  • 31. Data: 2021-10-16 15:34:37
    Temat: Re: Co dzieje się na granicy
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > A dlaczego on wymaga tego od społeczeństwa?

    A co dziwnego jest w oczekiwaniu, że lokalna społeczność nie będzie
    komuś palić hotelu?

    "Kilka lat temu jeden przedsiębiorca u nas chciał zmienić hotel w
    miejsce pobytu tych uchodźców, co to Polska miała przyjąć z przymusu, to
    niewiele brakowało, że okoliczna społeczność spaliłaby mu ten hotel jak
    tylko wyciekł do lokalnej prasy pomysł."

    Uważasz, że to zdrowy odruch lokalnej społeczności?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 32. Data: 2021-10-16 15:35:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > sprawcę odstraszy: szybka śmierć, czy dożywocie.
    >
    > Natomiast posługiwaniem się argumentem o samarytaniżmie w odniesieniu do
    > ludzi, którzy łamią prawo, bo chcą w Europie otrzymać socjal, który w
    > dodatku w dużej mierze wyślą do swojego kraju też jest bez sensu. Ci
    > ludzie są na tyle bogaci, że stać ich było zapłacić za wycieczkę na
    > Białoruś.
    >
    > Na tej Białorusi nic złego im się nie dzieje. Nic, czego by się nie
    > spodziewali. Oni tu przybyli ze z góry powziętym zamiarem popełnienia
    > przestępstwa. W celu jego popełnienia ukrywają się po lasach, o czym z

    No to inaczej: Czy ty jesteś za wprowadzeniem "wiz pracowniczych" na
    poszczególne kraje Schengen?

    Np. Człowiek na zaproszenie konkretnego pracodawcy dostaje wizę na 2
    lata. Przepracuje dostanie "pół automatycznie" wizę na 3 lata bez
    przypisania do pracodawcy. Przepracuje, dostanie pół automatycznie
    zieloną kartę.

    Czyli stworzyć system taki że kto pracuje a nie "bierze socjał" nie jest
    odsiewany na kolejnych sitach. Jak jakiś kraj chce dawać preferencje
    na pewno kraje to dopóki to nie stwarza zagrożeń bezpieczeństwa Schengen
    to niemal tylko jego sprawa. Z mojego punktu widzenia zamiast dzikiego
    szału poza kontrolę stwarza się system nad którym jest spora kontrola.
    Bo to się teraz dziej to dla mnie polityczne skurwysyństwo niektórych w
    duchu "my w uchodźców w Europie chcemy ale jakby co to nie może być
    nasza wina", takie *tchórzliwe* obijanie sobie dupy blachą zamiast
    brania odpowiedzialności za konsekwencje na klatę, czysty
    "a co ja mogłem" (w sprawie Brexitu) Tusk.

    --
    A. Filip

  • 33. Data: 2021-10-16 19:10:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2021 o 15:26, Kviat pisze:

    > Możesz mi w tym pomóc podając ilu sukienkowych w tej chwili utrzymuję z
    > moich podatków. Chętnie ich zamienię na uchodźców.

    A ile tych podatków płacisz? Bo generalnie pewnie dałoby się takie
    informacje jakoś oszacować.

    --
    Robert Tomasik

  • 34. Data: 2021-10-16 19:12:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2021 o 15:30, Kviat pisze:
    > Piszesz o klerze?

    Nie.

    > Kler jest na tyle bogaty, że stać ich na własne utrzymanie, ale nadal
    > wyciągają łapy po kasę.

    Kler, czyli tak konkretnie kto? Bo to sporo ludzi i pewnie są tam i
    bogaci i biedni.

    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2021-10-16 19:14:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2021 o 15:35, A. Filip pisze:
    > No to inaczej: Czy ty jesteś za wprowadzeniem "wiz pracowniczych" na
    > poszczególne kraje Schengen?

    Jak to za wprowadzeniem? Przecież są.

> [...]
    > lata. Przepracuje dostanie "pół automatycznie" wizę na 3 lata bez
    > przypisania do pracodawcy. Przepracuje, dostanie pół automatycznie

    Obecnie jest na 5 lat i tak to mniej więcej działa.

> [...]
    > brania odpowiedzialności za konsekwencje na klatę, czysty
    > "a co ja mogłem" (w sprawie Brexitu) Tusk.

    Wymyślili to lata temu. Poszukaj sobie informacji o wizach typu A i B.

    --
    Robert Tomasik

  • 36. Data: 2021-10-16 19:16:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2021 o 15:34, Kviat pisze:
> [...]
    > tylko wyciekł do lokalnej prasy pomysł."
    > Uważasz, że to zdrowy odruch lokalnej społeczności?

    Z czegoś wydedukował, że w ogóle mam jakiekolwiek stanowisko w tej
    sprawie? W szczególności, ze popieram piromanię? Osobiście mało się tym
    przejmowałem mając świadomość, ze to akcja na kilka tygodni, a potem
    wyjadą na Zachód, bo tam wyższy socjal.

    --
    Robert Tomasik

  • 37. Data: 2021-10-16 19:19:55
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Jak to za wprowadzeniem? Przecież są.

    > Obecnie jest na 5 lat i tak to mniej więcej działa.

    > Wymyślili to lata temu. Poszukaj sobie informacji o wizach typu A i B.

    To po kiego ciulu wciskają że Europa potrzebuje (*nielegalnych*)
    imigrantów bo UE to kraje zwijające się demograficznie?

    Albo bezczelnie pierdolą jak narąbani albo ten system wizowy w praktyce
    nie działa tak jak sugerujesz.

    --
    A. Filip

  • 38. Data: 2021-10-16 19:59:55
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > A ile tych podatków płacisz? Bo generalnie pewnie dałoby się takie
    > informacje jakoś oszacować.

    Więc szacuj. Ile bym tego podatku nie płacił, to część z nich dostaje
    każdy jeden sukienkowy.
    Dolicz do tego naziolskie organizacje, ministerialne pensje
    funkcjonariuszy pislamskich i tvpis.
    Nie zapomnij o mobilnych ołtarzach polowych dla wojska:
    https://platformazakupowa.pl/transakcja/520193

    Odpowiadając na twoje pytanie: dokładnie tylu uchodźców planuję przyjąć
    na swoje utrzymanie.
    Tak wiem, jest pewne ryzyko, że część z tych pieniędzy się zmarnuje, ale
    wolę takie ryzyko, niż obecną pewność, że się marnują w całości.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 39. Data: 2021-10-16 20:09:37
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Z czegoś wydedukował, że w ogóle mam jakiekolwiek stanowisko w tej
    > sprawie? W szczególności, ze popieram piromanię?

    Z tego, że z mojej uwagi o chorobie okolicznej społeczności (piromania,
    to bądź co bądź zaburzenie psychiczne) płynnie przeszedłeś do pytania o
    utrzymywanie przeze mnie uchodźców.
    Zakładam, że nie popierasz podpalania hoteli, ale je rozumiesz...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 40. Data: 2021-10-16 20:19:12
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie.

    To dziwne, bo pasuje jak ulał.

    > Kler, czyli tak konkretnie kto?

    Czyli kler.

    > Bo to sporo ludzi i pewnie są tam i
    > bogaci i biedni.

    I ci bogaci nie dzielą się z tymi biednymi? To też dziwne.
    Twierdzisz, że tylko biedny kler wyciąga łapę (zamiast pójść do uczciwej
    pracy i nie klepać biedy), a bogaty kler nie wyciąga? Bo chyba musiałeś
    mieć jakiś powód takiego rozróżnienia?

    Ja tam widzę, że łapy wyciągają i jedni i drudzy. Różnią się tylko
    długością łap. Najdłuższe mają właśnie ci najbogatsi.
    I dlaczego ci biedni, zamiast wyciągania łap po cudze, nie poproszą
    swoich bogatych kolegów o wsparcie? Przecież jakby się podzielili tymi
    hektarami z biednymi kolegami, to nadal będą bogaci.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr