  • 1. Data: 2005-06-20 16:41:18
    Temat: Cesja
    Od: SrUbA <p...@S...pl>

    Witam,
    mam problem z moim dostawca internetu. Mam podpisana umowe, w chwili
    obecnej juz na czas nieokreslony, ktora chcialbym przepisac na inna
    osobe. Tylko ze firma (konkretnie ICP z Poznania) nie godzi sie na cesje
    umowy na osobe, ktora nie jest "najblizszym czlonkiem rodziny". Wydaje
    mi sie ze wymagania odnosnie osoby z najblizszej rodziny nie sa chyba
    zgodne prawem. Dodam ze w podpisanej umowy ani regulaminie swiadczenia
    uslug nie ma zadnego punktu mowiacego cokolwiek o sprawie cesji, wiec
    chyba w takim przypadku stosuje sie ogolne przepisy. Pytanie, wlasnie,
    jak one dokladnie wygladaja?

    pzdr
    i dzieki za pomoc
    Maciej

  • 2. Data: 2005-06-25 09:30:35
    Temat: Re: Cesja
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SrUbA" napisał w wiadomości:

> [...]
    > cokolwiek o sprawie cesji, wiec chyba w takim przypadku stosuje sie
    > ogolne przepisy. Pytanie, wlasnie, jak one dokladnie wygladaja?

    Ktore ogolne przepisy masz na mysli?

    Jesli chodzi o ogolne przepisy o zawieraniu umów, to do zawarcia umowy
    potrzeba zgodnego oświadczenia obu stron.
    Umowa zostala zawarta pomiedzy Tobą a ICP. Zamiana jednej ze stron, o
    jakiej piszesz, to w istocie rozwiazanie jednej umowy i zawarcie
    drugiej - nie ma tu następstwa prawnego. "Przepisanie umowy na inna
    osobę" to nie jest cesja.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-