  • 31. Data: 2013-09-07 19:51:22
    Temat: Re: Brak miejsca w Dowodzie Rejestracyjnym na pieczątki
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-07 19:37, neoniusz pisze:

    > A jak Ci dadza to pismo z odmowa to co? WSA, NSA?

    Zależy co napiszą.

    > W Krakowie daja po
    > prostu to pismo.

    Pokaż.

    > I kto chcialby sie w to bawic jak auto czeka
    > niezarejestrowane a jezdzic trzeba? Niby by chcieli zeby placic podatki
    > w ogole, ale jak przyjdzie co do czego to robia problemy. A jak sa
    > problemy to lepiej zarejestrowac gdzie indziej gdzie problemow nie robia
    > i placic mniejsze ubezpieczenie. Przeczytaj np. to (o PIT, ale
    > mentalnosc i skomplikowanie podobne):
    >
    > http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,13614861,Jak_
    Krakow_zacheca_do_placenia_podatkow__LIST_.htm

    Wiesz, na podstawie jednostkowych medialnych doniesień to raczej
    wniosków wyciągać nie należy:>

  • 32. Data: 2013-09-07 19:52:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 07.09.2013 19:37, neoniusz pisze:
    > Przeczytaj np. to (o PIT, ale mentalnosc i skomplikowanie podobne):
    >
    > http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,13614861,Jak_
    Krakow_zacheca_do_placenia_podatkow__LIST_.htm

    Moment moment! Ale Sz.O. Jakub złożył był informację o zmianie
    zamieszkania w lutym, a ZTCW to PIT się rozlicza w US właściwym dla
    miejsca zamieszkania w grudniu, mylę się?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 33. Data: 2013-09-07 21:09:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Sep 2013 18:40:04 +0200, z napisał(a):

    > Jak coś jest "niewielkie" ale pociąga inne większe koszty to już
    > przestaje być głupie? Naprawdę chcesz bronić biurokratycznej głupoty?
    > Przeczytaj jeszcze raz. Chodzi o brak miejsca na pieczątkę. Tylko 6
    > kratek. Kołomyja jak przy przerejestrowywaniu. Dowód tymczasowy,
    > zdejmowanie tablic (tak mam przynitowane bo już raz szukałem po
    > krzakach) Jestem nienormalny bo 6 lat jeżdżę jednym autem?

    Kupujesz nowe to pierwszy przeglad po 3 latach, kolejny po 2, i razem
    na 10 lat starczy. 5 zl rocznie, wk*, ale koszt znikomy.

    gorzej jak uzywka ... ale widac zmieniaja czesciej :-)

    J.

  • 34. Data: 2013-09-07 21:19:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Sep 2013 19:52:10 +0200, Przemysław Adam Śmiejek
    Krakow_zacheca_do_placenia_podatkow__LIST_.htm

    > Moment moment! Ale Sz.O. Jakub złożył był informację o zmianie
    > zamieszkania w lutym, a ZTCW to PIT się rozlicza w US właściwym dla
    > miejsca zamieszkania w grudniu, mylę się?

    US przede wszystkim niezalezne od miejskich, wiec pretensje zle
    kierowane ..

    J.

  • 35. Data: 2013-09-07 22:49:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-07 21:19, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 07 Sep 2013 19:52:10 +0200, Przemysław Adam Śmiejek
    Krakow_zacheca_do_placenia_podatkow__LIST_.htm

    > US przede wszystkim niezalezne od miejskich, wiec pretensje zle
    > kierowane ..

    Nie mówiąc już o tym, że ZAP-3 nie trzeba składać jak się chce
    rozliczyć z podatku z US w nowym miejscu zamieszkania.

  • 36. Data: 2013-09-08 08:38:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 07.09.2013 22:49, Artur Maśląg pisze:
    Krakow_zacheca_do_placenia_podatkow__LIST_.htm

    > Nie mówiąc już o tym, że ZAP-3 nie trzeba składać jak się chce
    > rozliczyć z podatku z US w nowym miejscu zamieszkania.

    https://ewnioski.pl/formularze/zap-3-zgloszenie-aktu
    alizacyjne-osoby-fizycznej/informacje

    Kiedy należy złożyć zgłoszenie aktualizacyjne?

    Osoba fizyczna objęta rejestrem PESEL, nieprowadząca działalności
    gospodarczej i niebędąca zarejestrowanym podatnikiem VAT, powinna
    zgłosić urzędowi skarbowemu zmianę adresu zamieszkania w sytuacji, gdy
    adres ten różni się od adresu zameldowania.

    -------------

    Osoby fizyczne objęte rejestrem PESEL, nieprowadzące działalności
    gospodarczej i niezarejestrowane jako podatnicy podatku od towarów i
    usług, nie składają już zgłoszenia aktualizacyjnego NIP-3. W celu
    powiadomienia urzędu skarbowego o nowym adresie zamieszkania muszą
    złożyć zgłoszenie aktualizacyjne na nowym formularzu ZAP-3. Przy czym
    zawiadomienie urzędu o zmianie adresu zamieszkania powinno nastąpić
    tylko wtedy, gdy adres zamieszkania jest inny od adresu zameldowania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 37. Data: 2013-09-08 09:19:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    > zawiadomienie urzędu o zmianie adresu zamieszkania powinno nastąpić
    > tylko wtedy, gdy adres zamieszkania jest inny od adresu zameldowania.

    Jak już czytasz to chociaż czytaj do końca:
    ---------
    Jak zawiadomić urząd skarbowy o zmianie adresu zamieszkania?

    Zgłoszenie aktualnego adresu zamieszkania może nastąpić:
    poprzez podanie aktualnego adresu zamieszkania w dowolnej
    składanej przez podatnika deklaracji lub innym dokumencie związanym z
    obowiązkiem podatkowym,
    albo poprzez złożenie zgłoszenia aktualizacyjnego na formularzu
    ZAP-3.

    Oznacza to, że aby poinformować urząd skarbowy o zmianie miejsca
    zamieszkania, podatnik nie musi koniecznie składać zgłoszenia ZAP-3.
    Wystarczy, że przy najbliższej okazji umieści swój nowy adres
    zamieszkania w składanej przez siebie deklaracji podatkowej, np. w
    zeznaniu rocznym, albo w deklaracji podatku od czynności cywilnoprawnych
    (PCC-3) przy okazji rozliczania podatku z tytułu zawarcia umowy kupna
    używanego samochodu od osoby fizycznej.
    --------

    Kurtyna.

  • 38. Data: 2013-09-08 09:47:51
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-09-07 18:59, Artur Maśląg pisze:
    > Zdaje się, że wręcz przeciwnie, czyli przerejestrowanie zabezpiecza
    > przed tymi 'większymi kosztami' wymiany DR.

    Nic mnie nie zabezpiecza przed bezsensowym kosztem wymiany dowodu (+cała
    procedura - dla jednych większa dla innych mniejsza) po 6 latach
    normalnego użytkowania pojazdu.
    Wiem ... Zabezpiecza mnie przed tym sprzedaż starego złoma i kupno
    nowszego "lepszego" złoma :-)

    > Niczego nie bronię, natomiast znam mentalność 'słoików'.

    "Czep się lepiej swojej baby" :-)
    Lepszy słoik płacący sumiennie wszystkie podatki, pracujący na więcej
    niż etacie, wychowujący potomka i nie wyciągający ręki po zasiłki od
    państwa niż cała banda "przedsiębiorców", "rozwodników" czy innej
    patologii pleniącej się w miejscach do których "słoiki" przyjeżdżają za
    chlebem. Ale to już inna historia. Jak chcesz się podzielić
    spostrzeżeniami to może na inną grupę :-)

  • 39. Data: 2013-09-08 09:49:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-09-07 21:09, J.F. pisze:
    > Kupujesz nowe to pierwszy przeglad po 3 latach, kolejny po 2, i razem
    > na 10 lat starczy. 5 zl rocznie, wk*, ale koszt znikomy.

    Jeśli uważasz że to jest norma to gratuluję kontaktu z rzeczywistością :-)

  • 40. Data: 2013-09-08 10:03:50
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-08 09:47, z pisze:

    > patologii pleniącej się w miejscach do których "słoiki" przyjeżdżają za
    > chlebem. Ale to już inna historia. Jak chcesz się podzielić
    > spostrzeżeniami to może na inną grupę :-)

    Dlaczego na inną grupę?

    Zjawiska społeczne (słoiki, naciągacze, bezrobotni, lumpy, imigranci i
    wiele, wiele innych) jest prostym przejawem funkcjonowania "prawa"
    (czyli tfurczości naszych i (tf)unijnych ((P)O)słów). To jest jak
    najbardziej właściwe miejsce.
    Społeczeństwo, niczym mrowisko, zachowuje się racjonalnie. W określonych
    warunkach znajduje optymalną pozycję.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.