  • 31. Data: 2012-05-18 08:33:03
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Nie - to mieszkańcy składali się na budowę dróg, a władze muszą starać się
    > zachęcać aby korzystać z nich rozsądnie. Zbyt duzo prywatnych aut w
    > centrum to nie dobrze dla miasta, bo przede wszystkim nie ma miejsc
    > parkingowych, po wtóre korkują one drogi dojazdowe, toteż zacheca się do
    > korzystania - jesli to możliwe z komunikacji zbiorowej uprzywilejowując
    > ją.

    Efekt jest taki, że życie przenosi się tam, gdzie można dojechać samochodem.
    Centrum miasta pustoszeje, pozostają tylko banki, a zarabiają galerie
    handlowe na peryferiach.
    Ludzie wyprowadzają się poza centrum, które oprócz nocnych imprez nie ma
    zbyt wiele do zaoferowania.
    Poznań najlepszym przykładem.

  • 32. Data: 2012-05-18 08:39:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-18 08:33, Cavallino pisze:

    > Efekt jest taki, że życie przenosi się tam, gdzie można dojechać
    > samochodem.

    Do toalety też jeździsz autem?

    > Centrum miasta pustoszeje, pozostają tylko banki, a zarabiają galerie
    > handlowe na peryferiach.

    Pustoszeje, gdy chce konkurować z galeriami handlowymi, a nie tędy
    droga, to się nie uda - utrzymanie obskurnego blaszaka jest tańsze niż
    porządnej kamienicy, o kosztach gruntu nie wspomnę...

    > Ludzie wyprowadzają się poza centrum, które oprócz nocnych imprez nie ma
    > zbyt wiele do zaoferowania.
    > Poznań najlepszym przykładem.

    to może zlikwidować centrum i zrobić z niego jeden wielki przestronny
    parking?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 33. Data: 2012-05-18 09:01:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4fb5eeaf$0$1301$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Do toalety też jeździsz autem?

    Zburzyłem Twój obraz idealnego świata bez samochodów, stąd ten wściekły atak
    ad personam?
    Kula w płot - ja się potrafię dostosować i nie jestem przyrośnięty do
    samochodu.
    Aktualnie pracuję w ścisłym centrum Poznania, ale najczęściej dojeżdżam nie
    samochodem, tylko koleją lub mpk i rowerem (miejskim).

    Możesz obrażać się na fakty, ale ich w ten sposób nie zmienisz, ludzie nie
    mając po co iść do centrum do niego nie pójdą, bo i po co?
    Po zakupy niby?
    A potem mają zasuwać tramwajem z pełnymi siatami?

    > Pustoszeje, gdy chce konkurować z galeriami handlowymi, a nie tędy droga,
    > to się nie uda - utrzymanie obskurnego blaszaka jest tańsze niż porządnej
    > kamienicy, o kosztach gruntu nie wspomnę...

    Zwłaszcza, jeśli potencjalnych klientów zniechęca się wszystkimi sposobami
    do przyjazdu w taki sposób, jaki jest przez nich pożądany.

    > to może zlikwidować centrum i zrobić z niego jeden wielki przestronny
    > parking?

    Wystarczy narobić deptaków zamiast dróg i zlikwiduje się samo.
    Zamiast centrum miasta będzie jedna wielka puborzygalnia.

  • 34. Data: 2012-05-18 09:22:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-18 09:01, Cavallino pisze:

    > Możesz obrażać się na fakty, ale ich w ten sposób nie zmienisz, ludzie
    > nie mając po co iść do centrum do niego nie pójdą, bo i po co?

    A czy napisałem, ze jest inaczej?

    > Po zakupy niby?
    > A potem mają zasuwać tramwajem z pełnymi siatami?

    no patrz - przed wieloma marketami tak jest - ba markety inwestują w
    darmobusy, oraz kombinują, aby w okolicy było jak najwięcej przystanków
    komunikacji publicznej. Jak myslisz czemu? Ano temu, że jednak nie mogą
    zapewnić tylu miejsc parkingowych, aby tylko przyjeżdżający autami
    pozwolili funkcjonować marketom. Mimo, że jak napisałem wcześniej -
    postawienie i utrzymanie blaszaka jest duzo tańsze niż porzadnej
    architektury.

    > Zwłaszcza, jeśli potencjalnych klientów zniechęca się wszystkimi
    > sposobami do przyjazdu w taki sposób, jaki jest przez nich pożądany.

    Wiem - powinni jeszcze lądowisko helikopterów przewidzieć przed sklepem...

    > Wystarczy narobić deptaków zamiast dróg i zlikwiduje się samo.
    > Zamiast centrum miasta będzie jedna wielka puborzygalnia.

    Jak napisałem, centrum jest po prostu zaniedbane. Jak może się zmienić -
    zobacz np Manufaktura w Łodzi i Piotrkowska - czym się różnią? Jedynie
    tym, że w manufakturze jest bezpieczniej i czyściej. Odległość od
    najbliższego parkingu do przeciętnego sklepu jest podobna, oba "obiekty"
    sa w centrum, a Piotrkowska umiera, bo jest brudno i niebezpiecznie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 35. Data: 2012-05-18 10:45:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4fb5f89a$0$1231$6...@n...neostrada
    .pl...

> [...]
    > darmobusy, oraz kombinują, aby w okolicy było jak najwięcej przystanków
    > komunikacji publicznej. Jak myslisz czemu?

    Żeby babcie polujące na promocje przyciągnąć.
    Ale to jedynie sposób na zwiększenie ilości klientów, babcie sklepów nie
    utrzymają.

    >Ano temu, że jednak nie mogą zapewnić tylu miejsc parkingowych, aby tylko
    >przyjeżdżający autami pozwolili funkcjonować marketom.

    Parkingi przed marketami w Poznaniu (np. M1) są wykorzystane gdzieś w 20%.

    > Jak napisałem, centrum jest po prostu zaniedbane.

    Siłą rzeczy, bo to błędne koło.
    Nie można dojechać i zaparkować, bo nikt nie inwestuje, więc nikt nie chce
    tu kupować, więc nikt nie inwestuje.

    >Jak może się zmienić - zobacz np Manufaktura w Łodzi i Piotrkowska - czym
    >się różnią?

    Nie mam pojęcia.
    W Łodzi poza przejazdami byłem ze 20 lat temu.

    W Poznaniu dobrze funkcjonują tylko te centra handlowe, które mają parkingi.
    Nawet w centrum (Stary Browar).

    >Jedynie tym, że w manufakturze jest bezpieczniej i czyściej. Odległość od
    >najbliższego parkingu do przeciętnego sklepu jest podobna, oba "obiekty" sa
    >w centrum, a Piotrkowska umiera, bo jest brudno i niebezpiecznie.

    Ale jeszcze niedawno nie było.
    Po prostu deptaki się same nie utrzymają, a idąc na dno pociągają za sobą
    resztę centrum które nie ma z czego żyć.
    Piwo wypite w lokalach to za mało.

    A jak ludzie nie dojadą, to kupować nie będą i już.
    Niezależnie od tego czy to się zielonym podoba czy nie.

  • 36. Data: 2012-05-18 11:07:15
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-18 10:45, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Żeby babcie polujące na promocje przyciągnąć.
    > Ale to jedynie sposób na zwiększenie ilości klientów, babcie sklepów nie

    No Manufaktura tego nie potwierdza... przy obłożeniu 110% parkingów w
    weekendy ilość kupujących jest kilkukrotnie większa....

    > Parkingi przed marketami w Poznaniu (np. M1) są wykorzystane gdzieś w 20%.

    Jeśli są to markety po za centrum to całkiem możliwe M1 w Łodzi pewnie
    tez ma puste parkingi, ale też nie ma za bardzo pomysłu czym przyciągnąć
    ludzi...

    > Siłą rzeczy, bo to błędne koło.
    > Nie można dojechać i zaparkować, bo nikt nie inwestuje, więc nikt nie
    > chce tu kupować, więc nikt nie inwestuje.

    Hmm w lodzi przy Piotrkowskiej nie mam problemów z zaparkowaniem,
    większy może byc z dojazdem, bo korki w pewnych godzinach tworzą się duże.

    > Nie mam pojęcia.
    > W Łodzi poza przejazdami byłem ze 20 lat temu.

    No to napisałem Ci - różnią się tym, że na Piotrkowskiej jest brudno i
    niebezpiecznie, a obecnie coraz mniej ma do zaoferowania, bo wiele firm
    się wynosi. Z parkowaniem w odległości podobnej do tej co w Manufakturze
    od sklepu - nie jest problemem.

    > W Poznaniu dobrze funkcjonują tylko te centra handlowe, które mają
    > parkingi.
    > Nawet w centrum (Stary Browar).

    W Łodzi te które sa w Centrum (Manufaktura i Galeria) i te które są nowe
    (IKEA)...

    > Ale jeszcze niedawno nie było.

    Czego nie było? Właśnie chodzi o to, że było, ba teraz nawet lekko
    poprawia się co do czystości, ale cały czas jest to lekko i cały czas
    pozostaje problem wszechobecnych żuli i innych osób zniechęcających do
    tego by tam się pojawiać.

    > Po prostu deptaki się same nie utrzymają, a idąc na dno pociągają za
    > sobą resztę centrum które nie ma z czego żyć.

    No patrz - w Manufakturze stworzono właśnie wielki daptak, gdzie ludzie
    lubią przychodzić. Dlatego pod sam blaszak marketowy nie podjedziesz z
    każdej strony blisko. Właśnie tam próbuje się przyciągać czymś więcej
    niż tylko sklepami w blaszaku.

    > A jak ludzie nie dojadą, to kupować nie będą i już.
    > Niezależnie od tego czy to się zielonym podoba czy nie.

    Dlatego właściciele Manufaktury walczyli o to by zrobić dodatkowy
    przystanek komunikacji miejskiej właśnie na wysokości kompleksu, bo
    zniechęcała ludzi konieczność dodatkowego przemieszczania się. Dlatego
    zainwestowali we własne pojazdy rozwożące po okolicy ludzi. Tu nie ma
    nic do rzeczy bycie zielonym, bądź nie, chodzi o podstawowe rzeczy -
    czyli bezpieczeństwo, wygodę i jeśli chodzi o drogi - przepustowość.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 37. Data: 2012-05-18 11:19:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4fb61140$0$1220$6...@n...neostrada
    .pl...

    .pl...

    > No Manufaktura tego nie potwierdza...

    Nie wiem, nie znam, nie wypowiadam się.

    >przy obłożeniu 110% parkingów w weekendy ilość kupujących jest kilkukrotnie
    >większa....

    Skoro są parkingi, to znaczy że jednak idzie dojechać.
    A tutaj mowa o sytuacji gdy dojechać nie idzie, bo w centrum robi się
    deptaki.
    Zamknij parkingi przy tym centrum handlowym, to zobaczysz jak babcie
    dojeżdżające tramwajami utrzymują to centrum....

    > Hmm w lodzi przy Piotrkowskiej nie mam problemów z zaparkowaniem,

    A to nie jest deptak?

    > W Łodzi te które sa w Centrum (Manufaktura i Galeria) i te które są nowe
    > (IKEA)...

    Przecież o tym piszę.
    Nie ma klientów - nikt nie będzie remontował i utrzymywał.
    Wybudują nowe tam gdzie jest szansa na klientów.

    > Czego nie było?

    Brudno i niebezpiecznie.
    To był chyba pierwszy deptak w Polsce, tak dopicowany i reklamowany w prasie
    jako przykład jak powinno wyglądać centrum miasta.
    Ale z tego co piszesz to powinien być przykład jak kończą deptaki w centrum
    miasta.....

  • 38. Data: 2012-05-18 11:35:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-18 11:19, Cavallino pisze:

    > Skoro są parkingi, to znaczy że jednak idzie dojechać.

    Jak się swoje odstoi w korku to idzie....

    > A tutaj mowa o sytuacji gdy dojechać nie idzie, bo w centrum robi się
    > deptaki.

    wszystko należy robic z głową - tyle że tu - jak już kilkakrotnie
    pisałem, tez pod sklep nie podjedziesz - bo właśnie jest deptak i to
    zrobiony przez właścicieli kompleksu, tyle, że ludzie nie zauważajją
    często tej niedogodności.... Bo właśnie jest miejscem czystym i
    bezpiecznym, co przyciąga ludzi - dodatkowo masz w kompleksie multikino,
    eksperymentarium, muzea i knajpy, i jeszcze na dodatek robi się różnego
    rodzaju mniejsze lub większe imprezy.

    > Zamknij parkingi przy tym centrum handlowym, to zobaczysz jak babcie
    > dojeżdżające tramwajami utrzymują to centrum....

    Czemu sądzisz, że tylko babcie tam dojeżdżają komunikacją? Cały czas
    masz chyba syndrom osoby, która wyobraża sobie, że jazda samochodem
    wszędzie to oznacza, że jest się "dzianym"... To taki kompleks po
    czasach komuny i w wielu środowiskach ciężko go wyplenić... No ale cóż...

    > A to nie jest deptak?

    Nie jest i nigdy nie był... Były plany, by została deptakiem (już jakieś
    40 lat temu, bo zabrano inny deptak wcześniej i zrobiono z niego arterię
    - czyli Aleja Kościuszki - tam dawniej był deptak za czasów czysto
    kapitalistycznych), ale jak do tej pory nigdy nie zrealizowane. Jest
    drogą o ograniczonym ruchu. Ale zaparkować można albo na przecznicach,
    albo - na parkingach, które są przy ulicach równoległych do
    Piotrkowskiej.... I często do sklepu stamtąd jest bliżej (jeśli wybierze
    się parking połączony podwórkiem z podwórkiem kamienicy przy
    Piotrkowskiej) do ew sklepu niż z parkingu w manufakturze... Choć
    ludziom się wydaje że jest inaczej, ale w to złudzenie właśnie.

    > Przecież o tym piszę.
    > Nie ma klientów - nikt nie będzie remontował i utrzymywał.
    > Wybudują nowe tam gdzie jest szansa na klientów.

    Manufaktura to kompleks pofabryczny wyremontowany z częscia dodatkową
    -blaszakiem, ale jednak... Jak widać komus się to opłaciło zrobić..

    > Brudno i niebezpiecznie.
    > To był chyba pierwszy deptak w Polsce, tak dopicowany i reklamowany w
    > prasie jako przykład jak powinno wyglądać centrum miasta.

    Nigdy nie był deptakiem. Nigdy nie był dopicowany. Znany z tego, że było
    tam mnustwo knajp (w późnych latach 90 - jakbyś próbował przejść całość
    wypijając w każdej knajpie jedno choćby małe piwko, nie miałbys szans
    przejść nawet 2 przecznic)

    > Ale z tego co piszesz to powinien być przykład jak kończą deptaki w
    > centrum miasta.....

    Właśnie - nigdy nie była deptakiem... Wiec jakby przykład odwrotny chyba...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 39. Data: 2012-05-18 11:55:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 May 2012, Shrek wrote:

    > Użytek prywatny liczy się jako dochod i powinien być od niego odprowadzony
    > podatek.

    To prawda, ale do przestępstwa jeszcze daleko.
    Po pierwsze, kwota raczej kwalifikuje do wykroczenia.
    Po drugie, nikt nie wspomniał o fakcie że tak użyczonego samochodu
    pracodawca nie wlicza (w tej czesci) w koszty oraz nie zapomina doliczac
    pracownikowi dochody z nieodpłatnych swiadczeń do wynagrodzenia.

    I w zupełnosci się zgadzam, że "praktyczna praktyka" jest własnie taka
    jak sugerujesz w soim tekscie :) co w niczym nie uchybia faktowi iż bez
    wyraznego zastrzeżenia propozycja karania to pomówienie ;)
    (zreszta podobnie jak z przekraczaniem prędkosci, zdziwiłbym się jakby
    wykrywalnosc liczona per pojazd per przecznica przekroczyła procent
    z procentu, ale to nie powód do zakładania że każdy i w każdej chwili
    przekracza dopuszczalna prędkosc)

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2012-05-18 12:20:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4fb617d6$0$1224$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Jak się swoje odstoi w korku to idzie....

    Na to już nie poradzisz, zresztą często do centrów handlowych na peryferiach
    też dojechać nie idzie.

    > wszystko należy robic z głową

    Z głową było 20 lat temu.
    Od tego czasu wszystko co się robi, jest działaniem w odwrotnym kierunku.
    Zwłaszcza ślepe małpowanie Zachodu.

    > Czemu sądzisz, że tylko babcie tam dojeżdżają komunikacją?

    Czepiasz się słówek, skup się na meritum.
    Myślisz że pasażerowie MPK utrzymają centrum handlowe?
    No to jesteś w grubym błędzie.

    Jedni w Poznaniu już tak próbowali - nazywało się to Victoria Center.
    Pies z kulawą nogą tam nie chodził, nawet jak było nowe.
    Bo nie było gdzie stanąć.

    500 m dalej jest Stary Browar i prosperuje nieźle, bo parking posiada.

    Centrum miasta złożone z deptaków to właśnie taka Victoria - nie ma racji
    bytu, poza ochlejstwem które robi się pieszo zazwyczaj.

    >Cały czas masz chyba syndrom osoby, która wyobraża sobie, że jazda
    >samochodem wszędzie to oznacza, że jest się "dzianym"...

    To Ty masz jakiś syndrom przeniesienia, skoro uważasz, że wszystko co się
    robi w życiu jest po to aby się komuś pokazać.
    Ja wyrosłem z tego zachowań typu modny ciuch czy samochód ze 20 lat temu,
    teraz robię to, co MNIE a nie komuś innemu wygodnie.