  • 11. Data: 2007-10-14 08:05:51
    Temat: Re: Cisza przedwyborcza
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Piotr M napisał(a):

    > Może coś w tym jest, ale pozostaje jeszcze przecież internet, reklama
    > zewnętrzna (billboardy, plakaty) i prasa. Ja snuje takie przypuszczenie
    > że może z powodu zaniechania jakiś zamieszek przy komisjach wyborczych,
    > ale tez mi się nie wydaje, tak jak napisałem, w Stanach takiego prawa
    > nie ma i jest ok.

    no ale plakaty, billboardy są mniej hałaśliwe. Wyobraź sobie że w sobotę
    i w niedzielę przed Twoim lokalem wyborczym trwa festyn wyborczy
    kandydata X i rozdawana jest kiełbaska wyborcza.
    A co do USA to co kraj to obyczaj - bo dlaczego w USA w samochodach
    tylne kierunkowskazy mają kolor czerwony???

    --
    Z pozdrowieniem
    marcin jan

    "Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić"

  • 12. Data: 2007-10-14 12:52:28
    Od: Piotr M <d...@g...com>

    Marcin Jan pisze:

    > Wyobraź sobie że w sobotę
    > i w niedzielę przed Twoim lokalem wyborczym trwa festyn wyborczy
    > kandydata X i rozdawana jest kiełbaska wyborcza.

    Wyobrażam sobie i co? Mówisz że w dniu wyborów powinna być zachowana
    powaga sytuacji? Czyli politycy do tego czasu jej nie zachowują? To po
    co w ogóle są wybory? Dlaczego dzień wyborów ma być inny od tych w
    których trwa kampania? Przecież prowadzą ja politycy których później
    wybieramy. Dalej nie widzę uzasadnienia wprowadzonego prawa o ciszy
    wyborczej.

    --
    pozdrawiam, Piotr M

  • 13. Data: 2007-10-15 00:19:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    > Marcin Jan pisze:

    > Dalej nie widzę uzasadnienia wprowadzonego prawa o ciszy wyborczej.

    No to może inny przypadek Cię przekona. Jeden kandydat X mówi w dzień
    wyborów, że drugi kandydat Y, to idiota, jego ojciec był UB-ekiem, a jego
    matka prostytutką. Zanim sąd rozpatrzy sprawę i wyda wyrok, to już będzie po
    zawodach, czyt. po wyborach. Później kandydat X przeprosi pana Y, zapłaci
    nawiązkę na jakiś np. dom dziecka (o ile sąd w normalnym trybie w ogóle
    zdąży rozpoznać sprawę, do czasu zaprzysiężenia pana posła), ale 4 lata
    będzie ceszył się mandatem poselskim,

  • 14. Data: 2007-10-15 08:14:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    > ogóle zdąży rozpoznać sprawę, do czasu zaprzysiężenia pana posła), ale 4
    > lata będzie ceszył się mandatem poselskim,

    Ale to samo mamy z ciszą. Sprawa wykształcenia Kwaśniewskiego została
    właśnie nagłośniona tuż przed ciszą wyborczą. Podejrzewam że z myślą o tym
    żeby nie mógł jakoś tematu jakoś "rozejść po kościach" odpowiednim spotem
    wyborczym (inna sprawa że to jakoś nie wypaliło).

    I wyobraź sobie że to byłaby nieprawda - bronić propagandowo się nie może,
    bo cisza wyborcza. Żaden sąd tego nie rozpozna w ciągu jednego dnia, a
    nawet jakby rozpoznał, to nijak nie można nagłośnić wyniku - bo cisza
    wyborcza.

    p. m.

  • 15. Data: 2007-10-15 10:23:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 15 października 2007 02:19
    (autor Marcin Wasilewski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4712b21a$1@news.home.net.pl>):

> [...]
    > ogóle zdąży rozpoznać sprawę, do czasu zaprzysiężenia pana posła), ale 4
    > lata będzie ceszył się mandatem poselskim,

    Poza tym, weźmy takie kredyty... Ludzie biorą bo na targowisku dawali, a
    potem płaczą... też już był taki pomysł, żeby prawnie zakazać kredytów ,,od
    ręki'' i żeby po podpisaniu umowy był czas np. 3 dni na odpalenie kredytu.
    I w te 3 dni każdy by miał prawo wycofać się od ręki, tak jakby akcji nie
    było.

    I podobnie tu... Emocja, nagła akcja... Bo agitował tak ładnie pod
    lokalem..... A tak jest spokój i cisza i czas na przemyślenie i ocenę na
    spokojnie.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 16. Data: 2007-10-15 19:33:03
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ledres" <l...@o...pl> napisał

    > Moim zdaniem cisza jest po to, zeby zminimalizowac impulsywnosc
    > dokonywanego wyboru, zeby 5 minut przed wyjsciem z domu ludzie nie
    > uslyszeli o "dziadku z Wehrmahtu" itd.

    A jeśli usłyszą o tym na 5 minut przed ogłoszeniem ciszy i nie będzie już
    czasu na ripostę czy proces? Efekt będzie ten sam.