  • 11. Data: 2010-05-04 20:10:23
    Temat: Re: Co jeśli firma nie chce wydać kodu authinfo?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 04 May 2010 21:45:41 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Dlaczego straszyli sądem? Udało Ci się odzyskać domenę po 1. roku?

    W skrócie: kupiłem domenę .net na Allegro od samego wlasciciela tej marnej
    firmy, potem trzeba było ją przedłużyć. Prosta kalkulacja: 8,99$ w godaddy
    vs bodajże 120 zł w ut.pl, stwierdziłem że zabiorę domenę i poprosiłem o
    authinfo. Facet stwierdził, że kupując domenę na licytacji kupiłem ją w
    jakiejś promocji której regulamin dostępny był na jego stronie w tym czasie
    i należy mu się kilka stów odszkodowania ode mnie + muszę przedłużyć domenę
    za jego pośrednictwem. Za sumę jakiej żądał mógłbym sobie kupić wtedy ze 20
    domen globalnych, więc po moich prośbach i groźbach - jako że był
    całkowicie odporny na argumenty i jak stwierdził "on skończył dyskusję"
    (zagroził też, że sam odnowi tą domenę i przepisze na swoje dane - czyli
    ukradnie mi ją) - napisałem do rejestratora-partnera który go obsługuje i
    opisałem dokładnie całą sytuację. A tamta firma jak widac dobitnie mu
    wytłumaczyła gdzie ma sobie wsadzić swoje żądania, bo za kilka dni
    otrzymałem jednak ten kod (od nich, nie od niego).

    --
    best regards,
    scream

  • 12. Data: 2010-05-04 21:08:39
    Od: mi <m...@o...pl>

    sensor wrote:
    > Domena figurowała u nich na firmę, _jednoosobowa_ działalność gospodarcza,
    > wyrejestrowana w trakcie roku. Z wnioskiem zwróciła się osoba fizyczna
    > prowadząca uprzednio tę DG.

    Jakby tego nie opisać stroną umowy był i jest ten sam - osoba fizyczna,
    której okazjonalnie zdarzyło się prowadzić dg. Jeśli chcesz upuścić
    sobie żółci, to możesz wysłać odpowieni mail z wyłożeniem kawy na ławę,
    ale...

    ... do pionu każdego rejestratora polskiego stawia grożba interwencji w
    NASK. Jaki on jest, taki jest, ale dość rygorystycznie egzekwuje
    *bezwarunkowe* wydawanie kodów authinfo.

    Z ciekawostek: niektórzy rejestratorzy wymyślili nawet *cesję* z
    jednoosobowej dg na osobę fizyczną (tegoż przedsiębiorcy) i vice-versa.

    mi

  • 13. Data: 2010-05-04 21:54:20
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 04.05.2010 mi <m...@o...pl> napisał/a:
    > Z ciekawostek: niektórzy rejestratorzy wymyślili nawet *cesję* z
    > jednoosobowej dg na osobę fizyczną (tegoż przedsiębiorcy) i vice-versa.
    hm...
    a co jest w tym "dziwnego"?

    nask rozroznia przeciez rejestracje "na firme" i "na osobe indywidualna". Wiec
    by zmienic jak rozumiem jest potrzebna cesja?

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 14. Data: 2010-05-04 22:36:28
    Od: mi <m...@o...pl>

    Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:
    > nask rozroznia przeciez rejestracje "na firme" i "na osobe indywidualna". Wiec
    > by zmienic jak rozumiem jest potrzebna cesja?

    Cesja to umowa, a ta nie może być zawarta z sobą samym.

    Jeśli już upierać się przy papierze to może być to po prostu dyspozycja
    klienta jakie dane wpisać.

    mi

  • 15. Data: 2010-05-04 23:48:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.05.2010 23:08), mi wrote:
    [...]
    > Z ciekawostek: niektórzy rejestratorzy wymyślili nawet *cesję* z
    > jednoosobowej dg na osobę fizyczną (tegoż przedsiębiorcy) i vice-versa.

    Co się dziwić, w poprzednim roku podpisałem 2 takie cesje, jedna w Play,
    druga w TP.

    p. m.

  • 16. Data: 2010-05-05 05:31:30
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 04 May 2010 23:08:39 +0200, mi napisał(a) w wiadomości

    > ... do pionu każdego rejestratora polskiego stawia grożba interwencji w
    > NASK. Jaki on jest, taki jest, ale dość rygorystycznie egzekwuje
    > *bezwarunkowe* wydawanie kodów authinfo.

    Dzięki, to już postanowiłem zrobić za radą screama.
    Interesuje mnie jeszcze, czy działanie rejestratora wyczerpuje to znamiona
    przestępstwa z art. 268 albo 268a kk.