  • 1. Data: 2008-02-03 21:37:39
    Temat: Cmentarz - zapis w regulaminie
    Od: "Alti" <t...@a...pl>

    Na wrocławskich cmentarzach jest wywieszony regulamin. Jeden z jego punktów
    to:
    9. W sytuacjach koniecznych pracownicy ochrony mają prawo do zastosowania
    przymusu bezpośredniego.
    http://www.zck.wroc.pl/go/wroclawskie-cmentarze-komu
    nalne/cmentarz-komunalny-oddzial-pawlowice/regulamin
    /
    Coś mi sie wydaje że nie mają prawa uzyć siły. Nie są służbami jak policja
    czy wojsko.
    Czy to jest zgodne z prawem?
    Np. Jak będę chciał wjechać na teren cmentarza a ochroniarz się nie zgodzi
    to może mnie za fraki wyrzucić na zewnątrz?
    Wojtek

  • 2. Data: 2008-02-03 22:04:40
    Temat: Re: Cmentarz - zapis w regulaminie
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 3 Feb 2008 22:37:39 +0100, Alti napisał(a):

    > Coś mi sie wydaje że nie mają prawa uzyć siły.

    Mają.

    > Nie są służbami jak policja czy wojsko.

    Nie muszą być.

    > Czy to jest zgodne z prawem?

    Owszem. Co więcej, również masz takie prawo :)

    > Np. Jak będę chciał wjechać na teren cmentarza a ochroniarz się nie zgodzi
    > to może mnie za fraki wyrzucić na zewnątrz?

    Absolutnie nie :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2008-02-04 00:02:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alti pisze:
> [...]
    > to:
    > 9. W sytuacjach koniecznych pracownicy ochrony mają prawo do zastosowania

    Podstawa prawna: ustawa o ochronie mienia. Plus też inne ogólne przepisy
    o wyższej konieczności itepe.

    Ale bez obawy - nie oznacza do prawa do "selekcji" i innych podobnych
    wynalazków.

    Oznacza to, że jeśli byś np. zaczął rozwalać groby albo zakłócać spokój,
    to wtedy mogli tę możliwości wykorzystać.

  • 4. Data: 2008-02-04 00:38:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alti" <t...@a...pl> napisał w wiadomości

    Ale są pracownikami ochrony - vide Ustawo o ochronie osób i mienia.

  • 5. Data: 2008-02-04 08:00:16
    Od: "Alti" <t...@m...adresu.pl>

    > Oznacza to, że jeśli byś np. zaczął rozwalać groby albo zakłócać spokój,
    > to wtedy mogli tę możliwości wykorzystać.

    Pytam bo sprawa wyglądała tak:
    1 listopada. Na teren cmentarza wjechał inwalida (inwalida z uprawnieniami,
    znaczkiem itp)(brama była otwarta) i zaparkował na wewnętrznym parkingu
    cmentarza po to żeby mieć bliżej do grobu. Podszedł do niego ochroniarz i
    zaczął go siłą wpychać do samochodu, mówiąc że inwalidzi mogą wjeżdżać na
    teren cmentarza we wtorki i w piątki za zgodą zarządu. Czy to była sutuacja,
    w której ochroniarz mógł się pchać z łapami czy nie?
    A jak nie to co można zrobić w takiej sytuacji (dzisiaj)?
    Wojtek