  • 21. Data: 2007-12-31 12:07:36
    Temat: Re: Co z danymi osobowymi?
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    jureq napisał(a):

    > Bez powiadomienia? Teoretycznie niemożliwe - datą wszczęcia kontroli jest
    > data doręczenia upoważnienia do jej przeprowadzenia. Więc pomijając jakieś
    > tam doręczenia zastępcze podatnik zawsze wie o wszczętej kontroli przed
    > jej rozpoczęciem

    Odpowiem cytatem z popularnego poradnika dla prowadzących DG:

    "...bieg przedawnienia zobowiązania podatkowego ulega zawieszeniu na
    czas prowadzenia postępowania podatkowego, postępowania przed sądem
    administracyjnym, czas postępowania karnego i karno-skarbowego i
    postępowania upadłościowego, a także na czas niezbędny do uzyskania
    informacji od organów innego państwa. To ostatnie może trwać nawet do
    trzech lat i to bez twojej wiedzy, bowiem urząd nie ma obowiązku
    powiadomić podatnika, że wystąpił o przekazanie informacji o tobie do
    urugwajskiego fiskusa. W skrajnym przypadku okres przedawnienia może się
    wydłużyć nawet ponad 8 lat, a dokładny czas przechowywania dokumentacji
    nie będzie ściśle określony".

    "ABC Small Businessu" Włodzimierz Markowski

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 22. Data: 2008-01-05 09:25:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Dec 2007, Piotr Dembiński wrote:

    > Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> writes:
    [...]
    > O to mi chodziło.
    [...]
    > Nie jest potrzebna zgoda na to, żeby dane były tylko i wyłącznie na
    > fakturach. O to mi chodziło.

    Z tym się nie zgodzę.
    Te dane nie mają prawa znaleźć się w bazie danej służącej do wysyłania
    kartek świątecznych, reklam firmy i dowolnych innych rzeczy nie
    związanych z fakturami. Zgoda.
    To jednak subtelna różnica w porównaniu do wymogu "tylko i wyłącznie
    *na* fakturach"!
    Chcesz powiedzieć, że prowadzenie dajmy na to ewidencji sprzedaży VAT
    jest nielegalne, jeśli w tej ewidencji są dane kupujących?
    Albo że ujmowanie w księgach, książce przychodów i rozchodow lub
    ewidencji sprzedaży (nieVATowej) danych z faktur jest nielegalne?
    Ewentualnie, że przechowywanie w ewidencji *zakupów* od OF danych
    tych osób, bądź przechowywanie w tablicach bazy powiązań między
    (nieobowiązkową na KPiR!) ewidencją magazynową a danymi z zakupu
    jest nielegalne?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2008-01-05 20:50:14
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > To jednak subtelna różnica w porównaniu do wymogu "tylko i wyłącznie
    > *na* fakturach"!

    To taki skrót myślowy, ale dobrze że wyjaśniłeś :)

  • 24. Data: 2008-01-05 22:16:50
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    [ciap]

> [...]
    > rzeczy nie związanych z fakturami. Zgoda.
    > To jednak subtelna różnica w porównaniu do wymogu "tylko

    Tak, zapomniałem o bazach danych, księgach podatkowych i innych
    ewidencjach i rejestrach.

    > Chcesz powiedzieć, że prowadzenie dajmy na to ewidencji sprzedaży
    > VAT jest nielegalne, jeśli w tej ewidencji są dane kupujących?

    To jest tak samo, jak ze składowaniem danych na fakturach.

    > Albo że ujmowanie w księgach, książce przychodów i rozchodow lub
    > ewidencji sprzedaży (nieVATowej) danych z faktur jest nielegalne?

    Legalne. Oczywista oczywistość.

> [...]
    > tych osób, bądź przechowywanie w tablicach bazy powiązań między
    > (nieobowiązkową na KPiR!) ewidencją magazynową a danymi z zakupu

    Powyższe wynika bezpośrednio z tego, że te dane są przetwarzane
    li tylko w związku z fakturami, na których się znajdują.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl