eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCiag dalszy... [bylo] Zwrot towaru do przedstawiciela handlowego › Ciag dalszy... [bylo] Zwrot towaru do przedstawiciela handlowego
    From: Tomasz Kałużny <t...@Q...klub.chip.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ciag dalszy... [bylo] Zwrot towaru do przedstawiciela handlowego
    Date: Fri, 15 Oct 2004 11:03:30 +0200

    Pytalem nie tak dawno tu o problem ktory przytocze pokrotce:
    - zakupilem towar od firmy na podstawie zamowienia u przedstawiciela
    - kontakt osobisty mam tylko z przedstawicielem;
    - PH pracowal dla firmy jako osoba prowadzaca DG;
    - zgodnie z informacja uzyskana od PH moglem towar zwrocic jesli nie
    bedzie odpowiedni;
    - towar zwrocilem do PH, przyjal go, wystawil dowod odbioru;
    - firma macierzysta PH twierdzi, ze zwrocilem po terminie, jednak
    takowy nie byl okreslony przez PH a na dodatek przyjal zwrot (okazalo
    sie ze PH mial upowaznienie do przyjmowania zwrotow);
    - wierzytelnosc mojej firmy zostala przekazana do firmy windykacyjnej;
    - w tzw. 'miedzyczasie' PH przestal pracowac dla owej firmy.

    To juz bylo. Odeslalem do firmy macierzystej PH i firmy windykacyjnej
    dowod odbioru towaru, dodatkowo opisalem cala zaistniala sytuacje
    (list polecony + PO). Niestety nie wywolalo to zadnej korzystnej dla
    mnie reakcji. Wierzytelnosc jest rzekomo nadal wymagalna. I teraz
    pytanie wlasciwe od laika. Czy jesli wystawiony zostanie sadowy nakaz
    platnosci to czy sad moze nakazac zabezpieczenie naleznosci na majatku
    firmy (chodzi o kwote wlasciwa 5000 zl + odsetki + koszty) a pozniej
    dopiero moge sie odwolywac, oraz wykazywac brak zlej woli z mojej
    strony i przedstawiac zaistniale fakty? Czy jesli przegram (a kysz!)
    to dochodzenie swoich pieniedzy bedzie mozliwe tylko na drodze
    cywilnej od PH?

    Pozdrawiam i dziekuje za zainteresowanie. Tomek.

    --
    51°49'15'' N 19°18'22'' E