52. Data: 2006-01-22 19:05:56
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Dokładnie o to:
    > prokuratora

    Kwestia sprecyzowania znaczenia owego "społecznego obowiązku"
    była szeroko poruszana podczas rozpatrywania tzw. afery Rywina,
    i (o ile pamiętam) wyszło na to, że de facto nie jest to żaden
    obowiązek...

    Piotr

  • 53. Data: 2006-01-22 19:30:06
    Od: july <m...@h...pl>

    PiotRek wrote:

> [...]
    > była szeroko poruszana podczas rozpatrywania tzw. afery Rywina,
    > i (o ile pamiętam) wyszło na to, że de facto nie jest to żaden

    No jeszcze przedtem obywatel musi samodzielnie stwierdzic ze nastapilo
    przestepstwo.

  • 54. Data: 2006-01-22 19:34:06
    Od: july <m...@h...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > worek zawierał dane osobowe i dostały się one w poniekąd niepowołane
    > ręce, to nie trudno zauważyć, że ktoś naruszył obowiązek ich

    Ale co do tego ma nowy wlasciciel tych swistkow, czyli pan profesor
    nurek smietnikowy?

    Policja powinna byla aresztowac kierownika banku w tym wypadku.

    A tak wystarczy cwany adwokat i nauczyciel dostanie wiecej w ramach
    odszkodowania, bo i od banku i od debilow w mundurkach. A jak sie
    adwokat zakreci i wezmie rownoczesnie sprawy klientow banku przeciwko
    bankowi, to oblowi sie wielokrotnie.

  • 55. Data: 2006-01-22 22:31:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    PiotRek [###b...@g...pl.invalid.###] napisał:

> [...]
    > była szeroko poruszana podczas rozpatrywania tzw. afery Rywina,
    > i (o ile pamiętam) wyszło na to, że de facto nie jest to żaden

    Na to wychodzi. Toteż zaznaczyłem, że to społeczny obowiązek. Może nie
    powiadomić i nic mu za to nie grozi.

  • 56. Data: 2006-01-22 22:32:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    july [###m...@h...pl.###] napisał:

    > No jeszcze przedtem obywatel musi samodzielnie stwierdzic ze
    nastapilo
    > przestepstwo.

    A nie może do tego celu przywołać kolegi? Musi to robić samodzielnie?
    :-)

  • 57. Data: 2006-01-22 22:35:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    july [###m...@h...pl.###] napisał:

    > Ale co do tego ma nowy wlasciciel tych swistkow, czyli pan profesor
    > nurek smietnikowy?

    Podobno je znalazł.

    > Policja powinna byla aresztowac kierownika banku w tym wypadku.

    Czemu chcesz zamykać kierownika banku? Papiery ponoć pochodzą z Urzędu
    Miasta. Pomijam, ze dokąd nasz pytajacy nei poinformuje nikogo, że
    znalazł te papiery, to policja nikogo zamykac nie będzie, bo nikt nie
    wie, że w ogóle doszło do jakiegokolwiek przestępstwa.

> [...]
    > odszkodowania, bo i od banku i od debilow w mundurkach. A jak sie
    > adwokat zakreci i wezmie rownoczesnie sprawy klientow banku

    Jezus Maria! Jaki nauczyciel? Chłopie! Nie pij więcej!