    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Brudne zagrania Tele2
    Date: Sun, 08 Jul 2007 20:38:28 +0200

    Witam

    Właśnie czytam pismo zawarte wewnątrz koperty, że odbierając
    przesyłkę podpisano oświadczenie o wypowiedzeniu umowy TPSA i
    zamówieniu abonamentu w Tele2. Na kopercie był umieszczony nadruk
    "Do rąk własnych adresata". Ponieważ nie ja byłem adresatem, to
    odmówiono mi wydania przesyłki. Mimo zameldowania i mieszkania
    pod tym samym adresem. (Dziwne, że nawet pismo z sądu można
    odebrać w takim przypadku). Odbiór przesyłki uzależniono na
    poczcie od podpisania wydania. Adresat nie spodziewając się nic
    innego od kwitowania odbioru, odebrał przesyłkę kwitując jej
    odbiór własnym podpisem. Jednocześnie nie wiedząc jeszcze, że w
    ten sposób wypowiada umowę z TPSA i zamawia abonament innego
    operatora. O tym, że warunki umowy były w zamkniętej kopercie, to
    chyba nie muszę dodawać? Nie było więc możliwości zapoznania się
    z nimi przed podpisaniem.

    Czy takie brudne chwyty poniżej pasa są legalne? Czy nikt jeszcze
    nie zrobił z tego afery? Nie słyszałem. Chyba oczywiste, że nie
    można uzależnić wydania umowy od jej wcześniejszego podpisania.
    Wiadomo, że należy czytać co się podpisuje i dlatego właśnie ja
    chciałem odebrać list. Poza tym chcę mieć kopie podpisywanych
    dokumentów. Ot, tak z ostrożności procesowej ;-)

    A i listonosz miał w d... przyniesienie listu do mieszkania,
    tylko bez sprawdzenia zostawił awizo. To, że poczta macza w tym
    brudnym procederze własne paluchy to oczywiste - choćby i przez
    fakt nie poinformowania przed odbiorem czego ów podpis dotyczy.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

    P.S.
    To, że akurat zmieniam za własną wolą operatora na Tele2 nie ma
    związku z maksymalnym wkurzeniem na podstępne wyłudzenie podpisu
    ;-) Dla dociekliwych: nie zamierzam ich podawać do sądu. Akurat o
    to ;-) Przy takim zagraniu trzeba będzie patrzeć uważnie na ręce
    tym szubrawcom. Ładny początek współpracy :-(