  • Data: 2008-10-13 07:25:17
    Temat: Brak zwrotu pieniędzy- Art. 284 KK?
    Od: Dominik & Co <D...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Nabyłem "przez Internet" telefon (jako osoba fizyczna- konsument,
    od firmy). Ponieważ że nie spełniał moich oczekiwań (nie wnikając
    w szczegóły), odesłałem go wraz z oświadczeniem powołując się
    na Art.7 "Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych
    praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny". Przed odesłaniem
    poinformowałem jeszcze sprzedawcę telefonicznie.
    Wszystko łącznie przed upływem stosownych 10 dni.

    Potem dwukrotnie przypominałem się mailem- odpowiedziano
    "ależ oczywiście, odeślemy pieniądze, nie czyhamy na Pana
    299 zł, szefowa była na zwolnieniu, przelew zrobimy jutro".
    Oczywiście kasy do dziś nie ma- mija 3 tygodnie od kiedy dostali
    zwrot towaru, czyli ewidentnie niezgodnie z Ustawą
    ("Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż
    w terminie czternastu dni.").

    Sądząc z dotychczasowych działań sprzedawcy zamierza on
    przeciągać sprawę jak długo się da. Więc czy istnieją podstawy
    do zgłoszenia na Policję podejrzenia popełnienia przestępstwa
    z Art. 284 KK?

    "§ 1. Kto przywłaszcza sobie cudzą rzecz ruchomą lub
    prawo majątkowe, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3."

    Jeśli tak, jak to powinno wyglądać formalnie? Powinienem
    wyznaczyć sprzedawcy jakiś "termin ostateczny"?

    Dzięki z góry.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP