  • 21. Data: 2009-12-29 14:38:52
    Temat: Re: Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    W realu brat robi dzieci i mieszka z nimi za darmo przez następne 99 lat ;-)
    JaC

    -----

  • 22. Data: 2010-06-14 14:51:02
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Uciekniesz sie, wczesniej lub pozniej, ale to cie nie minie.
    > Pasozyt ci nie odpusci.

    nie wiem czy to jeszcze czytasz czy nie ale chyba miales racje...
    musze pojsc ostro, szkoda, ze tego nie zrobilem wczesniej a dopiero teraz...

    pozdro, wromek

  • 23. Data: 2010-06-14 16:26:48
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    wromek napisal:
    > nie wiem czy to jeszcze czytasz czy nie ale chyba miales racje...
    > musze pojsc ostro, szkoda, ze tego nie zrobilem wczesniej a dopiero teraz...

    Czyli pasożyt ci nie odpuścił. Żeruje dalej.

    No to teraz zgodnie z radą braci starszych w wierze:

    w interesach nie masz brata!

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 24. Data: 2010-06-14 19:47:29
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Czyli pasożyt ci nie odpuścił. Żeruje dalej.

    tzn. placi ale nigdy w terminie i nigdy calosc naleznosci-robią sie z tego
    dlugi ale nie u niego tylko u reszty rodziny bo wszyscy sie litują, musze
    sie uzerac co miesiac zeby glupi czynsz poszedl do sp-ni.
    mam tego juz dosc i dzisiaj poslalem poleconym propozycje umowy najmu oraz
    wezwanie do wyprowadzki-do wyboru. skonczyly sie zarty i poblazanie...

    > No to teraz zgodnie z radą braci starszych w wierze:
    >
    > w interesach nie masz brata!
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > Jacek

    pozdrawiam, wromek

  • 25. Data: 2010-08-31 14:51:08
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > bardzo często się ociąga z płaceniem czynszu do sp-ni, tak, ze przychodzą
    > mi upomnienia i odsetki do płacenia a w perspektywie jest jego
    > niewypłacalność i moje duże problemy. Jaka jest opcja, żeby go zmusić do
    > terminowego regulowania rachunków lub ew. usunąć z mieszkania?

    ktos to jeszcze czyta?

  • 26. Data: 2010-09-01 17:21:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Aug 2010, wromek wrote:

    > ktos to jeszcze czyta?

    Opcją jest chyba tylko nasłanie komornika na brata...
    A co do "usunięcia" to IMVHO po kolei:
    - wypowiedzieć umowę użyczenia. Ochrona obejmuje umowy *odpłatne*,
    polecam przejrzenie:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-
    praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmian
    ie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html
    - pogodzić się z faktem że w praktyce może to sprowadzić się do
    przekształcenia w najem (ale chyba tylko jakby zainteresowany
    zaczął płacić, proszę o komentarze)
    - ale trzymać się wersji że żądane jest odszkodowanie za bezprawne
    użytkowanie lokalu, art.18 wyżej
    No i niestety tylko "męczenie" art.11, z wspominanym na grupie
    trudnym do obejścia mechaniźmie "ale ja płacę, co prawda tylko
    część zaległości" (w wysokości 15 zł na przykład)

    BTW:
    1. nie jestem prawnikiem
    2. to jest zachęta do dyskusji, nie "najlepsze rozwiązanie"!

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2010-09-04 08:13:43
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > BTW:
    > 1. nie jestem prawnikiem
    > 2. to jest zachęta do dyskusji, nie "najlepsze rozwiązanie"!

    wyslalem poleconym jeszcze przed lipcem wezwanie do opuszczenia lokalu lub
    do zawarcia umowy najmu wraz z wypowiedzeniem umowy uzyczenia.
    dostalem w odpowiedzi jakies placze, ze dostalem od rodzicow mieszkanie i,
    ze jestem niewdzieczny, nie warto nawet cytowacnie uwazam tego za odpowiedz
    kwalifikującą sie do mojej reakcji-w kazdym sądzie uznają, ze podjąlem probe
    dogadania sie. na razie nie mam czasu, zeby sie zapoznac z linkiem ale
    postaram sie po weekendzie cos napisac.

    pozdrawiam, wromek

  • 28. Data: 2010-09-05 15:51:09
    Od: "Franek" <w...@g...pl>

    Nie ma umowy najmu to zajmuje lokal bez tytulu prawnego. Powinien wiec placic
    oplate za bezumowne korzystanie z lokalu, jak nie placi to eksmisja i tyle.
    Jezeli moze mieszkac w innym miejscu jest eksmisja bez lokalu socjalnego. Jak
    jest bezrobotny, w ciazy :) albo na rencie lub emeryturze, lokal socjalny. Tyle
    w temacie, po to te dyskusje.

  • 29. Data: 2010-09-09 21:56:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Sep 2010, Franek wrote:

    > Nie ma umowy najmu to zajmuje lokal bez tytulu prawnego.

    "Zniknąłeś" umowę użyczenia.
    I ustną formę umowy.
    IMVHO nadużycie.

    > Powinien wiec placic oplate za bezumowne korzystanie z lokalu,

    A to że można "przymusić" do formy odpłatnej to zgoda (tylko najemca
    jest mocno chroniony wg ustawy o ochronie lokatorów, a nie każdy
    lokator).

    > Tyle w temacie, po to te dyskusje.

    Upraszczasz (za bardzo).

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2010-09-10 12:12:29
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-
    praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmian
    ie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html

    osz kurde, ale to dlugie, przeczytanie zajmie mi chyba ze 2 minuty ;)
    odezwe sie. mam nadzieje, ze dzisiaj...

    --
    pozdrawiam, wromek