  • 41. Data: 2008-01-31 16:26:37
    Temat: Re: [CYFRA+] Czy umowa może PRZECZYĆ LOGICE ???
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Aleksander wrote:
    > Umowe OC na samochód też zawierasz na rok i co ?
    > Jest również automatycznie przedłużana na kolejny rok i
    > jest to nawet uregulowane odpowiednią ustawą.

    ale to jest ubezpiecznie i to OBOWIĄZKOWE
    oznacza to, że gdzieś MUSISZ być ubezpieczony!
    i to właśnie jest intencją ustawy - żeby ZABEZPIECZYĆ obywatela!

    to tak jak z ubezpieczeniem zdrowotnym - czy widzisz różnicę?

    a abonamentu Cyfry+ (czy wogóle jakiejś telewizji) człowiek wcale NIE MUSI
    mieć, może bez tego żyć a jak się coś stanie to najwyżej nie obejrzy sobie
    transmisji...

    --
    Seryozha

  • 42. Data: 2008-01-31 16:38:22
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    kobietka wrote:
    > Regulamin jednej z sieci GSM
    >
    > Par 14 - Czas trwania umowy
    > 1. Strony zawierają umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych na
    > czas nieokreślony, począwszy od dnia jej podpisania przez strony.
    > 2. W szczególnych przypadkach umowa zostaje zawarta na czas określony.
    > (np. promocje)
    > 3. Umowa zawarta na czas określony przekształca się, po upływie czasu na
    > jaki została zawarta, w umowę na czas nieokreślony, chyba że Abonent
    > złożył dyspozycję nieprzedłużania umowy ponad okres na jaki została
    > zawarta.

    no, i jeśli jeszcze dodać, że podczas umowy na czas nieokreślony można ją w
    każdej chwili wypowiedzieć z okresem 1 miesięcznym,
    to tak sformułowana umowa brzmi ZUPEŁNIE UCZCIWIEJ niż to KRĘTACTWO z Cyfry+

    przede wszystkim NAJPIERW, w pierwszysm punkcie, jest mowa o umowie na czas
    NIEokreślony - co zmienić może okres trwania promocji, na czas jej trwania

    proste? PROSTE!

    nie ma więc tak jak w Cyfrze+, że pisze się pogrubionym drukiem w tłustej
    ramce na pierwszej stronie, że "umowa jest zawarta na 12 miesięcy"
    a dopiero potem gdzieś na odległej stronie drobnym druczkiem się to odkręca!

    --
    Seryozha

  • 43. Data: 2008-01-31 16:40:53
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Jacek_P wrote:
    > Niezupelnie. TP SA ma wypowiedzenie na co najmniej okres rozliczeniowy
    > plus 1 dzien przed data zakonczenia swiadczenia uslug. W szczegolnosci
    > moze to wiec byc az 61 dni (pesymistycznie wypowiedzenie 1 lipca
    > ze skutkiem na 31 sierpnia).

    no, a u Cyfry+ "pesymistyczny scenariusz" oznacza CZTERY miesiące!

    chamstwo? CHAMSTWO!

    --
    Seryozha

  • 44. Data: 2008-01-31 23:56:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Seryozha wrote:

    > w umowie nie może się znaleźć COKOLWIEK!
    >
    > musi się zgadzać z obowiązującym prawem!

    Co jest bezprawnego w tym że potwierdzasz znajomość regulaminu?

    p. m.

  • 45. Data: 2008-02-01 17:14:43
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Seryozha" <S...@o...onet.eu> napisał w wiadomości

    > tak więc jak widać nie wszystko da się zbyć prostackim: "a trzeba było
    > czytać umowę"

    Prostak to ty jestes i w dodatku pieniacz. A swój podpis trzeba cnic i nie
    skłądać go pod każdym pismem, nie przeczytawszy go uprzednio.
    Spadaj stąd trollu-pieniaczu.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 46. Data: 2008-02-01 17:16:35
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > a abonamentu Cyfry+ (czy wogóle jakiejś telewizji) człowiek wcale NIE MUSI
    > mieć, może bez tego żyć

    No to nie trzeba bylo podpisywac tej umowy losiatko ty moje. A skoro
    podpisales omamiony reklamą - trzeba ją bylo przeczytać. Wiedzialbys wtedy
    jak ją rozwiązac prawidlowo.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 47. Data: 2008-02-01 18:43:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Seryozha wrote:

    > chociażby już nadmierna komplikacja i zaciemnienie warunków umowy,

    Nadmierną komplikacją jest to że potwierdzasz znajomość regulaminu? Co w tym
    skomplikowanego?

    Czy jakbyś potwierdzał odbiór sprzętu (np. w przypadku jakiejś umowy na
    internet) też byś uważał to za bezprawie?

    > absolutnie nie uzasadniona sprawą do której się odnosi,
    > a raczej wskazująca na chęć narzucenia nieoczekującemu tego klientowi
    > świadczenia usług i to po wyższej cenie niż obiecano -
    > chęć skorzystania z NIEUWAGI klienta w celu uzyskania odeń opłat których
    > on(a) się nie spodziewa
    >
    > w skrócie:
    > STRATEGIA ZYSKU OPARTA NA EKSPLOATOWANIU CELOWO WYWOŁANEJ DEZORIENTACJI u
    > klienta

    Jest na to prosty sposób: nie podpisujesz umów których nie rozumiesz.
    Względnie czytasz w obecności drugiej strony aż zrozumiesz.

    Jakby tak wszyscy robili, rozmaici operatorzy nauczyliby się konstruować
    bardziej zrozumiałe umowy. No ale jak jeden z drugim jak ostatni ....
    podpisze a potem się żali na grupach, to nie dziwne że nie mają powodu żeby
    tak robić.

    p. m.

  • 48. Data: 2008-02-01 21:43:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > i on własnie jest w SPRZECZNOŚCI z zapisem PIERWOTNYM, że "umowa jest
    > zawarta na 12 miesięcy"
    >
    > Powinno być w *pierwszwym* *zdaniu* napisane np. tak:
    >
    > "Umowa jest zawierana na czas nieokreślony jednak strony zgadzają się, że
    > umowę można będzie rozwiązać nie wcześniej niż w 11 miesiącu jej trwania
    > 1 miesięcznym okresem wypowiedzenia lub późneij lecz wówczas z
    > 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia"

    To o czym piszesz tez było by dobre. Tylko zauważ, że nawet Ty zrozumiałeś
    o co CYFRZE chodzi w sposób właściwy. tak więc nei rozumiem, z jakiego
    powodu uważasz ich zapis za nieczytelny.

    > I takie właśnie zdanie powinno się znaleźć na samym początku umowy,
    > pogrubione i w ramce - wówczas firma Cyfra+ nie miała by wątpliwości czy
    > klient był w pełni świadomy ISTOTNYCH warunków umowy w chwili jej
    > podpisywania. ;P

    Bez przesady. Zauważ, że jakby nawet w umowie nie było zapisu o
    automatycznym przedłużeniu, to klient nie zwracając terminala i karty i tak
    by zawarł dorozumianą umowę na dalszy okres. Ewentualnie popełniał by
    przestępstwo korzystając z programów bez umowy, ale to było ciężko dowieść.
    tylko zamieszanie by z tego okropne wyszło.

  • 49. Data: 2008-02-02 07:25:16
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *mvoicem* napisał(a):

> [...]
    > bardziej zrozumiałe umowy. No ale jak jeden z drugim jak ostatni ....
    > podpisze a potem się żali na grupach, to nie dziwne że nie mają powodu

    Ale kto oprócz Seryozha nie rozumie czegoś z umowy lub jej regulaminu? Dla
    niego ma być specjalna wersja umowy? Przypomniał mi się jeden odcinek Świata
    według Kiepskich gdzie Walduś bierze udział a konkursie audiotele. Rozmowa:
    jesli jesteś mężczyną naciśnij 1, jeśli jesteś kobietą naciśnij 2, jeśli
    jesteś Waldemarem Kiepskim naciśnij 0

    --
    Big Jack
    //////

  • 50. Data: 2008-02-08 05:09:55
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    mvoicem wrote:
    > Jest na to prosty sposób: nie podpisujesz umów których nie rozumiesz.

    tia... zwłascza kiedy mówimy o MONOPOLIŚCIE!!! :P

    --
    Seryozha