-
1. Data: 2005-09-25 21:08:22
Temat: Co zrobic w przypadku braku numeru silnika w sprowadzonym aucie?
Od: Demos <d...@a...pl>
Witam
Sprowadzilem samochod z niemiec, w ktorym w 2003 roku byl wymieniony
kadlub-blok silnika ( sa na to rachunki i wpisy w ksiazce serwisowej),
w efekcie tego silnik nie ma numerow bo blok byl kupiony nowy bez
numerow a w niemczech nikt sie nie martwil o to, typ silnika ( do
czesci zamiennych) jest wpisany w ksiazce serwisowej.
po kilku telefonach do roznych wydzialow komunikacji spotkalem sie z
dwoma rodzajami opini :
1. Opinia rzeczoznawcy o braku ingerencji w pole numerowe silnika i o
braku tegoz numeru, nabicie nowych numerow
2. Pismo do wlasciwego ministra w sprawie odstapienia od warukow
technicznych dopuszczenia do ruchu.
W zadnym z tych przypadkow nie podano mi podstawy prawnej tylko byly to
opinie pan przy telefonie.
Mam juz ( na wszelki wypadek) opinie rzeczoznawcy o braku numeru
silnika i braku ingerencji w pole numerowe silnika, jutro jade na
pierwszy przeglad, ktory jak wyczytalem z przepisow bedzie negatywny z
powodu braku przedmiotowego numeru silnika, i tu sie pojawia pytanie co
dalej z tym fantem ? Jakie sa procedury ( legalne i w/g przepisow) moze
ktos wie gdzie konkretnie tego poszukac i sie uzbroic w wiedze
potrzebna do wizyty w Wydz. Komunikacji celem zarejestrowania tego
pojazdu.
W archiwum szukalem ale dowiedzialem o wielu przypadkach podobnych do
tego ale wiekszosc z nich nie przyniosla mi rozwiazania, po prostu
zbior przygod z WK, diagnostami i rzeczoznawcami.
--
PZDR Demos
VF1000FIIF bold`or
Passat VR6 kombi
-
2. Data: 2005-09-26 08:06:35
Temat: Re: Co zrobic w przypadku braku numeru silnika w sprowadzonym aucie?
Od: "Savallas" <p...@n...com.pl>
Użytkownik "Demos" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
news:43371182$1@news.home.net.pl...
> Witam
>
> Sprowadzilem samochod z niemiec, w ktorym w 2003 roku byl wymieniony
> kadlub-blok silnika ( sa na to rachunki i wpisy w ksiazce serwisowej),
> w efekcie tego silnik nie ma numerow bo blok byl kupiony nowy bez
> numerow a w niemczech nikt sie nie martwil o to, typ silnika ( do
> czesci zamiennych) jest wpisany w ksiazce serwisowej.
> po kilku telefonach do roznych wydzialow komunikacji spotkalem sie z
> dwoma rodzajami opini :
> 1. Opinia rzeczoznawcy o braku ingerencji w pole numerowe silnika i o
> braku tegoz numeru, nabicie nowych numerow
> 2. Pismo do wlasciwego ministra w sprawie odstapienia od warukow
> technicznych dopuszczenia do ruchu.
>
> W zadnym z tych przypadkow nie podano mi podstawy prawnej tylko byly to
> opinie pan przy telefonie.
>
> Mam juz ( na wszelki wypadek) opinie rzeczoznawcy o braku numeru
> silnika i braku ingerencji w pole numerowe silnika, jutro jade na
> pierwszy przeglad, ktory jak wyczytalem z przepisow bedzie negatywny z
> powodu braku przedmiotowego numeru silnika, i tu sie pojawia pytanie co
> dalej z tym fantem ? Jakie sa procedury ( legalne i w/g przepisow) moze
> ktos wie gdzie konkretnie tego poszukac i sie uzbroic w wiedze
> potrzebna do wizyty w Wydz. Komunikacji celem zarejestrowania tego
> pojazdu.
> W archiwum szukalem ale dowiedzialem o wielu przypadkach podobnych do
> tego ale wiekszosc z nich nie przyniosla mi rozwiazania, po prostu
> zbior przygod z WK, diagnostami i rzeczoznawcami.
>
>
> --
> PZDR Demos
> VF1000FIIF bold`or
> Passat VR6 kombi
Czesc
w naszym kraju tez juz to normalnieje silnik jest czescia podlegajaca
wymianie w calosci jak masz papiery to nie bedzie problemu z rejestracja. Ja
mam autko ktore od nowosci nie ma nr silnika i tak tez mam zarejestrowane
PZDR