  • 21. Data: 2019-02-02 12:46:36
    Temat: Re: Branie pożyczek na wygenerowany PESEL
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Reklam nie oglądasz? Bocian i te sprawy. Tego jet masa i to tam właśnie
    > się głownie oszustwa robią.

    Ty tak na poważnie?

    https://www.bocianpozyczki.pl/strony-informacyjne/Po
    zyczka-pieniezna
    W punkcie czwartym przed odbiorem pieniędzy powinno nastąpić sprawdzenie
    dokumentów i podpisanie umowy.
    Gdyby ten podpis nie był potrzebny to zamiast spotkania był by
    przelew na konto.

    Z mojej wiedzy o braniu kredytów na czyjś dowód wspólnikiem
    oszusta jest pracownik który nie weryfikuje dowodu z osobą
    zgłaszającą się po pieniądze lub oszust upodabnia się do
    osoby widniejącej na zdjęciu z dowodu.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2019-02-02 13:34:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-02-19 o 12:46, RadoslawF pisze:

    > Z mojej wiedzy o braniu kredytów na czyjś dowód wspólnikiem
    > oszusta jest pracownik który nie weryfikuje dowodu z osobą
    > zgłaszającą się po pieniądze lub oszust upodabnia się do
    > osoby widniejącej na zdjęciu z dowodu.

    No więc z mojej wiedzy wynika, że jest co najmniej kilka sposobów
    wzięcia bez tegodowodu. Drugi tuzin na dowód innej osoby. Jescze kilka
    pozwalających połużyć się zupełnie liponym dokumentem. Znane mi dziury -
    w miarę możliwości - pozatykano, i co chwilę ujawniane są nowe.

  • 23. Data: 2019-02-02 14:29:07
    Od: Kviat

    > No więc z mojej wiedzy wynika, że jest co najmniej kilka sposobów
    > wzięcia bez tegodowodu. Drugi tuzin na dowód innej osoby.

    "Skąd wiesz, że on w chwili zaciągania kredytu cokolwiek fałszował."

    I w żadnym z tych sposobów nie jest wymagany podpis pod umową?

    > Jescze kilka
    > pozwalających połużyć się zupełnie liponym dokumentem.

    Mowa jest o posłużeniu się prawdziwymi danymi, prawdziwej osoby, czyli o
    kredycie na inną osobę, a nie na lipne dane.
    To są dwie różne sprawy.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2019-02-02 15:56:58
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 02.02.2019 o 14:29, Kviat pisze:
    > Mowa jest o posłużeniu się prawdziwymi danymi, prawdziwej osoby, czyli o
    > kredycie na inną osobę, a nie na lipne dane.
    > To są dwie różne sprawy.

    ładny kwiatek, metody oszustw są różne, kwiatek dyktuje o czym należy
    dyskutować:)))))))))

    --
    General Skalski o zydach w UB :

    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 25. Data: 2019-02-02 18:57:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02-02-19 o 14:29, Kviat pisze:

    > "Skąd wiesz, że on w chwili zaciągania kredytu cokolwiek fałszował."
    > I w żadnym z tych sposobów nie jest wymagany podpis pod umową?

    Przykładowo branie kredytów poprzez wysłanie przelewu na złotówkę. Tam
    twoim "podpisem" jest przelew. Ale tego jest masa i nie zmuzaj mnie do
    publicznego pouczania oszustów, jak to robić. Ten przywołany chyba jest
    już powszechnie znany. :-)

  • 26. Data: 2019-02-03 03:52:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > twoim "podpisem" jest przelew. Ale tego jest masa i nie zmuzaj mnie do
    > publicznego pouczania oszustów, jak to robić. Ten przywołany chyba jest

    Jak bank udowodni, że ten przelew ma związek z bardzo konkretną umowa i
    konkretna osobą? Nb. dziwię się, że ktoś w UOKiK nie dostał jeszcze
    apopleksji.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2019-02-03 08:29:16
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Jak bank udowodni, że ten przelew ma związek z bardzo konkretną umowa i
    > konkretna osobą? Nb. dziwię się, że ktoś w UOKiK nie dostał jeszcze
    > apopleksji.

    dosłownie nowy Frank Abagnale się objawił na p.s.p:)))))))

  • 28. Data: 2019-02-03 10:22:38
    Od: Kviat

    > Przykładowo branie kredytów poprzez wysłanie przelewu na złotówkę. Tam
    > twoim "podpisem" jest przelew.

    Czyli ten drugi tuzin na dowód innej osoby odpuszczamy, bo w tym
    sposobie nie trzeba "cokolwiek fałszować"? Nie sądzę, ale ok...

    Odwrócę twoje pytanie:
    Skąd wiesz, że w tym sposobie bez dowodu niczego nie sfałszował?

    Trzeba się najpierw na takie konto włamać (albo wyłudzić dane do
    logowania). Albo założyć konto na cudze dane (podpisać umowę, bez dowodu?).

    Nawet po włamaniu na konto (co można sprawdzić), jakoś ten przelew na
    złotówkę też trzeba autoryzować, np. tokenem (ukradł właścicielowi
    konta?), zdrapką (ukradł właścicielowi konta?, smsem (ukradł telefon
    właścicielowi konta?).
    Jakby mi bank przysłał smsa do autoryzacji przelewu na złotówkę, albo do
    zmiany numeru telefonu, to bym się zaniepokoił...
    Bo zmianę numeru telefonu na koncie też trzeba autoryzować. Zwykle smsem
    z pierwotnego telefonu, lub osobiście w oddziale w banku.
    Oczywiście można (powszechnie znany sposób) SFAŁSZOWAĆ stronę banku i
    taką stronę podesłać nieświadomemu właścicielowi konta, żeby autoryzował
    te czynności...

    I ten kredyt przelewają na konto, z którego ta złotówka przyszła (czyli
    do prawdziwego właściciela konta), czy przysyłają przekazem pocztowym do
    domu, na jakiś kompletnie inny adres niż był na złotówkowym przelewie
    autoryzującym kredyt, który to przekaz przy odbiorze kasy trzeba podpisać?

    I żaden z tych etapów/sposobów nie podpada pod "Skąd wiesz, że on w
    chwili zaciągania kredytu cokolwiek fałszował."?

    Dla porządku przypomnę, że wątek zaczął się od: "wyłudzała bankowe
    pożyczki tworząc fikcyjne tożsamości kredytobiorców".

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2019-02-03 10:42:49
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 03.02.2019 o 10:22, Kviat pisze:
    > Dla porządku przypomnę, że wątek zaczął się od: "wyłudzała bankowe
    > pożyczki tworząc fikcyjne tożsamości kredytobiorców".

    ładny kwiatek, dyktuje o czym mają pisać inni:))))))))

  • 30. Data: 2019-02-03 12:27:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-02-19 o 10:22, Kviat pisze:

    > Odwrócę twoje pytanie:
    > Skąd wiesz, że w tym sposobie bez dowodu niczego nie sfałszował?

    Nie wiem.

    > Trzeba się najpierw na takie konto włamać (albo wyłudzić dane do
    > logowania). Albo założyć konto na cudze dane (podpisać umowę, bez dowodu?).

    Oooo! Istniej z tuzin innych sposobów, y kogoś namówić na wysłanie
    przelewu za złotówkę. Pracodawca,który przed wysłaniem pieniędzy prosi o
    przelew za złotówkę,by się upewnić, że na dobry rachunek wypłatę
    przeleje - przykładowo.

    > Dla porządku przypomnę, że wątek zaczął się od: "wyłudzała bankowe
    > pożyczki tworząc fikcyjne tożsamości kredytobiorców".

    Bo problemem jest upraszczanie procedur bankowych w celu przyciągnięcia
    klienta, aż do poziomu, gdy nie spełniają podstawowych standardów
    bezpiueczeństwa.