  • 31. Data: 2007-09-14 20:09:50
    Temat: Re: Co ZROBIC by poslow bylo 200-300 mniej?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Robert Tomasik wrote:
    [...]>
    > Ale moim zdaniem wcześniej czy później ktoś musi tę radosną twórczość
    > posłów ukrócić. Teraz trochę to temperuje Unia Europejska na szczęście.
    > Ale Ci, którzy przypominają co się działo wcześniej wiedzą, o co mi
    > chodzi. Przecież człowiek nie nadążał za zmianami. A co zmiana, to większe
    > zamieszanie.

    Wydaje mi się że tego typu radosna twórczość i wrzucanie zmian w ostatniej
    chwili nie jest tylko Polską przypadłością. Ktoś opisywał (bodajże B.
    Węglarczyk) że w amerykańskim Kongresie standardem jest że do ustawy dot.
    np. prawa telekomunikacyjnego rzutem na taśmę wrzuca się np. dofinansowanie
    do jakiejś konkretnej poczty w Oregonie.

    IMHO takie są przypadłości demokracji, i trzeba się z tym nauczyć żyć (bo
    wymiana ustroju IMHO nie wchodzi w grę).

    p. m.

  • 32. Data: 2007-09-14 20:20:37
    Od: "MT" <s...@d...null>

    O wlasnie i to jest problem, miernoty wygrywaja wybory i nas okradaja.
    W normalnych spoleczenstwach wlasnie ci spolecznicy wygrywaja wybory u nas
    niestety darmozjady i nieroby.

  • 33. Data: 2007-09-14 22:49:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MT wrote:
    > O wlasnie i to jest problem, miernoty wygrywaja wybory i nas okradaja.
    > W normalnych spoleczenstwach wlasnie ci spolecznicy wygrywaja wybory u
    > nas niestety darmozjady i nieroby.

    A gdzie jest taki raj na ziemi? ;->

  • 34. Data: 2007-09-15 01:34:47
    Od: xxx <x...@x...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > A gdzie jest taki raj na ziemi? ;->

    W systemach opartych na ordynacji większościowej owi społecznicy
    przynamniej mają równe szanse z partyjnymi miernotami. Co tu kryć,
    polska ordynacja wyborcza została skrojona tak, by rozgrywającymi byli
    nie posłowie a partie. Czyli ich kierownictwo.

    --
    pzdr

  • 35. Data: 2007-09-15 11:11:31
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 14.09.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:

    > Rzecz w tym, że sie nie da. popatrz na ordynację wyborczą. Ty możesz
    > głosować na mądrego gościa, ale głosy idą na tych pierwszych na listach.

    Mylisz sie. Bycie pierwszym na liscie wyborczej moze miec tylko
    znaczenie gdy ktos kto glosuje i nie zna wogole ludzi na liscie zazwyczaj
    glosuje na tych z poczatku.

    --
    Tomasz Trystula

  • 36. Data: 2007-09-15 11:13:11
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    Dnia 14.09.2007 Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Wprowadzenie okr?gów jednomandatowych wymaga?oby wprowadzenia zmian w
    > konstytucji *ALE* mo?na zmniejszy? liczb? pos?ów wybieranych z jednego
    > okr?gu wyborczego np. do 4-7. Je?li prawie z ka?dej listy wchodzi?y
    > (prewa?nie) góra 2 osoby to przy kim wyborcy stawialiby znaczek mia?oby
    > *decyduj?ce* znaczenie.

    A teraz jakie ma, niedecydujace? Odwazna teza.

    --
    Tomasz Trystula

  • 37. Data: 2007-09-15 11:24:37
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    No to uznaj że napisałem że będzie jeszcze bardziej znaczące :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Z jednego systemu nie wydobędziemy się długo: ze słonecznego.

  • 38. Data: 2007-09-15 14:21:05
    Od: Michał Kordulewski <u...@k...pl>

    Tomasz Trystula pisze:
    > A teraz jakie ma, niedecydujace? Odwazna teza.

    Oczywiście, że liczba głosów na kandydata ma NIEdecydujące znaczenie.
    Poniżej krótka analiza na potrzebę chwili.

    Przykładowo poseł, który w wyborach 2005 do sejmu miał najmniejszą
    liczbę głosów a mimo to otrzymał mandat - Jan Paweł Bednarek z okręgu nr 40:
    - Jan Bednarek otrzymał zaledwie 1102 (tysiąc sto dwa) głosy;
    - najlepszy z tego samego okręgu, który się nie dostał do sejmu otrzymał
    aż 4 (cztery) razy więcej głosów od omawianego Jana Bednarka.
    - aż 23 (dwudziestu trzech!) kandydatów w tym samym okręgu nr 40
    uzyskało wyższą liczbę głosów od Jana Bednarka.
    - czyli prawie 3 razy więcej kandydatów niż było mandatów (8) w tym
    okręgu uzyskało wyższą liczbę głosów od omawianego Bednarka, który
    mandat otrzymał;

    --
    pzdr, Michał Kordulewski
    www.Kordulewski.pl

  • 39. Data: 2007-09-15 14:30:56
    Od: Michał Kordulewski <u...@k...pl>

    Michał Kordulewski pisze:
    > - czyli prawie 3 razy więcej kandydatów niż było mandatów (8) w tym
    > okręgu uzyskało wyższą liczbę głosów od omawianego Bednarka, który
    > mandat otrzymał;

    Sprecyzuję:
    - prawie 3 razy więcej kandydatów niż było mandatów nie otrzymało
    mandatu choć miało więcej głosów niż omawiany Jan Bednarek (który mandat
    otrzymał);
    - Jan Bednarek był 31. wg. liczby uzyskanych głosów w swoim okręgu,
    mandatów było 8;

    Wszystkie potrzebne dane na stronach PKW.

    --
    pzdr, Michał Kordulewski
    www.creatt.pl | www.webrelations.pl | www.Kordulewski.pl

  • 40. Data: 2007-09-19 20:37:52
    Od: Montgomery <m...@o...pl.usun>

    Johnson pisze:
    > O badaniach psychiatrycznych zapomniałeś ...

    Szanowny pan sędzia "Rozdęte Ego" Johnson zamiast pitolić o innych
    powinien świecić przykładem i wreszcie samemu się przebadać. W końcu
    jakieś przyczyny muszą być...

    --
    pzdr, Montgomery