    From: "Idiom" <i...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Bezpłodność a zdrada
    Date: 28 Feb 2008 09:42:17 +0100

    Nie zlinczujcie mnie, jeżeli taki problem był już poruszany, ale nie doszukałam
    się takiego wątku.

    Są sobie mężczyzna i kobieta. Kilka lat temu wzięli ślub. Po ślubie kobieta
    bardzo chciała zajść w ciążę. Po pewnym czasie okazało się, że mężczyzna jest
    bezpłodny, w wyniku poważnej choroby, którą przeszedł nieco wcześniej,
    praktycznie bez szans na zmianę tej sytuacji.

    Niedługo po tym kobieta wyjechała do Wlk. Brytanii, mąż został, ze względu na
    ryzyko nawrotu choroby (ta choroba to rak). Po pewnym czasie kobieta rozluźniła
    kontakty z mężem w kraju. Po kilku miesiącach milczenia przyjechała, w
    odwiedziny do swoich rodziców. Mężczyzna przypadkiem dowiedział się o jej
    wizycie, odwiedził ją i okazało sie, że kobieta jest w zaawansowanej ciąży.

    W tej chwili mężczyzna czeka na pierwszą rozprawę rozwodową.

    W między czasie urodziło się dziecko a mężczyzna przed sądem został uwolniony z
    domniemania iż jest ojcem.

    Pani adwokat mężczyzny twierdzi, że może być problem z uzyskaniem orzeczenia
    rozwodu z wyłączniej winy kobiety (a o taki rozwód, z powodów alimentów, chodzi
    mężczyźnie). Twierdzi, że sąd może uznać, że jeżeli kobieta chciała mieć
    dziecko a nie mogła mieć go z mężem, to miała prawo skorzystać z pomocy kogoś
    innego (czyli mówiąc wprost - miała prawo puścić się na boku, w celach
    prokreacyjnych, bez wiedzy i zgody męża) i najprawdopodobniej rozwód będzie z
    obustronną winą lub bez winy wogóle.

    Co o tym sądzicie ? Czy taki scenariusz jest możliwy ? Mnie, laikowi, wydaje
    się, że tylko koszmarny adwokat nie wygrałby takiej sprawy w sądzie (czyli -
    nie doprowadziłby do rozwodu z wyłączną winą kobiety)....

    pozdrawiam

    Monika