    From: bratsiostry <n...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Chciałbym zabrać na wakacje nie swoje dziecko
    Date: Wed, 29 Jun 2011 21:50:55 +0200

    Jadę na wakacje z synem i fajnie byłoby zapewnić mu towarzystwo i komuś
    frajdę. Ale nie chciałbym mieć kłopotów jeśli coś poszłoby nie tak. Stąd
    pytanie co może mi grozić (np. w przypadku złamania ręki u zabranego
    dziecka)i jak sie zabezpieczyć w dwu przypadkach.
    1. Jedziemy na obóz zorganizowany - gospodarze/organizatorzy żądają
    oświadczenia rodziców, że powierzają opiece swoje dzieci. Na mnie
    spoczywałby jedynie dowóz i przywóz. Wypadek mógłby nastąpić np. w
    restauracji po drodze (bo w samochodzie mam NW).
    2. Jedziemy na dziko - planujemy wszystko sami - gdzie śpimy, co robimy
    (w konsultacji z rodzicami drugiego dziecka).
    Wiadomo jeśli wszystko pojdzie OK to wszyscy będą zadowoleni, ale gdyby
    coś sie stało to chciałbym być prawnie zabezpieczony przed przypadkiem
    niezawinionym (lub nawet zawinionym) przeze mnie.