  • From: fabio <b...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Cholerny Paszport
    Date: Thu, 11 Aug 2005 22:22:38 +0200

    Cholera - nie ma jak to dzien, w ktorym okazuje sie, ze trzeba stanac na
    glowie i zrobic cos, co jest prawie niemozliwe. Jakis tydzien temu
    dowiedzialem sie, ze musze wybrac sie na wyjazd sluzbowy poza UE. Spory
    projekt, wiec i wazny wyjazd. I tu nastapila klapa na calej linii - brak
    paszportu. Wczesniej nie bralem udzialem w tego typu wyjazdach, wiec
    jakos obywalem sie bez paszportu. A tu bec - trzeba miec papier.

    Udalem sie wiec w Wawie do najblizszego urzedu, wzialem druk, wypelnilem
    wniosek paszportowy, dolaczylem zdjecia, znaczki, druk oplaty, ksero
    dowodu i wniosek o przyspieszenie procedury wydania paszportu
    umotywowany waznym wyjazdem sluzbowym. Potwierdzilem to pieczeciami w
    firmie i podpisem odpowiedniej osoby. Wyslalem do Urzedu Wojewodzkiego w
    wojewodztwie, gdzie jestem na stale zameldowany i bylem szczesliwy, ze
    tak szybko sie z tym uporalem.

    Dzis dzwonie do urzedu z pytaniem - co z moim wnioskiem. 'Ano - nie moge
    pana znalezc. Wie pan, pan wysylal poleconym, a my polecone traktujemy
    powaznie i przechodza one przez sekretariat, gdzie sa rejestrowane.
    Niestety korespondencji jest tak duzo, ze moga byc jakies zaleglosci.'

    W tym momencie uswiadomilem sobie, ze moj wniosek przez 4 dni lezal w
    urzedzie i nawet nie trafil na wlasciwe biurko. A czas do wyjazdu wciaz
    nieublaganie biegnie. Mam zadzwonic tam jutro i dowiedziec sie, czy
    udalo im sie odszukac wniosek. Z ustalen z calkiem mila pania wynika
    jednak, ze w tydzien wyrobienie paszportu moze byc niemozliwe. Szkoda
    tylko, ze moje wczesniejsze wyslanie wniosku nic nie dalo - bo i tak on
    lezy gdzies, gdzie nikt sie nim jeszcze nie zajmuje.

    I tu rodza sie moje pytania - czy sa jeszcze Waszym zdaniem jakies
    szanse na wydanie paszportu do najblizszego piatku (19/08)? Gdzie takie
    wnioski paszportowe wedruja z urzedu wojewodzkiego? Moglbym im zaplacic,
    zeby to przeslali kurierem zamiast poczta. Czy mozna ewentualnie taki
    paszport odebrac gdzies bezposrednio w Warszawie zamiast fatygowac sie
    do urzedu wojewodzkiego w miejscu stalego zameldowania? Czy jest jakas
    szansa, aby napisac podanie do intytucji, ktora faktycznie centralnie
    drukuje te paszporty z prosba o przyspieszenie?

    Prawde mowiac, gdybym jechal sobie na wakacje to bym to olal. Ale to
    jest jakis cholerny wyjazd, w ktorym po prostu musze wziac udzial.

    ..:: fabio