    From: "Tomek 'Tomo' Kalka" <t...@c...katowice.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Cena w sklepie
    Date: Wed, 22 May 2002 10:47:45 +0200

    Czytam tę grupę od jakiegoś czasu ale pierwszy raz chciałbym was o coś
    zapytać. Witam wszystkich.

    Moje pytanie dotyczy ceny wypisanej na półce w sklepie. Sytuacja wygląda
    następująco:
    - stoją na półce produkty które na opakowaniach jednostkowych nie mają
    informacji o cenie. Artykuł jest wyprodukowany za granicą i etykieta jest
    obcojęzyczna. Na oryginalnej etykiecie jest naklejona dodatkowa z opisem w
    języku polskim, dokładną nazwą produktu i pojemnością opakowania.
    - na półce znajduje się wywieszka z polską nazwą produktu (tą samą która
    widnieje na dodatkowej etykiecie), numerem towaru oraz ceną np 8,50 zł.
    - po zakupie okazuje się że kasa do kodu towaru (zawartego na oryginalnej
    etykiecie)ma przyporządkowaną cenę 3,5 raza większą niż ta zamieszczone na
    wywieszce na półce
    - wyjaśnienie sytuacji u sprzedawcy pozwala dowiedzieć się że cena na
    wywieszce to cena towaru umieszczonego na półce obok (na interesujący mnie
    towar nie ma ceny - oczywiście oprócz tej którą wybija kasa). Klient może
    się zorientować bo kod towaru zawarty na wywieszce cenowej na półce
    odpowiada kodowi towaru umieszczonego na półce obok.

    Trochę zakręciłem opis ale chodzi mi o to czy sklep może:

    1. ustawić na półce towar dla którego nie ma widocznej ceny (ani na
    opakowaniu ani na półce)

    2. wymagać od klienta aby ten oprócz porównania polskiej nazwy towaru na
    wywieszce cenowej i opakowaniu produktu sprawdzał jeszcze kod towaru

    Z góry dziękuję za informację

    Tomo

    PS Pytanie dodatkowe (jeśli na pytanie nr 2 odpowiedź brzmi "tak"): Czy
    można w sklepie na wszystkich wywieszkach cenowych umieścić jeden kod towaru
    i jedną cenę np 1zł a w kasie pobierać opłatę zróżnicowaną w zależności od
    asortymentu?