  • 11. Data: 2006-08-02 10:14:19
    Temat: Odp: Odp: Brak przegladu technicznego i kolizja
    Od: "test" <t...@i...com>

    > a gdyby auto bez przegladu stalo zaparkowane na jakims parkingu
    > i ktos by w nie uderzyl to tez ubezpieczyciel by nie chcial wyplacic z OC
    ??

    Jest znaczaca roznica pomiedzy: jechal po drodze bez badania technicznego, a
    stal zaparkowany przy drodze.

  • 12. Data: 2006-08-02 10:32:06
    Temat: Re: Odp: Brak przegladu technicznego i kolizja
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Nie wiem KTO, ale na pewno napisał bzdury:
    > Koniecznym warunkiem do spelnienia w kazdej umowie ubezpieczeniowej jest
    > WAZNE BADANIE TECHNICZNE.
    KAŻDY zarejestrowany pojazd musi być ubezpieczony od OC, także ten bez
    aktualnego badania technicznego ! Inaczej NIE istnieje taki warunek
    zawarcia umowy OC.

    --
    Artur Golański

  • 13. Data: 2006-08-02 10:32:06
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Schwester <j...@c...com> napisał:

    >A co jeśli ktoś właśnie skończył naprawiać auto po wypadku i akurat
    >jedzie na przegląd?
    Nie jedzie, a p o w i n i e n być wieziony, choć nie ma to zadnego
    związku z pytaniem autora listu.

    --
    Artur Golański

  • 14. Data: 2006-08-02 10:54:00
    Temat: Re: Odp: Odp: Brak przegladu technicznego i kolizja
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "test" <t...@i...com> napisał:

    >Jest znaczaca roznica pomiedzy: jechal po drodze bez badania technicznego, a
    >stal zaparkowany przy drodze.
    Jest, choć w obu przypadkach pojazd i tak powinien być dopuszczony do
    ruchu.
    A wracając do tematu listu: zamiast zgadywać po prostu poczytaj ustawę
    o ubezpieczeniach i poszukaj przepis na podstawie którego TU nie
    wypłaci poszkodowanemu odszkodowania, gdy pojazd nie posiadał
    aktualnego badania techicznego. Nie znalazłeś? No widzisz!

    --
    Artur Golański

  • 15. Data: 2006-08-02 11:10:53
    Temat: Odp: Odp: Odp: Brak przegladu technicznego i kolizja
    Od: "test" <t...@i...com>

> [...]
    > wypłaci poszkodowanemu odszkodowania, gdy pojazd nie posiadał
    > aktualnego badania techicznego. Nie znalazłeś? No widzisz!

    Jesli TU sprawcy zorientuje sie, ze poszkodowany nie mial OC z pewnoscia
    bedzie robil (TU) wszystko, aby nie wyplacic odszkodowania.

  • 16. Data: 2006-08-02 11:12:46
    Od: "test" <t...@i...com>

    > Jesli TU sprawcy zorientuje sie, ze poszkodowany nie mial OC z pewnoscia
    > bedzie robil (TU) wszystko, aby nie wyplacic odszkodowania.

    Oczywiscie w miejscu OC mialo byc BT (badanie techniczne)

  • 17. Data: 2006-08-02 11:15:56
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    badzio napisał(a):
    > W kazdym badz razie - jesli chodzi o % to akurat kierowca z % bedzie
    > uznany za wspolwinnego/wspolsprawce

    może będzie, a może nie będzie

    KG

  • 18. Data: 2006-08-02 12:59:16
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Skąd masz takie informacje i w dodatku błędne ? A jak jego pojazd by stał na
    prakingu i ktoś by w niego wjechał to też by nie dostał, wg Twojego
    rozumowania, odszkodowania ? Odpowidzialność cywilna na zasadzie winy
    określa jasno kto komu ma naprawić szkodę, nie określa co powinien przed
    szkodą spełnic pokrzywdzony - poszkodowany. Auto-Casco jest umową dobrowolną
    i ma w swojej treści wyraźny zapis o wyłączeniu odpowiedzialności ale
    człowiek sie pytał o OC sprawcy. Badania nie mają nic do rzeczy tak jak
    jazda po pijanemu jeżeli kto inny spowoduje wypadek. Wykorczenie porządkowe
    lub zwyczajne niedbalstwo to zupełnie co innego niż sprawstwo szkody.
    Zapłacą , pod warunkiem że Policja lub Sąd uzna jednoznaczna winę za szkodę
    drugą osobę.

    Pozdrawiam Sławek

  • 19. Data: 2006-08-02 14:44:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "test" <t...@i...com> napisał w wiadomości

    > Z pewnoscia nie, natomiast sytuacja w przyapdku AC ma sie identycznie.

    W wypadku Ac masz racje. Ale z OC nie ma to nic wspólnego. Chyba, ze zdołasz
    dowieść, że brak owych badań przyczynił się do szkody.

  • 20. Data: 2006-08-02 15:21:38
    Od: Jurko <n...@o...pl>

    > A co jeśli ktoś właśnie skończył naprawiać auto po wypadku i akurat
    > jedzie na przegląd?

    Nie moze jechac. Powinien sobie lawete zafundowac albo nici z przegladu. A
    jesli jedzie bez przegladu to na wlasne ryzyko i koszty.

    pozdr