    From: "Roki" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Błąd w sztuce lekarskiej - sprawa idzie pomyślnie.
    Date: Wed, 9 Jan 2008 00:28:39 +0100

    Witam.
    Jakiś czas temu pisałem o smierci dziadka i beznadziejnym lekarzu, który
    zawał serca zdiagnozował jako zapalenie mięśnia. Sprawę zglosiliśmy do
    prokuratury, prokurator powołała biegłego (po wcześniejszej sekcji zwłok) i
    opinia biegłego jest właściwie jednoznaczna:

    - Jeżeli lekarz zdiagnozował by poprawnie to jest wysokie
    prawdopodobieństwo, że do śmierci by nie doszło
    - Wiedza przeciętnego lekarza pozwala na zdiagnozowanie tego przypadku jako
    zawał (a przynajmniej na skierowania na specjalistyczne badania lub
    hospitalizację

    Oraz wiele innych stwierdzeń, które wg prokuratora są wystarczające do
    postawienia zarzutu z art 160kk w związku z art 155kk na podstawie art 11kk.

    Moje pytanie:

    Czy jeżeli lekarz okaże się winny pokrzywdzony (tj moja mama) może domagać
    się zadośćuczynienia finansowego? Wiadomą rzeczą jest, że smierć człowieka
    jest nieprzeliczalna na pieniądze, jednak zastanawia mnie fakt czy takie
    roszczenie jest w ogóle uzasadnione/realne do wyekgzekwowania?

    Jeszcze jedna sprawa:
    Złożyliśmy z mamą zeznania z chwilą zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa. Sala rozpraw jest oddalona od nas 600km - czy jeżeli sąd lub
    oskarżony zechce nas przesłuchać jest możliwość abyśmy tam nie musieli
    jechać?
    Pozdrawiam.