  • 81. Data: 2024-09-27 20:51:09
    Temat: Re: Blokowanie dezinformacji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.09.2024 o 17:44, J.F pisze:
    > A zatrzymanie uzasadnia?

    Bo ja wiem? Trzeba by wiedzieć, na jakiej podstawie został zatrzymany.

    > I kto go tam kazał zatrzymać - policja sama na to wpadła, czy
    > prokurator kazał? Prokurator najwyrażniej wniosku o areszt nie
    > złożył, ale ciekawe czy nie miał ochoty. Nie obawiał się o
    > "prawidłowy przebieg postępowania" ?

    Może po zatrzymaniu, a przed wnioskiem o aresztowanie zabezpieczono, co
    trzeba i nie było dalszej potrzeby. Większość zatrzymań nie kończy się
    aresztowaniem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 82. Data: 2024-09-27 20:55:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo ja wiem? Trzeba by wiedzieć, na jakiej podstawie został zatrzymany.

    Przecież wiemy. Pismaki pisały konkretny paragraf, policja potwierdziła.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 83. Data: 2024-09-27 21:00:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.09.2024 o 20:55, Shrek pisze:

    > Przecież wiemy. Pismaki pisały konkretny paragraf, policja potwierdziła.

    Konkretnie to:

    "Rzecz szybko stała się głośna za sprawą komendanta głównego policji
    nadkom. Marka Boronia. W środę, na posiedzeniu sztabu kryzysowego, mówił
    o tym konkretnym przypadku w kontekście dezinformacji w internecie. -
    Była to informacja nieprawdziwa. Tę osobę już zatrzymaliśmy i wspólnie z
    prokuraturą jutro będziemy ją rozliczać, to będzie art. 172 Kodeksu
    karnego, czyli utrudnianie akcji ratowniczej - poinformował Boroń.
    Sprawę opisywaliśmy w ostatni piątek."

    To jest tak absurdalne, że mówię ci, że musiało im się popierdolić z
    "żołnierzem na wałach" bo logicznego wytłumaczenia nie widzę i ciężko je
    znaleźć nawet przy dobrych chęciach z tym paragrafem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 84. Data: 2024-09-27 22:06:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Przecież wiemy. Pismaki pisały konkretny paragraf, policja potwierdziła.

    Widziałeś choćby na zdjęciu protokół zatrzymania osoby? Już o znajomości
    prawa nie wspominam, bo0 z wypowiedzi wnoszę, ze w ogóle nie wiesz, o
    czym piszesz. Poszukaj sobie wzoru protokołu i zwróć uwagę na to, co
    jest na pierwszej stronie na dole.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 85. Data: 2024-09-27 22:08:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.09.2024 o 21:00, Shrek pisze:

> [...]
    > "żołnierzem na wałach" bo logicznego wytłumaczenia nie widzę i ciężko je
    > znaleźć nawet przy dobrych chęciach z tym paragrafem.

    Co to ma wspólnego z powodem zatrzymania? No chyba, ze Ci się wydaje, ze
    go zatrzymali z tego powodu, że uważali, że popełnił to przestępstwo.
    Ale od tego, to jest sąd.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 86. Data: 2024-09-27 22:58:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Widziałeś choćby na zdjęciu protokół zatrzymania osoby?

    (szczegółowo opisać przyczynę zatrzymania, ponadto w przypadku
    podejrzenia popełnienia przestępstwa
    lub wykroczenia dokładnie je określić)

    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 87. Data: 2024-09-28 11:32:22
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    zymania-

    > A ja napiszę, że bardzo mi się podoba ta walka z głupimi wpisami. ...

    No i czemu ze swoimi nie walczysz?

  • 88. Data: 2024-09-28 11:36:55
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Dla mnie reakcja na ten wpis jest kolosalnie niewspółmierna do
    > przewinienia. Ta reakcja, w mojej ocenie, ma stopień szkodliwości
    > społecznej większy niż sam wpis, który oczywiście też oceniam nagannie.
    > Z tym, że ludzie pieprzą głupoty z różnych powodów, w tym takich, że
    > sami w te głupoty wierzą. Co innego, jesli ktoś z premedytacją i
    > regularnie umiesza lub powiela informacje mające na celu wprowadzenie
    > innych w błąd.

    Nie, problem jest jak urzędnik wprowadza zwykłych ludzi w błąd i nie
    ponosi za to konsekwencji.

  • 89. Data: 2024-09-28 12:21:49
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 26.09.2024 o 22:50, Kviat pisze:

    > Powtórzę.
    > Nie po uważaniu.
    > Coś albo jest fejkniusem, albo nie jest.
    > Coś jest niebezpieczne dla ludzi, a coś nie jest.

    No i jak to stwierdzisz bez konfrontacji medialnej?

    > Jak bardzo nisko trzeba mieć ustawioną poprzeczkę intelektualną żeby nie
    > móc tego odróżnić?
    >
    > Podam ci przykłady na poziomie szkoły podstawowej:

    Ba, na poziomie przedszkola mentalnego.

    > Fejknius, że imigranci porywają koty jest fejkniusem niebezpiecznym -
    > wiadomo w jakim celu takie gówna są rozpowszechniane.

    Jakie ma znaczenie, że porywają albo że nie porywają?

    > Propagowanie onuckiej propagandy, zaprzeczanie faktom zbrodni w
    > Ukrainie, szczucie na innych ludzi... itd. jest niebezpieczne - trzeba
    > reagować natychmiast, zanim to gówno się rozleje, a rozleje się na pewno
    > zanim sądy po kilku miesiącach przyklepią.

    Jakie Ty masz podstawy by wiedzieć co jest a co nie jest 'onucką
    propagandą'? Własne przekonania? Jedynie słuszna linia?

    > Przecież sam widzisz jak to gówno się rozlewa, bo jest ignorowane.
    > Brednie o chipach w szczepionkach są niebezpieczne - mogą mieć (i mają)
    > katastrofalne skutki społeczne - klepnięcie blokady tego w sądzie po
    > wielu miesiącach to katastrofa.

    Jakie niby 'katastrofalne skutki'? Co w ogóle społeczeństwo ma do tego
    czy ktoś chce czy nie chce szczepionki?

    > Pochwalanie marszy faszystów,

    Marsz jak marsz. 1 maja były moim zdaniem szkodliwe marsze niefaszystów.

    > nawoływanie do nienawiści, do
    > organizowania jakichś faszystowskich bojówek "straży obywatelskiej"
    > przeciwko imigrantom jest niebezpieczne i niezgodne z prawem.

    A straż miejska może? Policja? To jest bezpieczne czy niebezpieczne?

    > Pornografia dziecięca jest niezgodna z prawem i jakoś nikt nie ma
    > pretensji do służb i dostawców internetu za natychmiastowe blokowanie
    > tego gówna bez wielomiesięcznych batalii sądowych z właścicielami takich
    > witryn.

    Ale, że onucka propaganda? Nie ma zainteresowanych tymi treściami?

    > To jest niezgodne z prawem i tamto jest niegodne z prawem.
    > Czego nie rozumiesz?

    Po co się pytasz jak sam niczego nie rozumiesz.

> [...]
    > przetrzymują porwane dzieci i robią tam z nimi niestworzone rzeczy, jest
    > fejkniusem niebezpiecznym - pierdolenie się z taką witryną w bataliach
    > sądowych przez wiele miesięcy, to proszenie się o kłopoty.
    > Jakie były efekty ignorowania tego gówna - właśnie w imię niedorzecznie
    > rozumianej wolności słowa - są ci znane, więc nie rozumiem, jak normalny
    > człowiek może mieć wątpliwości, że taki ściek trzeba jak najszybciej się
    > da wycinać, aż do korzeni.
    >
    > Nie ma na świecie sądu, który potrafiłby w pół godziny podjąć decyzję o

    Brednie. Sądy mają dyżury, przywożą obwinionego i sąd podejmuje decyzję
    od ręki.

    > a ktoś decyzję podjąć musi tu i
    > teraz - w dzisiejszym świecie ten czas jest właśnie kluczowy (to chyba
    > oczywiste? czy też nie?)-

    Brednie. Żadna witryna nie ma takiego zasięgu by jej natychmiastowe
    zamknięcie było krytyczne. O ile w ogóle da się zamknąć witrynę o dużym
    zasięgu. To tak działa tylko jak sobie wymyślisz 'jedynie słuszną linię'
    i znajdziesz wystarczająco dużo frajerów bezkrytycznie ją uznającą.

    > i jednak jakoś udaje się blokować niektóre
    > niebezpieczne i łamiące prawo witryny bez konieczności oczekiwania, aż
    > się sąd obudzi w poniedziałek rano i decyzje podejmie (np. z pornografią
    > dziecięcą, ale też wiele innych).

    Och, nawet miesiącami są blokowane bez uzasadnienia.

    > Robią to z automatu zarówno służby jak
    > i dostawcy internetowi, a portale społecznościowe tną to bez litości (i
    > bez wyroku sądowego!!!!, i co gorsza dla ciebie, często nie tnie tego
    > człowiek, lecz algorytm - no jak tak można? algorytm? bez wyroku sądowego?)

    Portale społecznościowe prowadzą własną politykę informacyjną i tną
    przede wszystkim to co chcą.

    > Nie widzę powodu dla którego pozostałe witryny (konta na portalach
    > społecznościowych...) łamiące prawo, stanowiące zagrożenie dla
    > społeczeństwa, miałyby być wyjątkiem.

    Swobody obywatelskie to prawa, zagrożeniem jest ich ograniczenie. Ludzie
    mają prawo sami wybierać co dla nich dobre.

    > Zaczynasz łapać?

    Ty niczego nie łapiesz.

    > Nieodgadnioną dla mnie zagadką pozostanie, jaki proces myślowy pozwolił
    > ci zestawić tomasikowe blokowanie _informacji_ (INFORMACJI kurwa, a nie
    > niebezpiecznych fejkniusów i szczujących na innych ludzi) z blokowaniem
    > i wycinaniem skrajnie niebezpiecznego dla ludzi gówna.

    A co, fejk według Ciebie nie jest informacją?

    > I chyba wolę, żeby to zagadką pozostało - niesamowite jest to, że
    > istnieją ludzie, którzy nie potrafią odróżnić jednego od drugiego.

    Bo to wszystko jest informacja. Prawdziwość informacji jest bardzo
    trudna do zweryfikowania. To nie jest na poziomie prostej logiki. Coś
    może być dobre dla jednego i złe dla innego.

  • 90. Data: 2024-09-28 13:47:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.09.2024 o 12:21, io pisze:

    > No i jak to stwierdzisz bez konfrontacji medialnej?

    Normalnie - jak coś mu się podoba to jest wartościową informacją, a jak
    nie to jest fajkniusem. Na razie mu to na rękę bo akurat oceniający są
    jego.

    I nawet to że sam komendant policji zajmuje się osobiście
    "dezinformacją" na fejsbuku, że powódź przez miasto przeszła i jest z
    deka chujowo, jak to po powodzi, go nie przekona że to się nie sprawdza.
    Sam by pewnie tego biednego gościa na 48 zamknął za te fajkniusy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!