  • 41. Data: 2009-09-10 11:24:33
    Temat: Re: Bilet okresowy
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 12:49:25 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > W razie zgubienia biletu można go odtworzyć, jeśli wiadomo, do kogo
    > bilet należał. W "stolycy" przy wykupie biletu na elektronicznej karcie,
    > umieszcza się na niej informacje o posiadaczu. Potem jak bilet zaginie,
    > to nawet nie mając żadnych faktur zakład komunikacyjny będzie wiedział,
    > że na karcie tego pana był taki bilet i wyda duplikat.

    I to jest ogromnym plusem biletów elektronicznych. Kiedyś też to zawita
    pewnie w KZKGOP, wówczas tematu nie będzie z zagubionym biletem.

  • 42. Data: 2009-09-10 11:24:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Sądzisz że adekwatne?
    > Odpowiem że moim zdaniem nie jest adekwatne. Ponieważ Twój przykład byłby
    > dobry w stosunku do biletów jednorazowego użytku.
    > mam zawartą umowę z pocztą i na kopercie jest nadruk (umowa z dn. .....)
    > Podobnie z KZKGOP - zawarłem umowę na trzy miesiące.

    Bilet okresowy też jest "jednorazowego użytku" w tym sensie, że może
    go kupić Kowalski, a zużyć Wiśniewski, podobnie jak znaczki pocztowe.

    Zawierając umowę z pocztą polską to nie znaczki są dowodem opłaty,
    tylko "link" do umowy. Ale z zakładem komunikacji takiej umowy nie
    zawierasz - tutaj dowodem opłaty jest nadal "znaczek", a nie dowód
    poniesienia opłaty za znaczek.

    Wydaje mi się, że trollujesz ;)

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2009-09-10 11:39:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 12:54:52 +0200, Herald napisał(a):

    > .... lub spełnienie innych określonych przez przewoźnika warunków
    > dostępu do środka transportowego, a w razie ich nieustalenia - przez
    > samo zajęcie miejsca w środku transportowym.
    >
    > No i co dalej?
    > Mamy spójnik lub?
    > Muszę tłumaczyć co on oznacza?
    > Dobra, tak na szybko:
    > - oznacza, że wystarczy spełnienie jednej z alternatywnych przesłanek
    > (alternatywa nierozłączna), ale mogą być także jednocześnie spełnione
    > obie przesłanki.
    > Masz dalsze pytania w tej kwestii?

    Jaki był regulamin przewoźnika? Tj. co tam mówią o zawarciu umowy?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 44. Data: 2009-09-10 11:39:45
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 13:24:58 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Wydaje mi się,

    I przy tym pozostańmy ;P

  • 45. Data: 2009-09-10 12:13:16
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 11:39:29 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Jaki był regulamin przewoźnika? Tj. co tam mówią o zawarciu umowy?

    Nic nie mówią o zawarciu umowy:
    http://www.kzkgop.com.pl/cennik/taryfa/
    Ustawa natomiast określa to precyzyjnie.

  • 46. Data: 2009-09-10 12:25:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 14:13:16 +0200, Herald napisał(a):

    > Nic nie mówią o zawarciu umowy:
    > http://www.kzkgop.com.pl/cennik/taryfa/ Ustawa natomiast określa to
    > precyzyjnie.

    No to mam wątpliwość czy można sobie ot tak wybrać któryś z elementów
    ustawy ;-) Przewoźnik nie dopełnił ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 47. Data: 2009-09-10 12:35:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    Olgierd pisze:

    > No to mam wątpliwość czy można sobie ot tak wybrać któryś z elementów
    > ustawy ;-) Przewoźnik nie dopełnił ;-)

    Wtedy jest najprościej:

    Art. 16. 1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd

    spp

  • 48. Data: 2009-09-10 14:06:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Herald wrote:

    > Toż napisałem że nawet o tym nie dyskutuję z kanarem, i nie mam zamiaru
    > wozić ze sobą faktury. Ową fakturę przedstawiam w dziale opłat dodatkowych
    > w celu anulowania nałożonej przez kanara opłaty dodatkowej.

    Faktura nie upoważnia do przejazdu. Niezależnia czy ja masz w domu czy nie.

    > Przypominam, że ja mam zawarta umowę z przewoźnikiem - ale wituś tego nie
    > rozumie ;)

    Bilet nie jest zawartą umową.
    Bilet jest zapłatą za umowę zawartą w momencie wejścia do pojazdu.

    > i potwierdzeniem zawarcia tej umowy był bilet okresowy oraz
    > FAKTURA z danymi umożliwiającymi identyfikację tego biletu okresowego.

    właśnie nie.

  • 49. Data: 2009-09-10 14:07:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Herald wrote:

    > Bardzo ciekawy wątek - zwłaszcza pod kątem podatkowym :)
    > I nie mam tu na myśli teraz li tylko jakiegoś głupiego biletu :)

    Czy jak kupujesz bilet dla dzieci, to fakturę bierzesz na nich czy na
    siebie?

  • 50. Data: 2009-09-10 14:10:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Herald wrote:
    > Podobnie z KZKGOP - zawarłem umowę na trzy miesiące.

    to mozesz powiedzieć co jest treścią tej umowy i skąd wziąłeś te dane?
    Dla przypomnienia. powinna zawierać informację,
    kto kogo przewiezie, skad dokąd, kiedy i w jakim czasie i ile to koszyuje.