  • Data: 2003-09-30 09:57:42
    Temat: CASUS prawo spadkowe
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szkoda mi tych dzieci, czego oni wymagają od nich, i to w 1 klasie
    gimnazjum....

    Zadanie dotyczy prawa spadkowego

    Pyatm tylko z ciekawosci,
    jaką decyzje podejmie sąd, lub na co może liczyć każdy z sukcesorow?

    Zadanie brzmi:
    Pewien Rzymianin napisał żonie (będącej w ciąży) testament, w którym
    zaznaczył, że jeśli urodzi się chłopiec to otrzyma 2/3 majątku, a żona 1/3.
    Jeśli natomiast urodzi się dziewczyna to dostanie 1/3 a żona 2/3. Urodziły
    się bliźniaki, chłopak i dziewczyna. Kto ile dostał?

    Nie wiem czy wna 'polskim gruncie' mozna cos zapisac komus kto sie jeszcze
    nie narodzil, dlatego nie zmienialem zadania na wersję plską, ale moze jak
    ktos nie zna prawa rzymskiego, podac rozwiazanie dla wersji polskiej

    za odpowiedzi z gory wielkie dzieki

    Adam Kopciński - Galik
    - - -
    ex nihilo nihil fit łac. z niczego nic nie powstaje