  • 31. Data: 2003-03-05 12:46:09
    Temat: Re: Co powinien zrobić zarząd wspólnoty?
    Od: "Chopek" <w...@p...onet.pl>

    "Bea B" pyta:
    > Czyli - jesli lokal stoi pusty, to wlasciciel nie placi?

    U mnie jest taka sytuacja. Facet ma dwa mieszkania, ale w żadnym z nich nie
    mieszka. Opłaty które dzielimy na ilość osób ponosi tak, jakby w każdym z
    nich mieszkała jedna osoba.

    Pozdrawiam, Chopek.

  • 32. Data: 2003-03-05 15:23:17
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Bea B" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > mieszkania
    > lokal
    > Czyli - jesli lokal stoi pusty, to wlasciciel nie placi?
    > Beata

    zastanow sie i sama sobie odpowiedz
    np kotlownia musi dzialac
    fundusz remontowy-jasna sprawa
    chcialabys aby twoj dom w mrozy mial wylaczone ogrzewanie i przemarzal, woda
    w rurach zamarzala itp
    nie ma formy, ktora by zaspokoila wszystkich, trzeba by kazda skladowa
    czynszu ustalac osobna w stosunku do kazdego mieszkanca-niewykonalne
    wyposrodkowanym rozwiazaniem jest oplata jednakowa od kazdego lokalu

  • 33. Data: 2003-03-05 19:26:20
    Od: "Beata Be" <b...@p...NOSPAM.fm>

    > zastanow sie i sama sobie odpowiedz
    > np kotlownia musi dzialac

    > fundusz remontowy-jasna sprawa

    To jest wniosek, jaki sie nasuwal po przeczytaniu wczesniejszych postow.
    W naszej Wspolnocie placimy (w zasadzie - malym odstepstwem sa smieci) od
    powierzchni lokalu a nie od liczby mieszkancow stalych, przychodnich itp.
    I wszyscy (jak na razie) sa zadowoleni.
    pozdrawiam
    Beata

  • 34. Data: 2003-03-05 19:28:15
    Od: "Marcin" <w...@p...onet.pl>

    "Bolek" sugeruje
    > Widzisz juz swoja sprawiedliwosc?

    Usiadz wygodnie i przeczytaj mojego posta raz jeszcze!
    Czy ja pisalem gdzies o sklepach i lokalach uzytkowych? Nie!
    Nawet w SM prowadzac dzialalnosc gospodarcza w mieszkaniu, wcale nie trzeba
    przyjmowac interesantów, placi sie wiekszy czynsz.
    Piszesz, ze: "interesanci biura wnosza na klatke schodowa niebagatelne
    ilosci piachu". Moim zdaniem wlasciciel tego lokalu powinien placic wiecej
    niz reszta. Ale wg. ustawy placi za te swoje pare m2. Pytam wiec, gdzie
    Twoja sprawiedliwosc?
    A wspomniane przez Ciebie lokale sklepowe nie placa wspólnocie? Nie sa to
    lokale mieszklne!

    Pozdrawiam, Chopek.

  • 35. Data: 2003-03-05 20:40:03
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Beata Be" <b...@p...NOSPAM.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > powierzchni lokalu a nie od liczby mieszkancow stalych, przychodnich itp.

    czyli zgodnie z ustawa
    i to wlasnie jest NIEsprawiedliwe, moim, i nie tylko, zdaniem
    czy wszyscy sa swiadomi za co placa i ze mozna inaczej?
    pytalas wszystkich o zdanie?
    a moze macie mieszkania o podobnych powierzchniach zamieszkiwane przez
    podobna ilosc mieszkancow
    w innym przypadku chyba tylko komuniscie podobalby sie tak uklad

  • 36. Data: 2003-03-05 21:55:22
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > Nawet w SM prowadzac dzialalnosc gospodarcza w mieszkaniu, wcale nie
    trzeba
    > przyjmowac interesantów, placi sie wiekszy czynsz.

    a od kiedy takie prawa obowiązują w spółdzielniach mieszkaniowych. Mnie w
    tej materii inaczej uczono.
    Dziś owego zapisu z art. 208 już niema w prawie spółdzielczym i został
    jedynie ślad w orzecznictwie, który mówi.o rzeczywistym wzroście kosztów z
    tytułu wynajmowania mieszkania na takie cele. A w opisanym przykładzie
    raczej o wzroście nie będzie mowy chyba, że założymy, iż będziesz produkował
    mnuuuustwo brudów i często biegał po schodach :-))))) lub jeździł windą bez
    umiaru.

    Stan_Z

  • 37. Data: 2003-03-05 21:56:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Mar 2003, pestifer wrote:

> [...]
    >+ > powierzchni lokalu a nie od liczby mieszkancow stalych, przychodnich itp.
    [...]
    >+ czyli zgodnie z ustawa
    >+ i to wlasnie jest NIEsprawiedliwe, moim, i nie tylko, zdaniem
    >+ czy wszyscy sa swiadomi za co placa i ze mozna inaczej?
    >+ pytalas wszystkich o zdanie?

    Zastanów się - czy chcesz:
    - ścisłego rozliczania kosztów, co sam osobiście
    określiłeś jako "niewykonalne"
    - rozliczania od m^2, co określasz jako "niesprawiedliwe"
    - płacenia "od głowy", co prowadzi do IMHO *oczywistego*
    wniosku Beaty....

    Chyba jednak wypadałoby ustalić minimum dwie składowe :)
    (od powierzchni i "od ludzia"), zależne od charakteru kosztu.

    [...]
    >+ w innym przypadku chyba tylko komuniscie podobalby sie tak uklad

    Znaczy taki:
    osób płatności
    2 2
    1 1
    0 1

    ?
    Oczywiście. Pełny ("komunistyczny") brak logiki...

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2003-03-05 22:19:41
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

> [...]
    > - rozliczania od m^2, co określasz jako "niesprawiedliwe"
    > - płacenia "od głowy", co prowadzi do IMHO *oczywistego*

    chyba wyraznie napisalem...powyzej

    > Chyba jednak wypadałoby ustalić minimum dwie składowe :)
    > (od powierzchni i "od ludzia"), zależne od charakteru kosztu.

    pewnie tak ale doskonalosci jak pisalem nigdy nie osiagniesz, mozesz tylko
    krazyc blizej lub dalej, do wyboru;
    w kazdej wspolnocie znajda sie osoby, ktorym bardziej odpowiada prosty i
    kontrolowalny system zawarty w ustawie i nie przeskoczysz tego
    wg mnie placenie od metra ma sie tak jak wartosc OC do wielkosci silnika,
    bic po kieszeni bogatszych w imie solidarnosci spolecznej
    wyobraz sobie rzeczywiste koszty w nastepujacy sposob:
    nie ma czynszu, sa rozne automaty:
    -za przejscie czescia wspolna do mieszkania kazdy przechodzacy wrzuca monete
    (na sprzatanie)
    -za zapalenie swiatla na klatce schodowej kazdy zapalajacy wrzuca monete (na
    prad)
    -za kazde przejscie czescia wspolna przechodzacy wrzuca monete (na
    ogrzewanie)
    -za wstawienie wozka, roweru do wozkowni wstawiajacy wrzuca monete (np na
    administracje)
    -za wejscie do budynku kazdy wchodzacy wrzuca monete (na utrzymanie
    otoczenia i ubezpieczenie OC)
    -za wywieszenie prania w suszarni kazdy wywieszajacy wrzuca monete (na
    cokolwiek)
    itd itp
    uczciwie czy nie?
    i jak sie ma do wielkosci zajmowanego lokalu?

  • 39. Data: 2003-03-05 22:50:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Mar 2003, pestifer wrote:

> [...]
    [...]
    >+ chyba wyraznie napisalem...powyzej

    Owszem. Tylko to prowadzi do "wniosku Beaty".

> [...]
    >+
    >+ pewnie tak ale doskonalosci jak pisalem nigdy nie osiagniesz,

    Oczywiście.
    [...]
    >+ wg mnie placenie od metra ma sie tak jak wartosc OC do wielkosci silnika,
    >+ bic po kieszeni bogatszych w imie solidarnosci spolecznej
    >+ wyobraz sobie rzeczywiste koszty w nastepujacy sposob:

    Nie o to chodzi: przyjęcie *takiego* uproszczenia prowadzi
    to *takiego* skutku (zero osób - zero kosztów). Tyle
    i tylko tyle: nie ma powodu żeby odliczanie do zera
    wyglądało jak w tabelce :) (....dwa, jeden, jeden...).
    [...]
    >+ i jak sie ma do wielkosci zajmowanego lokalu?

    Nijak.
    Przyjmujesz za oczywiste że każde rozwiązanie "przybliżone"
    prowadzi do odchyleń od płacenia za "sprawiedliwe" koszty
    - no to uznaję i nie mam zastrzeżeń.
    "Od metra" - ci co mają małe mieszkania i dużo osób
    są dofinansowani przez tych którzy mają po 150m^2
    i wcale nie mieszkają. "Od osoby" - mówisz że
    jest sprawiedliwiej, no to zgoda.
    Natomiast mam zastrzeżenia jeśli zaczynasz komplikować
    bo *akurat tobie* się jeden przypadek szczególny nie
    podoba ! Brak motywacji do uznania że 0 == 1, po prostu.
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2003-03-06 01:04:37
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <P...@k...p
    ortezjan.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Wed, 5 Mar 2003, pestifer wrote:
    > Owszem. Tylko to prowadzi do "wniosku Beaty".

    (..ze stoi pusty)

    Niekoniecznie. Wystarczy przyjąć model właściel+lokatorzy. To nie musi
    być czarnobiałe i nie musi też prowadzić do absurdalnego zaciemnienia
    szczegółami. Kwestia paru prostych założeń.

    > Nie o to chodzi: przyjęcie *takiego* uproszczenia prowadzi
    > to *takiego* skutku (zero osób - zero kosztów). Tyle
    > i tylko tyle: nie ma powodu żeby odliczanie do zera
    > wyglądało jak w tabelce :) (....dwa, jeden, jeden...).

    Nawet jakby tak przyjąć to nadal statystycznie będzie to bardziej
    MZ sprawiedliwe. Jaki jest w skali kraju odsetek pustych mieszkań w
    obrębie zawiązanych wspólnot a jaki mieszkań zrównoważonych w ilości
    lokatorów m/2?
    Ale to jest faktycznie problem akademicki - MZ ustawodawca nie powinien
    po prostu był narzucać trybu obliczeń dla środowiska o tak zróżnicowanej
    ilości przypadków i czynników kształtujących koszty.

    --
    Marcin